Un home detingut per furtar en bancs de València assaltant-los amb tot-terrenys d’alta gamma

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 37 anys com a presumpte autor de diversos atracaments a entitats bancàries en localitats de la província de València. Al costat d’un altre home ja identificat, suposadament robava vehicles tot terreny d’alta gamma per a realitzar encastaments, és a dir, trencar una persiana o un aparador d’un establiment amb un vehicle. En aquest cas el lladre ho feia contra els caixers i els intentava arrancar del seu ancoratge per a sostraure diners. Els danys ascendeixen a prop de 100.000 euros entre els dos cotxes i els quatre caixers assaltats a Montesa, Algímia d’Alfara, Llanera de Ranes i Faura. En un dels robatoris, els sospitosos van envestir el cotxe policial per a aconseguir la fugida, i van provocar danys tant al vehicle com als agents, informa l’institut armat en un comunicat. L’operació anomenada ‘Darkness VII’ va arrancar a principis del 2017 per part de la unitat de Patrimoni de la comandància de València, arran d’un robatori en una entitat bancària d’aquestes poblacions. Des d’aleshores, els presumptes autors acumulaven quatre robatoris amb força en caixers, dos robatoris de vehicles, dos delictes de furt, altres dos de falsificació de document públic oficial, dos delictes de danys i un d’atemptat.

Aquestes persones suposadament sostreien vehicles tot terreny d’altes prestacions i els mantenien ocults fins que decidien cometre el robatori en l’entitat seleccionada. Una vegada determinat, hores abans sostreien una matrícula d’un vehicle similar i la col·locaven per a donar-li aparença de legalitat i evitar que es descobrira la procedència dels cotxes. Seguidament, els dos aprofitaven el poc trànsit nocturn per a envestir contra l’entitat bancària i després intentaven arrancar el caixer del seu ancoratge. Per a això, arribaven fins i tot a usar imants de gran potència. Després de les perquisicions, els investigadors van aconseguir identificar els dos responsables. Un d’ells va ser localitzat i arrestat, mentre l’altre es troba en parador desconegut, encara que la Guàrdia Civil ha confirmat que no està a Espanya. El detingut, de 37 anys i nacionalitat espanyola, ha ingressat a la presó després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 2 de Sagunt. Se li atribueixen els delictes de robatori amb força, robatori de vehicle a motor, furt, falsificació de document públic, atemptat i danys.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.