12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Un incendi en un garatge de Castelló calcina sis vehicles i causa danys a altres 25

 

Un incendi declarat en la matinada del passat dijous en un garatge comunitari d’un edifici del carrer Puig Roda de Castelló ha calcinat completament sis vehicles i ha provocat danys en altres 25, segons ha informat la Policia Local. Malgrat les dimensions de l’incendi, les causes del qual es desconeixen, no s’han registrat danys personals ni s’ha desallotjat a cap veí de l’immoble.

    

El foc, que la Policia Local qualifica de «aparatós», es va declarar sobre les 3:30 hores d’aquest passat dijous, moment en el qual diversos veïns varen alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 perquè s’escoltaven «detonacions dins» del garatge i eixia «moltíssim» fum negre de la porta d’accés.

    

Fins al lloc es van desplaçar diverses patrulles de la Policia Local de Castelló juntament amb una reguarda dels Bombers Municipals. Els agents, en veure les dimensions de l’incendi i l’intens fum que generaven les flames, varen tancar al tràfic el carrer Puig Roda, encara que no varen d’haver de desallotjar cap habitatge ja que el fum solament afectava al garatge.

 

Un espès fum que dificultava les condicions d’extinció

  

Els bombers municipals arribaren en pocs minuts al lloc del sinistre, varen desplegar diverses línies d’aigua i entraren en el garatge amb «pèssimes condicions» de visibilitat per l’espès fum a causa dels materials que s’estaven cremant.

  

Després d’accedir al soterrani, els bombers municipals detectaren mitjançant una càmera tèrmica la presència de diversos vehicles en flames pel que procediren immediatament a apagar el foc. Una vegada extingit, els serveis d’extinció d’incendis ventilaren tot el soterrani, tasques que s’allargaren durant diverses hores a causa de la gran quantitat de fum i calor que s’havien acumulat en el garatge.

 

Les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües inutilitzades

  

Respecte a les conseqüències, s’han registrat «nombrosos danys materials» en tot el garatge malgrat la ràpida intervenció dels bombers. En total, sis cotxes han resultat completament calcinats i altres vint-i-cinc vehicles han patit desperfectes per la calor i el fum.

    

A més, a causa de les altes temperatures que s’han registrat dins del soterrani, les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües també han quedat inutilitzades. De moment es desconeixen les causes de l’incendi.

  

Sobre les 6:30 hores de la matinada es donaren per finalitzats els serveis en el quals varen intervindre un sergent, tres caps i nou bombers, dos bombes urbanes pesades, un vehicle de comandament i un camió de transport de material d’extinció d’incendis.

 

Últimes notícies

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.