Una infermera s’enfronta a quatre anys de presó per revelació de secrets en Gandia

 

Una infermera de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València), s’enfronta a quatre anys de presó, per un delicte de revelació de secrets fent ús de les seues facilitats professionals. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en estiu de 2018, esta infermera va accedir a l’expedient clínic del seu exmarit per a incorporar este historial com a prova documental en la seua demanda de divorci per a obtindre la custòdia de la seua filla. 

 

Segons la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, la infermera va obtindre esta informació sense que hi haguera cap relació mèdica amb el seu exmarit, vulnerant la seua confidencialitat pel fet de ser sanitària. A demés, ella era conscient del caràcter reservat de les històries clíniques de cada pacient. 

 

D’esta forma, va imprimir l’evolució de consultes externes del perjudicat i li va entregar la documentació al seu advocat. El lletrat, sense saber la il·lícita procedència de la documentació, ho va aportar com a prova en la demanda de divorci per a acreditar els presumptes problemes de salut del seu exmarit i conseguir la custòdia de la seua filla en comú. 

 

De la mateixa manera, se li sol·licita una pena de quatre anys de presó, una multa de 6.000 euros i el pagament de la mateixa quantitat com a responsabilitat civil.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.