Una infermera s’enfronta a quatre anys de presó per revelació de secrets en Gandia

 

Una infermera de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València), s’enfronta a quatre anys de presó, per un delicte de revelació de secrets fent ús de les seues facilitats professionals. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en estiu de 2018, esta infermera va accedir a l’expedient clínic del seu exmarit per a incorporar este historial com a prova documental en la seua demanda de divorci per a obtindre la custòdia de la seua filla. 

 

Segons la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, la infermera va obtindre esta informació sense que hi haguera cap relació mèdica amb el seu exmarit, vulnerant la seua confidencialitat pel fet de ser sanitària. A demés, ella era conscient del caràcter reservat de les històries clíniques de cada pacient. 

 

D’esta forma, va imprimir l’evolució de consultes externes del perjudicat i li va entregar la documentació al seu advocat. El lletrat, sense saber la il·lícita procedència de la documentació, ho va aportar com a prova en la demanda de divorci per a acreditar els presumptes problemes de salut del seu exmarit i conseguir la custòdia de la seua filla en comú. 

 

De la mateixa manera, se li sol·licita una pena de quatre anys de presó, una multa de 6.000 euros i el pagament de la mateixa quantitat com a responsabilitat civil.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.