Iñaki Urdangarin aconseguix el segon grau penitenciari a la presó de Brieva

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu | Cedida

 

L’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, hauria obtingut ja el segon grau a la presó avilesa de Brieva, on fa dos mesos que va ingressar per complir la condemna del cas Nóos, segons assegura este dijous ‘El Confidencial’.

 

El marit de la infanta Cristina va ingressar a presó el passat 18 de juny amb una condemna de cinc anys i deu mesos. Finalment, s’ha conegut que este 17 d’agost Urdangarin va rebre l’aprovació del segon grau i el destí definitiu durant el seu empresonament, que serà també a Brieva.

 

El segon grau per Iñaki Urdangarin va ser sol·licitada el 9 d’agost per la Junta de Tractament de la presó de Brieva i una setmana després, la Secretaria General d’Institucions Penitenciaries van acabar rectificant el règim d’empresonament del marit de la infanta Cristina. Des d’ara, seguirà en un xicotet mòdul completament sol, però podrà sol·licitar els seus primers permisos.

 

Alternativa per tindre permisos abans del previst

Segons sembla, amb este segon grau, podria gaudir de diversos permisos després d’haver superat una quarta part de la condemna, és a dir, en 17 mesos i mig, justament el desembre del 2019. Des d’entonces, podria realitzar diverses eixides de presó amb un total de 36 dies a l’any.

 

Però l’exduc de Palma podria considerar sol·licitar una alternativa per tal d’accelerar estes eixides de presó i fer-ho este mateix nadal. Segons el mitjà citat, es podria sol·licitar la participació en un programa Individual de Tractament, a més d’aplicar-se l’article 100.2 del reglament penitenciari.

Iñaki Urdangarin en una imatge d'arxiu a les portes del jutjat

Iñaki Urdangarin en una imatge d’arxiu a les portes del jutjat | Cedida.

S’estudia utilitzar l’article 100.2 per eixir este nadal

Este famós article és el principi de flexibilitat, destinat a proporcionar a cada pres una sentència combinable segons cadascun dels graus els quals està en regim de presó. En el cas d’Iñaki Urdangarin en el seu segon grau podria proporcionar l’opció de gaudir d’un estat de llibertat o semillibertat abans de l’estipulat.

 

Amb este article 100.2, l’home de la infanta Cristina intentaria que els primers permisos s’acceptaren abans de la quarta part de la condemna, i per tant, no caldria esperar fins al nadal del 2019 per gaudir d’estes eixides de presó.

 

Però fonts penitenciàries no ho veuen tant clar: «Seria estrany que es concediren tan prompte per a un pres en segon grau. Urdangarin solament haurà complert poc més de sis mesos de condemna este nadal». A més a més, caldria incloure l’alarma social que suposaria tractes a favor cap a Urdangarin, per tant, és una opció que encara s’està estudiant.

Últimes notícies

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.