Un home s’enfronta a 15 anys de presó per matar els seus pares en Paterna

Un home s'enfronta a 15 anys de presó per assassinar als seus pares a tirs amb una escopeta en Paterna. El doble parricida de Paterna va efectuar els assassinats en juny de 2017 perquè segons va declarar, ells no volien donar-li «diners per a porros». La Fiscalia reconeix els dos delictes d'assassinat però aprecia finalment l'eximent incompleta de trastorn i retard mental que presenta l'acusat. Així i tot el considera responsable del crim i per tant imputable, per la qual cosa deurà asseure's en el banquet davant un Jurat Popular per a respondre pel doble crim.

L'assassí, de 37 anys, patix una minusvalidesa psíquica del 76% per tant, no queda molt clar fins a quin punt açò el pot eximir del delicte. El parricida va assassinar de cinc dispars al seu pare, de 73 anys, quan aquest es trobava dormint en la seua habitació. Segons el relat dels fets realitzat pel fiscal, prèviament ell ja havia disparat contra sa mare en el passadís de la vivenda. La dona, de 72 anys, va suplicar per la seua vida, i es va posar el braç per a protegir-se però els tirs van fer que la víctima morira en l'acte.

Per altra banda, segons han acreditat els forenses de l'institut de Medicina Legal de València, que l'han explorat, el presumpte parricida presenta un retard mental moderat i alteració de la conducta, com a conseqüència de l'anomenada síndrome Klinefelter. Aquesta alteració mental fa que tinga una afecció parcial i severa de les bases psicobiològiques de la imputabilitat, segons s'arreplega en l'escrit del Ministeri Fiscal.

Els fets es remunten a la matinada del 30 de juny de 2017. L'acusat ja havia protagonitzat incidents en l'entorn familiar i veïnal, per la qual cosa els pares tancaven la porta de la casa i guardaven les claus per a tindre control de les vegades que entrava i eixia. L'acusat va assassinar els seus pares i al ser detingut va dir a la policia que volia eixir a comprar droga i que al no poder eixir, va optar per matar els seus pares. El doble crim es va produir a les 2.30 hores de la matinada, sense una discussió prèvia, quan l'assassí va agafar una escopeta de caça de son pare i va abordar la seua mare en el passadís, disparant-li fins matar-la. A continuació, es va dirigir a l'habitació i va disparar cinc voltes contra el pare que estava dormint, segons la versió de la fiscalia. Ara la Fiscalia demana una pena de 15 anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.