11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Una ilustradora denuncia a Zara por haber copiado sus dibujos sin permiso

Parece que la multinacional Zara podría haber plagiado más de un diseño de Tuesday Bassen, una ilustradora independiente de Los Ángeles. Desde su cuenta de Twitter e Instagram ha denunciado que la empresa ha utilizado varios de sus trabajos sin su autorización ni ningún tipo de compensación económica, según publica Vozpopuli. Para reforzar su queja ha publicado imágenes comparativas que muestran sus diseños y los que Zara ha utilizado para sus prendas, que han contado con el apoyo de múltiples usuarios de las redes sociales. Podéis juzgar el parecido vosotros mismos:

 

«¿Sabéis qué? A veces es una mierda ser artista porque empresas como @zara constantemente te roban y lo niegan»

 

La versión de Zara es que los diseños en cuestión son modelos gráficos demasiado comunes como para reivindicar sus derechos. Al parecer, la denuncia en las redes sociales llega después de que los abogados de la afectada y los de Amancio Ortega hubiesen mantenido contacto, recibiendo una respuesta arrogante por parte de estos últimos. Esta no es la primera vez que Zara recibe acusaciones por haber utilizado obras de artistas sin permiso para sus propios diseños. La lista es larga y una de ellas fue la de la ilustradora Rocío Cañero, que denunció en 2008 el parecido se sus dibujos con el estampado de unas camisetas de Zara. La respuesta de la compañía fue parecida y finalmente ella retiró la demanda por «miedo a enfrentarse a Zara».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.