Iñaki Urdangarin aconseguix el segon grau penitenciari a la presó de Brieva

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu | Cedida

 

L’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, hauria obtingut ja el segon grau a la presó avilesa de Brieva, on fa dos mesos que va ingressar per complir la condemna del cas Nóos, segons assegura este dijous ‘El Confidencial’.

 

El marit de la infanta Cristina va ingressar a presó el passat 18 de juny amb una condemna de cinc anys i deu mesos. Finalment, s’ha conegut que este 17 d’agost Urdangarin va rebre l’aprovació del segon grau i el destí definitiu durant el seu empresonament, que serà també a Brieva.

 

El segon grau per Iñaki Urdangarin va ser sol·licitada el 9 d’agost per la Junta de Tractament de la presó de Brieva i una setmana després, la Secretaria General d’Institucions Penitenciaries van acabar rectificant el règim d’empresonament del marit de la infanta Cristina. Des d’ara, seguirà en un xicotet mòdul completament sol, però podrà sol·licitar els seus primers permisos.

 

Alternativa per tindre permisos abans del previst

Segons sembla, amb este segon grau, podria gaudir de diversos permisos després d’haver superat una quarta part de la condemna, és a dir, en 17 mesos i mig, justament el desembre del 2019. Des d’entonces, podria realitzar diverses eixides de presó amb un total de 36 dies a l’any.

 

Però l’exduc de Palma podria considerar sol·licitar una alternativa per tal d’accelerar estes eixides de presó i fer-ho este mateix nadal. Segons el mitjà citat, es podria sol·licitar la participació en un programa Individual de Tractament, a més d’aplicar-se l’article 100.2 del reglament penitenciari.

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu a les portes del jutjat

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu a les portes del jutjat | Cedida.

S’estudia utilitzar l’article 100.2 per eixir este nadal

Este famós article és el principi de flexibilitat, destinat a proporcionar a cada pres una sentència combinable segons cadascun dels graus els quals està en regim de presó. En el cas d’Iñaki Urdangarin en el seu segon grau podria proporcionar l’opció de gaudir d’un estat de llibertat o semillibertat abans de l’estipulat.

 

Amb este article 100.2, l’home de la infanta Cristina intentaria que els primers permisos s’acceptaren abans de la quarta part de la condemna, i per tant, no caldria esperar fins al nadal del 2019 per gaudir d’estes eixides de presó.

 

Però fonts penitenciàries no ho veuen tant clar: «Seria estrany que es concediren tan prompte per a un pres en segon grau. Urdangarin solament haurà complert poc més de sis mesos de condemna este nadal». A més a més, caldria incloure l’alarma social que suposaria tractes a favor cap a Urdangarin, per tant, és una opció que encara s’està estudiant.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.