Intervenen en Benidorm mig milió de productes alimentosos amb la caducitat modificada

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han intervingut en tres naus més de 500.000 productes alimentosos caducats amb la data de caducitat modificada de manera il·legal per a presumptament ser distribuïts i venuts als consumidors.

 

Segons ha informat la Policia, en l’operatiu s’ha detingut a tres hòmens com a presumptes membres d’una organització relacionada amb els fets que, a demés, es trobaven en situació irregular i que podrien ser autors dels delictes contra els treballadors o contra la Hisenda Pública.

 

La mercaderia s’ha localitzat en diferents naus industrials situades en el municipi de la Marina Baixa en un operatiu en el que han participat agents de les diferents brigades de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm, de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Comunitat Valenciana, Inspecció de Treball d’Alacant, Salut Pública de Benidorm, Policia Local de La Nucia i funcionaris de l’Ajuntament.

 

Productes d’una coneguda marca de begudes

L’operació va començar a la fi de l’any 2020, quan, d’una banda, la Comissaria va rebre un avís sobre la comercialització de productes per part d’un distribuïdor amb la data de caducitat vençuda, tractant-se de productes d’una coneguda marca de begudes carbonatades i d’una altra de xocolates.

 

A demés, els efectius van rebre diferents informes de la Policia Local de Benidorm sobre  actuacions en locals de Benidorm, en els que es descrivien nou establiments en els que s’havien trobat productes alimentosos caducats a la venda, que es van immobilitzar de manera immediata.

 

Amb estes informacions, els agents de la Policia Judicial de Benidorm van establir dispositius de vigilàncies i seguiments discrets per a conéixer quina era l’empresa que subministrava estos productes als comerciants de la zona. Una volta situada la nau de la signatura de distribució, es van continuar amb les gestions esta volta per a conéixer l’entramat comercial.

 

Detenen a 3 persones en situació irregular

Finalment, es va destapar que es tractava de quatre mercantils, i que existien altres dos naus més en el mateix polígon industrial, en les que es recepcionava mercaderia provinent de Romania, Polònia i Turquia, entre altres països. Així mateix, les naus operaven sense estar donades d’alta i sense l’autorització municipal necessària per a dur a terme este tipus d’activitat.

 

Amb tota la informació recopilada, es va disposar un ampli dispositiu multidisciplinari per a inspeccionar les tres naus industrials, en les que es van confiscar més de 500.000 productes alimentaris i begudes, amb expedients sancionadors que van ascendir a més de 120.000 euros de sanció. Igualment, els agents van identificar i van detindre a tres treballadors que es trobaven, també, en situació irregular.

 

Sistema d’esborrat

Després de les intervencions, els efectius van determinar el ‘modus operandi‘ de la banda, que primer adquirien a un preu molt per davall de mercat productes alimentaris i begudes amb data de caducitat molt pròxima a caducar.

Una volta traslladaven els productes a les naus, els empleats esborraven les dates de caducitat amb líquids dissolvents a través de dos mètodes: o bé afegien la data de caducitat que l’organització acordava amb una serigrafia industrial, per a posteriorment dur a terme l’empaquetat final del producte; o bé afegien a cada producte un adhesiu normalitzat, que li atorgava legalitat per als clients.

 

Finalment, la investigació continua oberta i, a causa de la gran quantitat de documentació trobada, s’ha conseguit identificar plenament als titulars de l’empresa que explotava les naus, una parella de nacionalitat pakistanesa i espanyola.

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.