Intervenen en Benidorm mig milió de productes alimentosos amb la caducitat modificada

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han intervingut en tres naus més de 500.000 productes alimentosos caducats amb la data de caducitat modificada de manera il·legal per a presumptament ser distribuïts i venuts als consumidors.

 

Segons ha informat la Policia, en l’operatiu s’ha detingut a tres hòmens com a presumptes membres d’una organització relacionada amb els fets que, a demés, es trobaven en situació irregular i que podrien ser autors dels delictes contra els treballadors o contra la Hisenda Pública.

 

La mercaderia s’ha localitzat en diferents naus industrials situades en el municipi de la Marina Baixa en un operatiu en el que han participat agents de les diferents brigades de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm, de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Comunitat Valenciana, Inspecció de Treball d’Alacant, Salut Pública de Benidorm, Policia Local de La Nucia i funcionaris de l’Ajuntament.

 

Productes d’una coneguda marca de begudes

L’operació va començar a la fi de l’any 2020, quan, d’una banda, la Comissaria va rebre un avís sobre la comercialització de productes per part d’un distribuïdor amb la data de caducitat vençuda, tractant-se de productes d’una coneguda marca de begudes carbonatades i d’una altra de xocolates.

 

A demés, els efectius van rebre diferents informes de la Policia Local de Benidorm sobre  actuacions en locals de Benidorm, en els que es descrivien nou establiments en els que s’havien trobat productes alimentosos caducats a la venda, que es van immobilitzar de manera immediata.

 

Amb estes informacions, els agents de la Policia Judicial de Benidorm van establir dispositius de vigilàncies i seguiments discrets per a conéixer quina era l’empresa que subministrava estos productes als comerciants de la zona. Una volta situada la nau de la signatura de distribució, es van continuar amb les gestions esta volta per a conéixer l’entramat comercial.

 

Detenen a 3 persones en situació irregular

Finalment, es va destapar que es tractava de quatre mercantils, i que existien altres dos naus més en el mateix polígon industrial, en les que es recepcionava mercaderia provinent de Romania, Polònia i Turquia, entre altres països. Així mateix, les naus operaven sense estar donades d’alta i sense l’autorització municipal necessària per a dur a terme este tipus d’activitat.

 

Amb tota la informació recopilada, es va disposar un ampli dispositiu multidisciplinari per a inspeccionar les tres naus industrials, en les que es van confiscar més de 500.000 productes alimentaris i begudes, amb expedients sancionadors que van ascendir a més de 120.000 euros de sanció. Igualment, els agents van identificar i van detindre a tres treballadors que es trobaven, també, en situació irregular.

 

Sistema d’esborrat

Després de les intervencions, els efectius van determinar el ‘modus operandi‘ de la banda, que primer adquirien a un preu molt per davall de mercat productes alimentaris i begudes amb data de caducitat molt pròxima a caducar.

Una volta traslladaven els productes a les naus, els empleats esborraven les dates de caducitat amb líquids dissolvents a través de dos mètodes: o bé afegien la data de caducitat que l’organització acordava amb una serigrafia industrial, per a posteriorment dur a terme l’empaquetat final del producte; o bé afegien a cada producte un adhesiu normalitzat, que li atorgava legalitat per als clients.

 

Finalment, la investigació continua oberta i, a causa de la gran quantitat de documentació trobada, s’ha conseguit identificar plenament als titulars de l’empresa que explotava les naus, una parella de nacionalitat pakistanesa i espanyola.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.