Iñaki Urdangarin aconseguix el segon grau penitenciari a la presó de Brieva

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu | Cedida

 

L’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, hauria obtingut ja el segon grau a la presó avilesa de Brieva, on fa dos mesos que va ingressar per complir la condemna del cas Nóos, segons assegura este dijous ‘El Confidencial’.

 

El marit de la infanta Cristina va ingressar a presó el passat 18 de juny amb una condemna de cinc anys i deu mesos. Finalment, s’ha conegut que este 17 d’agost Urdangarin va rebre l’aprovació del segon grau i el destí definitiu durant el seu empresonament, que serà també a Brieva.

 

El segon grau per Iñaki Urdangarin va ser sol·licitada el 9 d’agost per la Junta de Tractament de la presó de Brieva i una setmana després, la Secretaria General d’Institucions Penitenciaries van acabar rectificant el règim d’empresonament del marit de la infanta Cristina. Des d’ara, seguirà en un xicotet mòdul completament sol, però podrà sol·licitar els seus primers permisos.

 

Alternativa per tindre permisos abans del previst

Segons sembla, amb este segon grau, podria gaudir de diversos permisos després d’haver superat una quarta part de la condemna, és a dir, en 17 mesos i mig, justament el desembre del 2019. Des d’entonces, podria realitzar diverses eixides de presó amb un total de 36 dies a l’any.

 

Però l’exduc de Palma podria considerar sol·licitar una alternativa per tal d’accelerar estes eixides de presó i fer-ho este mateix nadal. Segons el mitjà citat, es podria sol·licitar la participació en un programa Individual de Tractament, a més d’aplicar-se l’article 100.2 del reglament penitenciari.

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu a les portes del jutjat

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu a les portes del jutjat | Cedida.

S’estudia utilitzar l’article 100.2 per eixir este nadal

Este famós article és el principi de flexibilitat, destinat a proporcionar a cada pres una sentència combinable segons cadascun dels graus els quals està en regim de presó. En el cas d’Iñaki Urdangarin en el seu segon grau podria proporcionar l’opció de gaudir d’un estat de llibertat o semillibertat abans de l’estipulat.

 

Amb este article 100.2, l’home de la infanta Cristina intentaria que els primers permisos s’acceptaren abans de la quarta part de la condemna, i per tant, no caldria esperar fins al nadal del 2019 per gaudir d’estes eixides de presó.

 

Però fonts penitenciàries no ho veuen tant clar: «Seria estrany que es concediren tan prompte per a un pres en segon grau. Urdangarin solament haurà complert poc més de sis mesos de condemna este nadal». A més a més, caldria incloure l’alarma social que suposaria tractes a favor cap a Urdangarin, per tant, és una opció que encara s’està estudiant.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.