Una infermera s’enfronta a quatre anys de presó per revelació de secrets en Gandia

 

Una infermera de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València), s’enfronta a quatre anys de presó, per un delicte de revelació de secrets fent ús de les seues facilitats professionals. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en estiu de 2018, esta infermera va accedir a l’expedient clínic del seu exmarit per a incorporar este historial com a prova documental en la seua demanda de divorci per a obtindre la custòdia de la seua filla. 

 

Segons la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, la infermera va obtindre esta informació sense que hi haguera cap relació mèdica amb el seu exmarit, vulnerant la seua confidencialitat pel fet de ser sanitària. A demés, ella era conscient del caràcter reservat de les històries clíniques de cada pacient. 

 

D’esta forma, va imprimir l’evolució de consultes externes del perjudicat i li va entregar la documentació al seu advocat. El lletrat, sense saber la il·lícita procedència de la documentació, ho va aportar com a prova en la demanda de divorci per a acreditar els presumptes problemes de salut del seu exmarit i conseguir la custòdia de la seua filla en comú. 

 

De la mateixa manera, se li sol·licita una pena de quatre anys de presó, una multa de 6.000 euros i el pagament de la mateixa quantitat com a responsabilitat civil.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.