Han injectat a la C. Valenciana el 90% de les dosis. Una taxa de vacunació baixa.

 

 

Sanitat administra la pràctica totalitat dels vials de què disposa, però no són proporcionals a la població a vacunar – La incidència acumulada ha pujat lleugerament amb 35 nous contagis enfront del descens de morts i de pressió hospitalària

Al llarg d’esta setmana la conselleria de Sanitat es posarà les piles en el procés de vacunació i espera administrar unes 224.000 dosis amb les quals se supere el milió de valencians vacunats contra la covid, però la veritat sembla ser una altra i és que amb data del 31 de març, segons l’informe setmanal del Ministeri de Sanitat, l’estratègia de vacunació en la Comunitat Valenciana segueix amb un cert retard respecte a altres autonomies, estant entre les quatre amb menor percentatge de població immunitzada, per què? —amb les dos dosis rebudes—, només un 6 per cent dels valencians.

A les portes de la quarta ona de contagis, segons les previsions que s’esperen després de les vacances de Setmana Santa, l’últim balanç diari amb les dades facilitades per la conselleria de Sanitat deixa 35 nous contagis per coronavirus, menys que el dia anterior, però amb els quals es tanca una setmana en la qual ha pujat lleugerament la incidència acumulada, mentre que han descendit els morts i la pressió hospitalària, per ixa part és una bona noticia.

Respecte a la setmana anterior, la primera en la qual va haver-hi una lleugera pujada després de set setmanes de descens, els contagis han disminuït de 1.067 a 994 casos. Els últims 35 comptabilitzats en la jornada d’ahir, tretze d’ells a la província de València. D’esta manera la xifra total de casos positius des de l’inici de la pandèmia se situa en 386.149 en la Comunitat Valenciana.

Un 90% i no el 100% de les dosis rebudes

El procés de vacunació, que no ha cessat durant estos dies festius, segueix amb pas ferm en terres valencianes però fent front al retard acumulat per la falta de dosi de mesos anteriors. Així, de les 911.260 rebudes a 31 de març (586.360 de Pfizer, 96.800 de Moderna i 228.100 de AstraZeneca) la conselleria de Sanitat ha administrat 821.536, és a dir un 90,2% de les lliurades, sent d’esta manera una de les comunitats més efectives en este sentit sol per baix d’Extremadura i La Rioja.

Encara ser la tercera autonomia amb millor índex de vacunació respecte del número de dosis rebudes, només 257.143 valencians estan immunitzats després de rebre les dos dosis, un 46,4% d’ells persones majors de 80 anys. Esta taxa tan baixa del 6 per cent de la població valenciana vacunada i el virus avança —puja al 13,2% de persones amb almenys una dosi de la vacuna rebuda— reflecteix que si no s’han posat més és perquè no es disposava d’elles, d’ací la diferència amb altres autonomies on amb menor taxa de dosis administrades de les rebudes, tenen percentatges de població vacunada més elevats com Astúries i Castella i Lleó, amb prop del deu per cent dels seus ciutadans immunitzats.

Mentre s’aconsegueix agilitar el procés de vacunació en la Comunitat, la setmana ha deixat alguns indicadors positius com la baixada en el número de morts en descendir de les 73 defuncions la setmana anterior a les 53 d’estos últims set dies, en els quals no s’ha registrat ni una sola mort a la província de Castelló.
La xifra d’hospitalitzats continua baixant per novena setmana consecutiva i s’ha passat dels 446 pacients registrats al començament de la setmana, dilluns 29 de març, als 385 actuals. D’igual manera també ha baixat la pressió en les unitats de vigilància intensiva en baixar l’ocupació de pacient covid dels 102 ingressats als 88 que en el dia d’ahir romanien en les UCI dels hospitals valencians.

Així mateix, la incidència acumulada ha pujat lleugerament esta setmana, de 28,62 casos per cada cent mil habitants als 33,02, si bé continua sent la més baixa d’Espanya i l’única comunitat en situació de risc per baix dels 50 casos.

No obstant això cal anar en compte d’eixos estafadors que volen vendre les vacunes i què són perilloses. Cal no ser impacients i esperar al nostre torn.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.