Un incendi en un garatge de Castelló calcina sis vehicles i causa danys a altres 25

 

Un incendi declarat en la matinada del passat dijous en un garatge comunitari d’un edifici del carrer Puig Roda de Castelló ha calcinat completament sis vehicles i ha provocat danys en altres 25, segons ha informat la Policia Local. Malgrat les dimensions de l’incendi, les causes del qual es desconeixen, no s’han registrat danys personals ni s’ha desallotjat a cap veí de l’immoble.

    

El foc, que la Policia Local qualifica de «aparatós», es va declarar sobre les 3:30 hores d’aquest passat dijous, moment en el qual diversos veïns varen alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 perquè s’escoltaven «detonacions dins» del garatge i eixia «moltíssim» fum negre de la porta d’accés.

    

Fins al lloc es van desplaçar diverses patrulles de la Policia Local de Castelló juntament amb una reguarda dels Bombers Municipals. Els agents, en veure les dimensions de l’incendi i l’intens fum que generaven les flames, varen tancar al tràfic el carrer Puig Roda, encara que no varen d’haver de desallotjar cap habitatge ja que el fum solament afectava al garatge.

 

Un espès fum que dificultava les condicions d’extinció

  

Els bombers municipals arribaren en pocs minuts al lloc del sinistre, varen desplegar diverses línies d’aigua i entraren en el garatge amb «pèssimes condicions» de visibilitat per l’espès fum a causa dels materials que s’estaven cremant.

  

Després d’accedir al soterrani, els bombers municipals detectaren mitjançant una càmera tèrmica la presència de diversos vehicles en flames pel que procediren immediatament a apagar el foc. Una vegada extingit, els serveis d’extinció d’incendis ventilaren tot el soterrani, tasques que s’allargaren durant diverses hores a causa de la gran quantitat de fum i calor que s’havien acumulat en el garatge.

 

Les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües inutilitzades

  

Respecte a les conseqüències, s’han registrat «nombrosos danys materials» en tot el garatge malgrat la ràpida intervenció dels bombers. En total, sis cotxes han resultat completament calcinats i altres vint-i-cinc vehicles han patit desperfectes per la calor i el fum.

    

A més, a causa de les altes temperatures que s’han registrat dins del soterrani, les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües també han quedat inutilitzades. De moment es desconeixen les causes de l’incendi.

  

Sobre les 6:30 hores de la matinada es donaren per finalitzats els serveis en el quals varen intervindre un sergent, tres caps i nou bombers, dos bombes urbanes pesades, un vehicle de comandament i un camió de transport de material d’extinció d’incendis.

 

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.