Un home mata a la seua parella, una jove de 26 anys

Una jove, de 26 anys, ha mort assassinada per un home de 30 anys que es va donar a la fugida en el municipi cordovés de Montemayor, en un cas que s’investiga com a violència masclista, segons ha confirmat la Delegació del Govern en el seu compte de Twitter.

El presumpte assassí, que també va ferir a un cosí seu, es va donar a la fugida i la Guàrdia Civil ha establit un dispositiu per a localitzar i detindre al presumpte agressor.

Els fets van succeir en la matinada d’aquest dissabte quan el servei Emergències 112 Andalusia va rebre un avís al voltant de les 1.50 h alertant que hi havia una xica amb ferida sagnant d’arma blanca al carrer Font Nova de Montemayor i va ser traslladada pels serveis sanitaris a l’hospital de Montilla.

Posteriorment, va ser evacuada a l’hospital Reina Sofia de Còrdova, on va morir al voltant de les 16.00 hores d’aquest diumenge.

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte autor de l’apunyalament es va donar a la fugida i encara no s’ha sigut localitzat pel dispositiu posat en marxa.

El Govern ha confirmat que s’investiga com a «masclista» l'»assassinat» de la dona que, en cas de ratificar-se aqueixa hipòtesi, seria el segon d’aquestes característiques que es registra en el que va d’any 2022 a Andalusia i elevaria a 15 les víctimes de violència de gènere en el conjunt d’Espanya en el mateix període de temps. Seria el primer crim masclista a la província enguany.

Per part seua, l’Ajuntament de Montemayor ha convocat per a aquest dilluns, a les 12,00 hores, una concentració silenciosa de repulsa per aquest crim.

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.