Un incendi en un garatge de Castelló calcina sis vehicles i causa danys a altres 25

 

Un incendi declarat en la matinada del passat dijous en un garatge comunitari d’un edifici del carrer Puig Roda de Castelló ha calcinat completament sis vehicles i ha provocat danys en altres 25, segons ha informat la Policia Local. Malgrat les dimensions de l’incendi, les causes del qual es desconeixen, no s’han registrat danys personals ni s’ha desallotjat a cap veí de l’immoble.

    

El foc, que la Policia Local qualifica de «aparatós», es va declarar sobre les 3:30 hores d’aquest passat dijous, moment en el qual diversos veïns varen alertar al Centre Integral Municipal de Seguretat i Emergències 092 perquè s’escoltaven «detonacions dins» del garatge i eixia «moltíssim» fum negre de la porta d’accés.

    

Fins al lloc es van desplaçar diverses patrulles de la Policia Local de Castelló juntament amb una reguarda dels Bombers Municipals. Els agents, en veure les dimensions de l’incendi i l’intens fum que generaven les flames, varen tancar al tràfic el carrer Puig Roda, encara que no varen d’haver de desallotjar cap habitatge ja que el fum solament afectava al garatge.

 

Un espès fum que dificultava les condicions d’extinció

  

Els bombers municipals arribaren en pocs minuts al lloc del sinistre, varen desplegar diverses línies d’aigua i entraren en el garatge amb «pèssimes condicions» de visibilitat per l’espès fum a causa dels materials que s’estaven cremant.

  

Després d’accedir al soterrani, els bombers municipals detectaren mitjançant una càmera tèrmica la presència de diversos vehicles en flames pel que procediren immediatament a apagar el foc. Una vegada extingit, els serveis d’extinció d’incendis ventilaren tot el soterrani, tasques que s’allargaren durant diverses hores a causa de la gran quantitat de fum i calor que s’havien acumulat en el garatge.

 

Les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües inutilitzades

  

Respecte a les conseqüències, s’han registrat «nombrosos danys materials» en tot el garatge malgrat la ràpida intervenció dels bombers. En total, sis cotxes han resultat completament calcinats i altres vint-i-cinc vehicles han patit desperfectes per la calor i el fum.

    

A més, a causa de les altes temperatures que s’han registrat dins del soterrani, les instal·lacions elèctriques i de canalització d’aigües també han quedat inutilitzades. De moment es desconeixen les causes de l’incendi.

  

Sobre les 6:30 hores de la matinada es donaren per finalitzats els serveis en el quals varen intervindre un sergent, tres caps i nou bombers, dos bombes urbanes pesades, un vehicle de comandament i un camió de transport de material d’extinció d’incendis.

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.