Una infermera s’enfronta a quatre anys de presó per revelació de secrets en Gandia

 

Una infermera de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València), s’enfronta a quatre anys de presó, per un delicte de revelació de secrets fent ús de les seues facilitats professionals. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en estiu de 2018, esta infermera va accedir a l’expedient clínic del seu exmarit per a incorporar este historial com a prova documental en la seua demanda de divorci per a obtindre la custòdia de la seua filla. 

 

Segons la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, la infermera va obtindre esta informació sense que hi haguera cap relació mèdica amb el seu exmarit, vulnerant la seua confidencialitat pel fet de ser sanitària. A demés, ella era conscient del caràcter reservat de les històries clíniques de cada pacient. 

 

D’esta forma, va imprimir l’evolució de consultes externes del perjudicat i li va entregar la documentació al seu advocat. El lletrat, sense saber la il·lícita procedència de la documentació, ho va aportar com a prova en la demanda de divorci per a acreditar els presumptes problemes de salut del seu exmarit i conseguir la custòdia de la seua filla en comú. 

 

De la mateixa manera, se li sol·licita una pena de quatre anys de presó, una multa de 6.000 euros i el pagament de la mateixa quantitat com a responsabilitat civil.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.