Un home mata a la seua parella, una jove de 26 anys

Una jove, de 26 anys, ha mort assassinada per un home de 30 anys que es va donar a la fugida en el municipi cordovés de Montemayor, en un cas que s’investiga com a violència masclista, segons ha confirmat la Delegació del Govern en el seu compte de Twitter.

El presumpte assassí, que també va ferir a un cosí seu, es va donar a la fugida i la Guàrdia Civil ha establit un dispositiu per a localitzar i detindre al presumpte agressor.

Els fets van succeir en la matinada d’aquest dissabte quan el servei Emergències 112 Andalusia va rebre un avís al voltant de les 1.50 h alertant que hi havia una xica amb ferida sagnant d’arma blanca al carrer Font Nova de Montemayor i va ser traslladada pels serveis sanitaris a l’hospital de Montilla.

Posteriorment, va ser evacuada a l’hospital Reina Sofia de Còrdova, on va morir al voltant de les 16.00 hores d’aquest diumenge.

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte autor de l’apunyalament es va donar a la fugida i encara no s’ha sigut localitzat pel dispositiu posat en marxa.

El Govern ha confirmat que s’investiga com a «masclista» l'»assassinat» de la dona que, en cas de ratificar-se aqueixa hipòtesi, seria el segon d’aquestes característiques que es registra en el que va d’any 2022 a Andalusia i elevaria a 15 les víctimes de violència de gènere en el conjunt d’Espanya en el mateix període de temps. Seria el primer crim masclista a la província enguany.

Per part seua, l’Ajuntament de Montemayor ha convocat per a aquest dilluns, a les 12,00 hores, una concentració silenciosa de repulsa per aquest crim.

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.