Un home s’enfronta a 15 anys de presó per matar els seus pares en Paterna

Un home s'enfronta a 15 anys de presó per assassinar als seus pares a tirs amb una escopeta en Paterna. El doble parricida de Paterna va efectuar els assassinats en juny de 2017 perquè segons va declarar, ells no volien donar-li «diners per a porros». La Fiscalia reconeix els dos delictes d'assassinat però aprecia finalment l'eximent incompleta de trastorn i retard mental que presenta l'acusat. Així i tot el considera responsable del crim i per tant imputable, per la qual cosa deurà asseure's en el banquet davant un Jurat Popular per a respondre pel doble crim.

L'assassí, de 37 anys, patix una minusvalidesa psíquica del 76% per tant, no queda molt clar fins a quin punt açò el pot eximir del delicte. El parricida va assassinar de cinc dispars al seu pare, de 73 anys, quan aquest es trobava dormint en la seua habitació. Segons el relat dels fets realitzat pel fiscal, prèviament ell ja havia disparat contra sa mare en el passadís de la vivenda. La dona, de 72 anys, va suplicar per la seua vida, i es va posar el braç per a protegir-se però els tirs van fer que la víctima morira en l'acte.

Per altra banda, segons han acreditat els forenses de l'institut de Medicina Legal de València, que l'han explorat, el presumpte parricida presenta un retard mental moderat i alteració de la conducta, com a conseqüència de l'anomenada síndrome Klinefelter. Aquesta alteració mental fa que tinga una afecció parcial i severa de les bases psicobiològiques de la imputabilitat, segons s'arreplega en l'escrit del Ministeri Fiscal.

Els fets es remunten a la matinada del 30 de juny de 2017. L'acusat ja havia protagonitzat incidents en l'entorn familiar i veïnal, per la qual cosa els pares tancaven la porta de la casa i guardaven les claus per a tindre control de les vegades que entrava i eixia. L'acusat va assassinar els seus pares i al ser detingut va dir a la policia que volia eixir a comprar droga i que al no poder eixir, va optar per matar els seus pares. El doble crim es va produir a les 2.30 hores de la matinada, sense una discussió prèvia, quan l'assassí va agafar una escopeta de caça de son pare i va abordar la seua mare en el passadís, disparant-li fins matar-la. A continuació, es va dirigir a l'habitació i va disparar cinc voltes contra el pare que estava dormint, segons la versió de la fiscalia. Ara la Fiscalia demana una pena de 15 anys de presó.

Últimes notícies

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.