21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Una infermera s’enfronta a quatre anys de presó per revelació de secrets en Gandia

 

Una infermera de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, en la comarca de la Safor (València), s’enfronta a quatre anys de presó, per un delicte de revelació de secrets fent ús de les seues facilitats professionals. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, en estiu de 2018, esta infermera va accedir a l’expedient clínic del seu exmarit per a incorporar este historial com a prova documental en la seua demanda de divorci per a obtindre la custòdia de la seua filla. 

 

Segons la Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de València, la infermera va obtindre esta informació sense que hi haguera cap relació mèdica amb el seu exmarit, vulnerant la seua confidencialitat pel fet de ser sanitària. A demés, ella era conscient del caràcter reservat de les històries clíniques de cada pacient. 

 

D’esta forma, va imprimir l’evolució de consultes externes del perjudicat i li va entregar la documentació al seu advocat. El lletrat, sense saber la il·lícita procedència de la documentació, ho va aportar com a prova en la demanda de divorci per a acreditar els presumptes problemes de salut del seu exmarit i conseguir la custòdia de la seua filla en comú. 

 

De la mateixa manera, se li sol·licita una pena de quatre anys de presó, una multa de 6.000 euros i el pagament de la mateixa quantitat com a responsabilitat civil.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.