Un home detingut per furtar en bancs de València assaltant-los amb tot-terrenys d’alta gamma

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 37 anys com a presumpte autor de diversos atracaments a entitats bancàries en localitats de la província de València. Al costat d’un altre home ja identificat, suposadament robava vehicles tot terreny d’alta gamma per a realitzar encastaments, és a dir, trencar una persiana o un aparador d’un establiment amb un vehicle. En aquest cas el lladre ho feia contra els caixers i els intentava arrancar del seu ancoratge per a sostraure diners. Els danys ascendeixen a prop de 100.000 euros entre els dos cotxes i els quatre caixers assaltats a Montesa, Algímia d’Alfara, Llanera de Ranes i Faura. En un dels robatoris, els sospitosos van envestir el cotxe policial per a aconseguir la fugida, i van provocar danys tant al vehicle com als agents, informa l’institut armat en un comunicat. L’operació anomenada ‘Darkness VII’ va arrancar a principis del 2017 per part de la unitat de Patrimoni de la comandància de València, arran d’un robatori en una entitat bancària d’aquestes poblacions. Des d’aleshores, els presumptes autors acumulaven quatre robatoris amb força en caixers, dos robatoris de vehicles, dos delictes de furt, altres dos de falsificació de document públic oficial, dos delictes de danys i un d’atemptat.

Aquestes persones suposadament sostreien vehicles tot terreny d’altes prestacions i els mantenien ocults fins que decidien cometre el robatori en l’entitat seleccionada. Una vegada determinat, hores abans sostreien una matrícula d’un vehicle similar i la col·locaven per a donar-li aparença de legalitat i evitar que es descobrira la procedència dels cotxes. Seguidament, els dos aprofitaven el poc trànsit nocturn per a envestir contra l’entitat bancària i després intentaven arrancar el caixer del seu ancoratge. Per a això, arribaven fins i tot a usar imants de gran potència. Després de les perquisicions, els investigadors van aconseguir identificar els dos responsables. Un d’ells va ser localitzat i arrestat, mentre l’altre es troba en parador desconegut, encara que la Guàrdia Civil ha confirmat que no està a Espanya. El detingut, de 37 anys i nacionalitat espanyola, ha ingressat a la presó després de passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 2 de Sagunt. Se li atribueixen els delictes de robatori amb força, robatori de vehicle a motor, furt, falsificació de document públic, atemptat i danys.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.