Un home s’enfronta a 15 anys de presó per matar els seus pares en Paterna

Un home s'enfronta a 15 anys de presó per assassinar als seus pares a tirs amb una escopeta en Paterna. El doble parricida de Paterna va efectuar els assassinats en juny de 2017 perquè segons va declarar, ells no volien donar-li «diners per a porros». La Fiscalia reconeix els dos delictes d'assassinat però aprecia finalment l'eximent incompleta de trastorn i retard mental que presenta l'acusat. Així i tot el considera responsable del crim i per tant imputable, per la qual cosa deurà asseure's en el banquet davant un Jurat Popular per a respondre pel doble crim.

L'assassí, de 37 anys, patix una minusvalidesa psíquica del 76% per tant, no queda molt clar fins a quin punt açò el pot eximir del delicte. El parricida va assassinar de cinc dispars al seu pare, de 73 anys, quan aquest es trobava dormint en la seua habitació. Segons el relat dels fets realitzat pel fiscal, prèviament ell ja havia disparat contra sa mare en el passadís de la vivenda. La dona, de 72 anys, va suplicar per la seua vida, i es va posar el braç per a protegir-se però els tirs van fer que la víctima morira en l'acte.

Per altra banda, segons han acreditat els forenses de l'institut de Medicina Legal de València, que l'han explorat, el presumpte parricida presenta un retard mental moderat i alteració de la conducta, com a conseqüència de l'anomenada síndrome Klinefelter. Aquesta alteració mental fa que tinga una afecció parcial i severa de les bases psicobiològiques de la imputabilitat, segons s'arreplega en l'escrit del Ministeri Fiscal.

Els fets es remunten a la matinada del 30 de juny de 2017. L'acusat ja havia protagonitzat incidents en l'entorn familiar i veïnal, per la qual cosa els pares tancaven la porta de la casa i guardaven les claus per a tindre control de les vegades que entrava i eixia. L'acusat va assassinar els seus pares i al ser detingut va dir a la policia que volia eixir a comprar droga i que al no poder eixir, va optar per matar els seus pares. El doble crim es va produir a les 2.30 hores de la matinada, sense una discussió prèvia, quan l'assassí va agafar una escopeta de caça de son pare i va abordar la seua mare en el passadís, disparant-li fins matar-la. A continuació, es va dirigir a l'habitació i va disparar cinc voltes contra el pare que estava dormint, segons la versió de la fiscalia. Ara la Fiscalia demana una pena de 15 anys de presó.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.