13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Un incendi en un garatge de Castelló calcina sis vehicles i causa danys a altres 25

 

Un incendi declarat en la matinada del passat dijous en un garatge comunitari d’un edifici del carrer Puig Roda de Castelló ha calcinat completament sis vehicles i ha provocat danys en altres 25, segons ha informat la Policia Local. Malgrat les dimensions de l’incendi, les causes del qual es desconeixen, no s’han registrat danys personals ni s’ha desallotjat a cap veí de l’immoble.

    

El foc, que la Policia Local qualifica de «aparatós», es va declarar sobre les 3:30 hores d’aquest passat dijous, moment en el qual diversos veïns varen alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 perquè s’escoltaven «detonacions dins» del garatge i eixia «moltíssim» fum negre de la porta d’accés.

    

Fins al lloc es van desplaçar diverses patrulles de la Policia Local de Castelló juntament amb una reguarda dels Bombers Municipals. Els agents, en veure les dimensions de l’incendi i l’intens fum que generaven les flames, varen tancar al tràfic el carrer Puig Roda, encara que no varen d’haver de desallotjar cap habitatge ja que el fum solament afectava al garatge.

 

Un espès fum que dificultava les condicions d’extinció

  

Els bombers municipals arribaren en pocs minuts al lloc del sinistre, varen desplegar diverses línies d’aigua i entraren en el garatge amb «pèssimes condicions» de visibilitat per l’espès fum a causa dels materials que s’estaven cremant.

  

Després d’accedir al soterrani, els bombers municipals detectaren mitjançant una càmera tèrmica la presència de diversos vehicles en flames pel que procediren immediatament a apagar el foc. Una vegada extingit, els serveis d’extinció d’incendis ventilaren tot el soterrani, tasques que s’allargaren durant diverses hores a causa de la gran quantitat de fum i calor que s’havien acumulat en el garatge.

 

Les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües inutilitzades

  

Respecte a les conseqüències, s’han registrat «nombrosos danys materials» en tot el garatge malgrat la ràpida intervenció dels bombers. En total, sis cotxes han resultat completament calcinats i altres vint-i-cinc vehicles han patit desperfectes per la calor i el fum.

    

A més, a causa de les altes temperatures que s’han registrat dins del soterrani, les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües també han quedat inutilitzades. De moment es desconeixen les causes de l’incendi.

  

Sobre les 6:30 hores de la matinada es donaren per finalitzats els serveis en el quals varen intervindre un sergent, tres caps i nou bombers, dos bombes urbanes pesades, un vehicle de comandament i un camió de transport de material d’extinció d’incendis.

 

Últimes notícies

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.