Anuncios

Intervenen en Benidorm mig milió de productes alimentosos amb la caducitat modificada

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han intervingut en tres naus més de 500.000 productes alimentosos caducats amb la data de caducitat modificada de manera il·legal per a presumptament ser distribuïts i venuts als consumidors.

 

Segons ha informat la Policia, en l’operatiu s’ha detingut a tres hòmens com a presumptes membres d’una organització relacionada amb els fets que, a demés, es trobaven en situació irregular i que podrien ser autors dels delictes contra els treballadors o contra la Hisenda Pública.

Anuncios

 

La mercaderia s’ha localitzat en diferents naus industrials situades en el municipi de la Marina Baixa en un operatiu en el que han participat agents de les diferents brigades de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm, de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Comunitat Valenciana, Inspecció de Treball d’Alacant, Salut Pública de Benidorm, Policia Local de La Nucia i funcionaris de l’Ajuntament.

 

Productes d’una coneguda marca de begudes

L’operació va començar a la fi de l’any 2020, quan, d’una banda, la Comissaria va rebre un avís sobre la comercialització de productes per part d’un distribuïdor amb la data de caducitat vençuda, tractant-se de productes d’una coneguda marca de begudes carbonatades i d’una altra de xocolates.

 

A demés, els efectius van rebre diferents informes de la Policia Local de Benidorm sobre  actuacions en locals de Benidorm, en els que es descrivien nou establiments en els que s’havien trobat productes alimentosos caducats a la venda, que es van immobilitzar de manera immediata.

 

Amb estes informacions, els agents de la Policia Judicial de Benidorm van establir dispositius de vigilàncies i seguiments discrets per a conéixer quina era l’empresa que subministrava estos productes als comerciants de la zona. Una volta situada la nau de la signatura de distribució, es van continuar amb les gestions esta volta per a conéixer l’entramat comercial.

 

Detenen a 3 persones en situació irregular

Finalment, es va destapar que es tractava de quatre mercantils, i que existien altres dos naus més en el mateix polígon industrial, en les que es recepcionava mercaderia provinent de Romania, Polònia i Turquia, entre altres països. Així mateix, les naus operaven sense estar donades d’alta i sense l’autorització municipal necessària per a dur a terme este tipus d’activitat.

 

Amb tota la informació recopilada, es va disposar un ampli dispositiu multidisciplinari per a inspeccionar les tres naus industrials, en les que es van confiscar més de 500.000 productes alimentaris i begudes, amb expedients sancionadors que van ascendir a més de 120.000 euros de sanció. Igualment, els agents van identificar i van detindre a tres treballadors que es trobaven, també, en situació irregular.

 

Sistema d’esborrat

Després de les intervencions, els efectius van determinar el ‘modus operandi‘ de la banda, que primer adquirien a un preu molt per davall de mercat productes alimentaris i begudes amb data de caducitat molt pròxima a caducar.

Una volta traslladaven els productes a les naus, els empleats esborraven les dates de caducitat amb líquids dissolvents a través de dos mètodes: o bé afegien la data de caducitat que l’organització acordava amb una serigrafia industrial, per a posteriorment dur a terme l’empaquetat final del producte; o bé afegien a cada producte un adhesiu normalitzat, que li atorgava legalitat per als clients.

 

Finalment, la investigació continua oberta i, a causa de la gran quantitat de documentació trobada, s’ha conseguit identificar plenament als titulars de l’empresa que explotava les naus, una parella de nacionalitat pakistanesa i espanyola.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios