Iñaki Urdangarin aconseguix el segon grau penitenciari a la presó de Brieva

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu | Cedida

 

L’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, hauria obtingut ja el segon grau a la presó avilesa de Brieva, on fa dos mesos que va ingressar per complir la condemna del cas Nóos, segons assegura este dijous ‘El Confidencial’.

 

El marit de la infanta Cristina va ingressar a presó el passat 18 de juny amb una condemna de cinc anys i deu mesos. Finalment, s’ha conegut que este 17 d’agost Urdangarin va rebre l’aprovació del segon grau i el destí definitiu durant el seu empresonament, que serà també a Brieva.

 

El segon grau per Iñaki Urdangarin va ser sol·licitada el 9 d’agost per la Junta de Tractament de la presó de Brieva i una setmana després, la Secretaria General d’Institucions Penitenciaries van acabar rectificant el règim d’empresonament del marit de la infanta Cristina. Des d’ara, seguirà en un xicotet mòdul completament sol, però podrà sol·licitar els seus primers permisos.

 

Alternativa per tindre permisos abans del previst

Segons sembla, amb este segon grau, podria gaudir de diversos permisos després d’haver superat una quarta part de la condemna, és a dir, en 17 mesos i mig, justament el desembre del 2019. Des d’entonces, podria realitzar diverses eixides de presó amb un total de 36 dies a l’any.

 

Però l’exduc de Palma podria considerar sol·licitar una alternativa per tal d’accelerar estes eixides de presó i fer-ho este mateix nadal. Segons el mitjà citat, es podria sol·licitar la participació en un programa Individual de Tractament, a més d’aplicar-se l’article 100.2 del reglament penitenciari.

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu a les portes del jutjat

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu a les portes del jutjat | Cedida.

S’estudia utilitzar l’article 100.2 per eixir este nadal

Este famós article és el principi de flexibilitat, destinat a proporcionar a cada pres una sentència combinable segons cadascun dels graus els quals està en regim de presó. En el cas d’Iñaki Urdangarin en el seu segon grau podria proporcionar l’opció de gaudir d’un estat de llibertat o semillibertat abans de l’estipulat.

 

Amb este article 100.2, l’home de la infanta Cristina intentaria que els primers permisos s’acceptaren abans de la quarta part de la condemna, i per tant, no caldria esperar fins al nadal del 2019 per gaudir d’estes eixides de presó.

 

Però fonts penitenciàries no ho veuen tant clar: «Seria estrany que es concediren tan prompte per a un pres en segon grau. Urdangarin solament haurà complert poc més de sis mesos de condemna este nadal». A més a més, caldria incloure l’alarma social que suposaria tractes a favor cap a Urdangarin, per tant, és una opció que encara s’està estudiant.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.