Un home mata a la seua parella, una jove de 26 anys

Una jove, de 26 anys, ha mort assassinada per un home de 30 anys que es va donar a la fugida en el municipi cordovés de Montemayor, en un cas que s’investiga com a violència masclista, segons ha confirmat la Delegació del Govern en el seu compte de Twitter.

El presumpte assassí, que també va ferir a un cosí seu, es va donar a la fugida i la Guàrdia Civil ha establit un dispositiu per a localitzar i detindre al presumpte agressor.

Els fets van succeir en la matinada d’aquest dissabte quan el servei Emergències 112 Andalusia va rebre un avís al voltant de les 1.50 h alertant que hi havia una xica amb ferida sagnant d’arma blanca al carrer Font Nova de Montemayor i va ser traslladada pels serveis sanitaris a l’hospital de Montilla.

Posteriorment, va ser evacuada a l’hospital Reina Sofia de Còrdova, on va morir al voltant de les 16.00 hores d’aquest diumenge.

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte autor de l’apunyalament es va donar a la fugida i encara no s’ha sigut localitzat pel dispositiu posat en marxa.

El Govern ha confirmat que s’investiga com a «masclista» l'»assassinat» de la dona que, en cas de ratificar-se aqueixa hipòtesi, seria el segon d’aquestes característiques que es registra en el que va d’any 2022 a Andalusia i elevaria a 15 les víctimes de violència de gènere en el conjunt d’Espanya en el mateix període de temps. Seria el primer crim masclista a la província enguany.

Per part seua, l’Ajuntament de Montemayor ha convocat per a aquest dilluns, a les 12,00 hores, una concentració silenciosa de repulsa per aquest crim.

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.