Un inodor gegant en València busca conscienciar sobre les deixalles que tirem al wc

 

La campanya ‘Les tovalletes sempre al fem’ impulsada per l’Ajuntament de València, a través de la Regidoria del Cicle Integral de l’Aigua i en col·laboració amb Acciona Serveis Urbans i la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pretén informar, conscienciar i sensibilitzar als ciutadans sobre la necessitat de dur a terme una correcta eliminació d’estos residus. Així, alerta del problema que genera l’abocament de les tovalletes higièniques al vàter en la xarxa de sanejament, als seus col·lectors i als sistemes de bombament d’aigües residuals. El regidor del Cicle Integral de l’Aigua a València, Vicent Sarrià, que ha presentat la campanya en un acte celebrat en la Plaça de l’Ajuntament, ha recordat que es tracta d’un residu que va provocar en esta ciutat l’embós del col·lector nord, del que s’han extret 900 tones de deixalles i una despesa «tremenda» de 2 milions d’euros per a les arques municipals.

  

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.