Un home detingut per furtar en bancs de València assaltant-los amb tot-terrenys d’alta gamma

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 37 anys com a presumpte autor de diversos atracaments a entitats bancàries en localitats de la província de València. Al costat d’un altre home ja identificat, suposadament robava vehicles tot terreny d’alta gamma per a realitzar encastaments, és a dir, trencar una persiana o un aparador d’un establiment amb un vehicle. En aquest cas el lladre ho feia contra els caixers i els intentava arrancar del seu ancoratge per a sostraure diners. Els danys ascendeixen a prop de 100.000 euros entre els dos cotxes i els quatre caixers assaltats a Montesa, Algímia d’Alfara, Llanera de Ranes i Faura. En un dels robatoris, els sospitosos van envestir el cotxe policial per a aconseguir la fugida, i van provocar danys tant al vehicle com als agents, informa l’institut armat en un comunicat. L’operació anomenada ‘Darkness VII’ va arrancar a principis del 2017 per part de la unitat de Patrimoni de la comandància de València, arran d’un robatori en una entitat bancària d’aquestes poblacions. Des d’aleshores, els presumptes autors acumulaven quatre robatoris amb força en caixers, dos robatoris de vehicles, dos delictes de furt, altres dos de falsificació de document públic oficial, dos delictes de danys i un d’atemptat.

Aquestes persones suposadament sostreien vehicles tot terreny d’altes prestacions i els mantenien ocults fins que decidien cometre el robatori en l’entitat seleccionada. Una vegada determinat, hores abans sostreien una matrícula d’un vehicle similar i la col·locaven per a donar-li aparença de legalitat i evitar que es descobrira la procedència dels cotxes. Seguidament, els dos aprofitaven el poc trànsit nocturn per a envestir contra l’entitat bancària i després intentaven arrancar el caixer del seu ancoratge. Per a això, arribaven fins i tot a usar imants de gran potència. Després de les perquisicions, els investigadors van aconseguir identificar els dos responsables. Un d’ells va ser localitzat i arrestat, mentre l’altre es troba en parador desconegut, encara que la Guàrdia Civil ha confirmat que no està a Espanya. El detingut, de 37 anys i nacionalitat espanyola, ha ingressat a la presó després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 2 de Sagunt. Se li atribueixen els delictes de robatori amb força, robatori de vehicle a motor, furt, falsificació de document públic, atemptat i danys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.