Anuncios

Un home mata a la seua parella, una jove de 26 anys

Una jove, de 26 anys, ha mort assassinada per un home de 30 anys que es va donar a la fugida en el municipi cordovés de Montemayor, en un cas que s’investiga com a violència masclista, segons ha confirmat la Delegació del Govern en el seu compte de Twitter.

El presumpte assassí, que també va ferir a un cosí seu, es va donar a la fugida i la Guàrdia Civil ha establit un dispositiu per a localitzar i detindre al presumpte agressor.

Anuncios

Els fets van succeir en la matinada d’aquest dissabte quan el servei Emergències 112 Andalusia va rebre un avís al voltant de les 1.50 h alertant que hi havia una xica amb ferida sagnant d’arma blanca al carrer Font Nova de Montemayor i va ser traslladada pels serveis sanitaris a l’hospital de Montilla.

Posteriorment, va ser evacuada a l’hospital Reina Sofia de Còrdova, on va morir al voltant de les 16.00 hores d’aquest diumenge.

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte autor de l’apunyalament es va donar a la fugida i encara no s’ha sigut localitzat pel dispositiu posat en marxa.

El Govern ha confirmat que s’investiga com a “masclista” l'”assassinat” de la dona que, en cas de ratificar-se aqueixa hipòtesi, seria el segon d’aquestes característiques que es registra en el que va d’any 2022 a Andalusia i elevaria a 15 les víctimes de violència de gènere en el conjunt d’Espanya en el mateix període de temps. Seria el primer crim masclista a la província enguany.

Per part seua, l’Ajuntament de Montemayor ha convocat per a aquest dilluns, a les 12,00 hores, una concentració silenciosa de repulsa per aquest crim.

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios