13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Un home detingut per furtar en bancs de València assaltant-los amb tot-terrenys d’alta gamma

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 37 anys com a presumpte autor de diversos atracaments a entitats bancàries en localitats de la província de València. Al costat d’un altre home ja identificat, suposadament robava vehicles tot terreny d’alta gamma per a realitzar encastaments, és a dir, trencar una persiana o un aparador d’un establiment amb un vehicle. En aquest cas el lladre ho feia contra els caixers i els intentava arrancar del seu ancoratge per a sostraure diners. Els danys ascendeixen a prop de 100.000 euros entre els dos cotxes i els quatre caixers assaltats a Montesa, Algímia d’Alfara, Llanera de Ranes i Faura. En un dels robatoris, els sospitosos van envestir el cotxe policial per a aconseguir la fugida, i van provocar danys tant al vehicle com als agents, informa l’institut armat en un comunicat. L’operació anomenada ‘Darkness VII’ va arrancar a principis del 2017 per part de la unitat de Patrimoni de la comandància de València, arran d’un robatori en una entitat bancària d’aquestes poblacions. Des d’aleshores, els presumptes autors acumulaven quatre robatoris amb força en caixers, dos robatoris de vehicles, dos delictes de furt, altres dos de falsificació de document públic oficial, dos delictes de danys i un d’atemptat.

Aquestes persones suposadament sostreien vehicles tot terreny d’altes prestacions i els mantenien ocults fins que decidien cometre el robatori en l’entitat seleccionada. Una vegada determinat, hores abans sostreien una matrícula d’un vehicle similar i la col·locaven per a donar-li aparença de legalitat i evitar que es descobrira la procedència dels cotxes. Seguidament, els dos aprofitaven el poc trànsit nocturn per a envestir contra l’entitat bancària i després intentaven arrancar el caixer del seu ancoratge. Per a això, arribaven fins i tot a usar imants de gran potència. Després de les perquisicions, els investigadors van aconseguir identificar els dos responsables. Un d’ells va ser localitzat i arrestat, mentre l’altre es troba en parador desconegut, encara que la Guàrdia Civil ha confirmat que no està a Espanya. El detingut, de 37 anys i nacionalitat espanyola, ha ingressat a la presó després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 2 de Sagunt. Se li atribueixen els delictes de robatori amb força, robatori de vehicle a motor, furt, falsificació de document públic, atemptat i danys.

Últimes notícies

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.

Aemet ha establit l’avís groc per pluges en el litoral sud de València i nord d’Alacant fins a la matinada del dijous

Aemet ha activat el nivell groc en el litoral sud de València i el nord d'Alacant per ruixats que podrien deixar 20 l/m² en una hora fins a les 7.00 del dijous. Altres avisos afecten trams del nord de València, el nord de Castelló i l'interior sud valencià durant la vesprada i la nit.