Un incendi en un garatge de Castelló calcina sis vehicles i causa danys a altres 25

 

Un incendi declarat en la matinada del passat dijous en un garatge comunitari d’un edifici del carrer Puig Roda de Castelló ha calcinat completament sis vehicles i ha provocat danys en altres 25, segons ha informat la Policia Local. Malgrat les dimensions de l’incendi, les causes del qual es desconeixen, no s’han registrat danys personals ni s’ha desallotjat a cap veí de l’immoble.

    

El foc, que la Policia Local qualifica de «aparatós», es va declarar sobre les 3:30 hores d’aquest passat dijous, moment en el qual diversos veïns varen alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 perquè s’escoltaven «detonacions dins» del garatge i eixia «moltíssim» fum negre de la porta d’accés.

    

Fins al lloc es van desplaçar diverses patrulles de la Policia Local de Castelló juntament amb una reguarda dels Bombers Municipals. Els agents, en veure les dimensions de l’incendi i l’intens fum que generaven les flames, varen tancar al tràfic el carrer Puig Roda, encara que no varen d’haver de desallotjar cap habitatge ja que el fum solament afectava al garatge.

 

Un espès fum que dificultava les condicions d’extinció

  

Els bombers municipals arribaren en pocs minuts al lloc del sinistre, varen desplegar diverses línies d’aigua i entraren en el garatge amb «pèssimes condicions» de visibilitat per l’espès fum a causa dels materials que s’estaven cremant.

  

Després d’accedir al soterrani, els bombers municipals detectaren mitjançant una càmera tèrmica la presència de diversos vehicles en flames pel que procediren immediatament a apagar el foc. Una vegada extingit, els serveis d’extinció d’incendis ventilaren tot el soterrani, tasques que s’allargaren durant diverses hores a causa de la gran quantitat de fum i calor que s’havien acumulat en el garatge.

 

Les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües inutilitzades

  

Respecte a les conseqüències, s’han registrat «nombrosos danys materials» en tot el garatge malgrat la ràpida intervenció dels bombers. En total, sis cotxes han resultat completament calcinats i altres vint-i-cinc vehicles han patit desperfectes per la calor i el fum.

    

A més, a causa de les altes temperatures que s’han registrat dins del soterrani, les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües també han quedat inutilitzades. De moment es desconeixen les causes de l’incendi.

  

Sobre les 6:30 hores de la matinada es donaren per finalitzats els serveis en el quals varen intervindre un sergent, tres caps i nou bombers, dos bombes urbanes pesades, un vehicle de comandament i un camió de transport de material d’extinció d’incendis.

 

Últimes notícies

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.