Un home s’enfronta a 15 anys de presó per matar els seus pares en Paterna

Un home s'enfronta a 15 anys de presó per assassinar als seus pares a tirs amb una escopeta en Paterna. El doble parricida de Paterna va efectuar els assassinats en juny de 2017 perquè segons va declarar, ells no volien donar-li «diners per a porros». La Fiscalia reconeix els dos delictes d'assassinat però aprecia finalment l'eximent incompleta de trastorn i retard mental que presenta l'acusat. Així i tot el considera responsable del crim i per tant imputable, per la qual cosa deurà asseure's en el banquet davant un Jurat Popular per a respondre pel doble crim.

L'assassí, de 37 anys, patix una minusvalidesa psíquica del 76% per tant, no queda molt clar fins a quin punt açò el pot eximir del delicte. El parricida va assassinar de cinc dispars al seu pare, de 73 anys, quan aquest es trobava dormint en la seua habitació. Segons el relat dels fets realitzat pel fiscal, prèviament ell ja havia disparat contra sa mare en el passadís de la vivenda. La dona, de 72 anys, va suplicar per la seua vida, i es va posar el braç per a protegir-se però els tirs van fer que la víctima morira en l'acte.

Per altra banda, segons han acreditat els forenses de l'institut de Medicina Legal de València, que l'han explorat, el presumpte parricida presenta un retard mental moderat i alteració de la conducta, com a conseqüència de l'anomenada síndrome Klinefelter. Aquesta alteració mental fa que tinga una afecció parcial i severa de les bases psicobiològiques de la imputabilitat, segons s'arreplega en l'escrit del Ministeri Fiscal.

Els fets es remunten a la matinada del 30 de juny de 2017. L'acusat ja havia protagonitzat incidents en l'entorn familiar i veïnal, per la qual cosa els pares tancaven la porta de la casa i guardaven les claus per a tindre control de les vegades que entrava i eixia. L'acusat va assassinar els seus pares i al ser detingut va dir a la policia que volia eixir a comprar droga i que al no poder eixir, va optar per matar els seus pares. El doble crim es va produir a les 2.30 hores de la matinada, sense una discussió prèvia, quan l'assassí va agafar una escopeta de caça de son pare i va abordar la seua mare en el passadís, disparant-li fins matar-la. A continuació, es va dirigir a l'habitació i va disparar cinc voltes contra el pare que estava dormint, segons la versió de la fiscalia. Ara la Fiscalia demana una pena de 15 anys de presó.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.