Agredix a dos xiques que es besaven després de preguntar-los si podia participar, en València

Imatge d’arxiu d’una dona agredida | València Diari

 

Un home s’enfronta a una possible condemna de 19 mesos de presó com a presumpte autor d’un delicte d’odi i dos de lesions per agredir i insultar a dos xiques, una d’elles menor d’edat, quan s’estaven besant en un portal de València en juny del 2018. El juí per estos fets se celebrarà este dimecres en l’Audiència Provincial de València.

 

Segons l’escrit d’acusació de la Fiscalia Provincial de València, l’acusat va observar a les dos jóvens i es va dirigir a elles per a preguntar-los si es podia sumar al que estaven fent. Les víctimes li van respondre que no els molestara i l’acusat, «amb clar menyspreu a l’orientació sexual de les xiques», les va escopir i els va dir: «no podeu fer això per ací, sou unes porques».

 

A continuació, sempre segons el relat del fiscal, les va agarrar del monyo, les va tirar en terra i els va pegar colps amb els punys en diferents parts del cos. Quan la Policia Nacional va arribar al lloc dels fets, l’acusat es va dirigir als agents per a comentar-los que «dos dones no es poden besar en el carrer i els majors els han de dir als jóvens el que està bé i el que està malament».

 

Segons el fiscal, estes expressions, juntament amb les anteriors i l’agressió física, configuren una «agressió humiliant, vexatòria i atempta contra la dignitat». Demanen una pena de presó de 15 mesos per un delicte contra l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques i de dos mesos per cada un dels dos delictes lleus de lesions. A més, haurà de pagar una multa de 2.700 euros pel primer delicte i de 1.200 pel segon, i indemnitzacions de 1.550 euros per a cada una de les víctimes.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.