11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Un home mata a la seua parella, una jove de 26 anys

Una jove, de 26 anys, ha mort assassinada per un home de 30 anys que es va donar a la fugida en el municipi cordovés de Montemayor, en un cas que s’investiga com a violència masclista, segons ha confirmat la Delegació del Govern en el seu compte de Twitter.

El presumpte assassí, que també va ferir a un cosí seu, es va donar a la fugida i la Guàrdia Civil ha establit un dispositiu per a localitzar i detindre al presumpte agressor.

Els fets van succeir en la matinada d’aquest dissabte quan el servei Emergències 112 Andalusia va rebre un avís al voltant de les 1.50 h alertant que hi havia una xica amb ferida sagnant d’arma blanca al carrer Font Nova de Montemayor i va ser traslladada pels serveis sanitaris a l’hospital de Montilla.

Posteriorment, va ser evacuada a l’hospital Reina Sofia de Còrdova, on va morir al voltant de les 16.00 hores d’aquest diumenge.

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte autor de l’apunyalament es va donar a la fugida i encara no s’ha sigut localitzat pel dispositiu posat en marxa.

El Govern ha confirmat que s’investiga com a “masclista” l'”assassinat” de la dona que, en cas de ratificar-se aqueixa hipòtesi, seria el segon d’aquestes característiques que es registra en el que va d’any 2022 a Andalusia i elevaria a 15 les víctimes de violència de gènere en el conjunt d’Espanya en el mateix període de temps. Seria el primer crim masclista a la província enguany.

Per part seua, l’Ajuntament de Montemayor ha convocat per a aquest dilluns, a les 12,00 hores, una concentració silenciosa de repulsa per aquest crim.

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.