Un home s’enfronta a 15 anys de presó per matar els seus pares en Paterna

Un home s'enfronta a 15 anys de presó per assassinar als seus pares a tirs amb una escopeta en Paterna. El doble parricida de Paterna va efectuar els assassinats en juny de 2017 perquè segons va declarar, ells no volien donar-li «diners per a porros». La Fiscalia reconeix els dos delictes d'assassinat però aprecia finalment l'eximent incompleta de trastorn i retard mental que presenta l'acusat. Així i tot el considera responsable del crim i per tant imputable, per la qual cosa deurà asseure's en el banquet davant un Jurat Popular per a respondre pel doble crim.

L'assassí, de 37 anys, patix una minusvalidesa psíquica del 76% per tant, no queda molt clar fins a quin punt açò el pot eximir del delicte. El parricida va assassinar de cinc dispars al seu pare, de 73 anys, quan aquest es trobava dormint en la seua habitació. Segons el relat dels fets realitzat pel fiscal, prèviament ell ja havia disparat contra sa mare en el passadís de la vivenda. La dona, de 72 anys, va suplicar per la seua vida, i es va posar el braç per a protegir-se però els tirs van fer que la víctima morira en l'acte.

Per altra banda, segons han acreditat els forenses de l'institut de Medicina Legal de València, que l'han explorat, el presumpte parricida presenta un retard mental moderat i alteració de la conducta, com a conseqüència de l'anomenada síndrome Klinefelter. Aquesta alteració mental fa que tinga una afecció parcial i severa de les bases psicobiològiques de la imputabilitat, segons s'arreplega en l'escrit del Ministeri Fiscal.

Els fets es remunten a la matinada del 30 de juny de 2017. L'acusat ja havia protagonitzat incidents en l'entorn familiar i veïnal, per la qual cosa els pares tancaven la porta de la casa i guardaven les claus per a tindre control de les vegades que entrava i eixia. L'acusat va assassinar els seus pares i al ser detingut va dir a la policia que volia eixir a comprar droga i que al no poder eixir, va optar per matar els seus pares. El doble crim es va produir a les 2.30 hores de la matinada, sense una discussió prèvia, quan l'assassí va agafar una escopeta de caça de son pare i va abordar la seua mare en el passadís, disparant-li fins matar-la. A continuació, es va dirigir a l'habitació i va disparar cinc voltes contra el pare que estava dormint, segons la versió de la fiscalia. Ara la Fiscalia demana una pena de 15 anys de presó.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.