Una nova hipòtesi apunta al fet que Tomás Gimeno es va llastrar a la mar amb 8 quilos de plom

 

Fa més d’un mes que no se sap res del parador de les xicotetes Anna i Olivia. Malgrat tot, la Guàrdia Civil no es rendeix i continua treballant sense descans per a tractar de trobar-les.

És cert, però, que els últims avanços no fan pensar precisament en un final feliç. La troballa d’un cobertor i una bombona d’oxigen de Tomás dona força la teoria que les xiquetes estan en el fons de la mar.

Malgrat tot, Beatriz Zimmerman, la mare de les xicotetes, encara manté les esperances intactes. No obstant això, veu capaç que estes siguen proves falses i formen part del pla de la seua exparella.

Mentrestant, el vaixell Ángeles Alvariño continuarà treballant en la zona per si troba alguna novetat. Continuarà passant el sonar per alta mara per a veure si es localitza alguna nova pista sobre Anna i Olivia en la mar.

La cerca d’Anna i Olivia continua en el punt on es va trobar este dilluns una botella de busseig amb una funda nòrdica lligada per un extrem. Després de confirmar-se que estos objectes pertanyen al pare de les menors, Tomás Gimeno, els investigadors creuen que es van utilitzar per a llastrar embalums.

Per això, ara els esforços estan centrats a buscar l’ancora i el cinturó de 8 quilos de plom que portava el pare de les xicotetes juntament amb la botella d’oxigen en la llanxa.

La hipòtesi principal dels investigadors és que Tomás Gimeno va preparar diversos llastos per a llançar al fons de la mar a les seues filles i després a ell. El primer llast entre les 21. 30 a les 23. 30, hora on va tornar a port, segons ho situen les crides que la mare de les xicotetes va realitzar la nit de la desaparició.

Després d’això es va quedar sense bateria, i una patrulla de Servei Marítim li va parar per estar saltant-se el toc de queda, però no va trobar res en el registre, perquè els embalums ja els havia carregats.

Després de carregar el seu telèfon, va tornar a un punt molt pròxim al de la seua primera eixida. A la 1.30 Beatriz, la mare d’Anna i Olivia, li va tornar a cridar i esta vegada sí que va estar parlant amb ella en una conversa en la qual ell va assegurar que s’anava lluny amb les xicotetes.

Finalment, la Guàrdia Civil creu que Tomás es va llastrar a la mar amb els 8 quilos de plom i això explicaria que el seu mòbil s’apagara sobtadament en la mar, així ho expliquen des de ‘El Programa de Ana Rosa’.

 

Fort convicció que Tomás s’ha desfet de les xiquetes

 

El criminòleg forense José Giménez en el programa, ‘Ya es mediodia’, té bastant clar que l’opinió d’este expert no és molt favorable al fet que les xiquetes puguen seguir amb vida. No creu realment que Tomás haja pogut preparar un pla tan elaborat i que incloga deixar pistes falses.

“Eixe home és llest, pot ser audaç, pot ser intel·ligent, però no és un 007 del CNI”, deia sobre l’home desaparegut a Tenerife. Però també afegia que “algú que es convertirà en criminal no pot menysvalorar a les forces de l’ordre”.

El missatge de l’expert en el programa de Telecinco ha seguit amb la seua línia pessimista. Preguntat per Sónsoles Ónega no dubtava a admetre que el cas, ”lamentablement, no pinta bé”.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.