Anuncios

Intervenen en Benidorm mig milió de productes alimentosos amb la caducitat modificada

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han intervingut en tres naus més de 500.000 productes alimentosos caducats amb la data de caducitat modificada de manera il·legal per a presumptament ser distribuïts i venuts als consumidors.

 

Segons ha informat la Policia, en l’operatiu s’ha detingut a tres hòmens com a presumptes membres d’una organització relacionada amb els fets que, a demés, es trobaven en situació irregular i que podrien ser autors dels delictes contra els treballadors o contra la Hisenda Pública.

Anuncios

 

La mercaderia s’ha localitzat en diferents naus industrials situades en el municipi de la Marina Baixa en un operatiu en el que han participat agents de les diferents brigades de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm, de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Comunitat Valenciana, Inspecció de Treball d’Alacant, Salut Pública de Benidorm, Policia Local de La Nucia i funcionaris de l’Ajuntament.

 

Productes d’una coneguda marca de begudes

L’operació va començar a la fi de l’any 2020, quan, d’una banda, la Comissaria va rebre un avís sobre la comercialització de productes per part d’un distribuïdor amb la data de caducitat vençuda, tractant-se de productes d’una coneguda marca de begudes carbonatades i d’una altra de xocolates.

 

A demés, els efectius van rebre diferents informes de la Policia Local de Benidorm sobre  actuacions en locals de Benidorm, en els que es descrivien nou establiments en els que s’havien trobat productes alimentosos caducats a la venda, que es van immobilitzar de manera immediata.

 

Amb estes informacions, els agents de la Policia Judicial de Benidorm van establir dispositius de vigilàncies i seguiments discrets per a conéixer quina era l’empresa que subministrava estos productes als comerciants de la zona. Una volta situada la nau de la signatura de distribució, es van continuar amb les gestions esta volta per a conéixer l’entramat comercial.

 

Detenen a 3 persones en situació irregular

Finalment, es va destapar que es tractava de quatre mercantils, i que existien altres dos naus més en el mateix polígon industrial, en les que es recepcionava mercaderia provinent de Romania, Polònia i Turquia, entre altres països. Així mateix, les naus operaven sense estar donades d’alta i sense l’autorització municipal necessària per a dur a terme este tipus d’activitat.

 

Amb tota la informació recopilada, es va disposar un ampli dispositiu multidisciplinari per a inspeccionar les tres naus industrials, en les que es van confiscar més de 500.000 productes alimentaris i begudes, amb expedients sancionadors que van ascendir a més de 120.000 euros de sanció. Igualment, els agents van identificar i van detindre a tres treballadors que es trobaven, també, en situació irregular.

 

Sistema d’esborrat

Després de les intervencions, els efectius van determinar el ‘modus operandi‘ de la banda, que primer adquirien a un preu molt per davall de mercat productes alimentaris i begudes amb data de caducitat molt pròxima a caducar.

Una volta traslladaven els productes a les naus, els empleats esborraven les dates de caducitat amb líquids dissolvents a través de dos mètodes: o bé afegien la data de caducitat que l’organització acordava amb una serigrafia industrial, per a posteriorment dur a terme l’empaquetat final del producte; o bé afegien a cada producte un adhesiu normalitzat, que li atorgava legalitat per als clients.

 

Finalment, la investigació continua oberta i, a causa de la gran quantitat de documentació trobada, s’ha conseguit identificar plenament als titulars de l’empresa que explotava les naus, una parella de nacionalitat pakistanesa i espanyola.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.
Anuncios