Iñaki Urdangarin aconseguix el segon grau penitenciari a la presó de Brieva

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu | Cedida

 

L’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, hauria obtingut ja el segon grau a la presó avilesa de Brieva, on fa dos mesos que va ingressar per complir la condemna del cas Nóos, segons assegura este dijous ‘El Confidencial’.

 

El marit de la infanta Cristina va ingressar a presó el passat 18 de juny amb una condemna de cinc anys i deu mesos. Finalment, s’ha conegut que este 17 d’agost Urdangarin va rebre l’aprovació del segon grau i el destí definitiu durant el seu empresonament, que serà també a Brieva.

 

El segon grau per Iñaki Urdangarin va ser sol·licitada el 9 d’agost per la Junta de Tractament de la presó de Brieva i una setmana després, la Secretaria General d’Institucions Penitenciaries van acabar rectificant el règim d’empresonament del marit de la infanta Cristina. Des d’ara, seguirà en un xicotet mòdul completament sol, però podrà sol·licitar els seus primers permisos.

 

Alternativa per tindre permisos abans del previst

Segons sembla, amb este segon grau, podria gaudir de diversos permisos després d’haver superat una quarta part de la condemna, és a dir, en 17 mesos i mig, justament el desembre del 2019. Des d’entonces, podria realitzar diverses eixides de presó amb un total de 36 dies a l’any.

 

Però l’exduc de Palma podria considerar sol·licitar una alternativa per tal d’accelerar estes eixides de presó i fer-ho este mateix nadal. Segons el mitjà citat, es podria sol·licitar la participació en un programa Individual de Tractament, a més d’aplicar-se l’article 100.2 del reglament penitenciari.

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu a les portes del jutjat

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu a les portes del jutjat | Cedida.

S’estudia utilitzar l’article 100.2 per eixir este nadal

Este famós article és el principi de flexibilitat, destinat a proporcionar a cada pres una sentència combinable segons cadascun dels graus els quals està en regim de presó. En el cas d’Iñaki Urdangarin en el seu segon grau podria proporcionar l’opció de gaudir d’un estat de llibertat o semillibertat abans de l’estipulat.

 

Amb este article 100.2, l’home de la infanta Cristina intentaria que els primers permisos s’acceptaren abans de la quarta part de la condemna, i per tant, no caldria esperar fins al nadal del 2019 per gaudir d’estes eixides de presó.

 

Però fonts penitenciàries no ho veuen tant clar: «Seria estrany que es concediren tan prompte per a un pres en segon grau. Urdangarin solament haurà complert poc més de sis mesos de condemna este nadal». A més a més, caldria incloure l’alarma social que suposaria tractes a favor cap a Urdangarin, per tant, és una opció que encara s’està estudiant.

Últimes notícies

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.