Un home detingut per furtar en bancs de València assaltant-los amb tot-terrenys d’alta gamma

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 37 anys com a presumpte autor de diversos atracaments a entitats bancàries en localitats de la província de València. Al costat d’un altre home ja identificat, suposadament robava vehicles tot terreny d’alta gamma per a realitzar encastaments, és a dir, trencar una persiana o un aparador d’un establiment amb un vehicle. En aquest cas el lladre ho feia contra els caixers i els intentava arrancar del seu ancoratge per a sostraure diners. Els danys ascendeixen a prop de 100.000 euros entre els dos cotxes i els quatre caixers assaltats a Montesa, Algímia d’Alfara, Llanera de Ranes i Faura. En un dels robatoris, els sospitosos van envestir el cotxe policial per a aconseguir la fugida, i van provocar danys tant al vehicle com als agents, informa l’institut armat en un comunicat. L’operació anomenada ‘Darkness VII’ va arrancar a principis del 2017 per part de la unitat de Patrimoni de la comandància de València, arran d’un robatori en una entitat bancària d’aquestes poblacions. Des d’aleshores, els presumptes autors acumulaven quatre robatoris amb força en caixers, dos robatoris de vehicles, dos delictes de furt, altres dos de falsificació de document públic oficial, dos delictes de danys i un d’atemptat.

Aquestes persones suposadament sostreien vehicles tot terreny d’altes prestacions i els mantenien ocults fins que decidien cometre el robatori en l’entitat seleccionada. Una vegada determinat, hores abans sostreien una matrícula d’un vehicle similar i la col·locaven per a donar-li aparença de legalitat i evitar que es descobrira la procedència dels cotxes. Seguidament, els dos aprofitaven el poc trànsit nocturn per a envestir contra l’entitat bancària i després intentaven arrancar el caixer del seu ancoratge. Per a això, arribaven fins i tot a usar imants de gran potència. Després de les perquisicions, els investigadors van aconseguir identificar els dos responsables. Un d’ells va ser localitzat i arrestat, mentre l’altre es troba en parador desconegut, encara que la Guàrdia Civil ha confirmat que no està a Espanya. El detingut, de 37 anys i nacionalitat espanyola, ha ingressat a la presó després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 2 de Sagunt. Se li atribueixen els delictes de robatori amb força, robatori de vehicle a motor, furt, falsificació de document públic, atemptat i danys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.