Intervenen en Benidorm mig milió de productes alimentosos amb la caducitat modificada

 

Agents de la Policia Nacional de la Comissaria de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) han intervingut en tres naus més de 500.000 productes alimentosos caducats amb la data de caducitat modificada de manera il·legal per a presumptament ser distribuïts i venuts als consumidors.

 

Segons ha informat la Policia, en l’operatiu s’ha detingut a tres hòmens com a presumptes membres d’una organització relacionada amb els fets que, a demés, es trobaven en situació irregular i que podrien ser autors dels delictes contra els treballadors o contra la Hisenda Pública.

 

La mercaderia s’ha localitzat en diferents naus industrials situades en el municipi de la Marina Baixa en un operatiu en el que han participat agents de les diferents brigades de la Comissaria de Policia Nacional de Benidorm, de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional a la Comunitat Valenciana, Inspecció de Treball d’Alacant, Salut Pública de Benidorm, Policia Local de La Nucia i funcionaris de l’Ajuntament.

 

Productes d’una coneguda marca de begudes

L’operació va començar a la fi de l’any 2020, quan, d’una banda, la Comissaria va rebre un avís sobre la comercialització de productes per part d’un distribuïdor amb la data de caducitat vençuda, tractant-se de productes d’una coneguda marca de begudes carbonatades i d’una altra de xocolates.

 

A demés, els efectius van rebre diferents informes de la Policia Local de Benidorm sobre  actuacions en locals de Benidorm, en els que es descrivien nou establiments en els que s’havien trobat productes alimentosos caducats a la venda, que es van immobilitzar de manera immediata.

 

Amb estes informacions, els agents de la Policia Judicial de Benidorm van establir dispositius de vigilàncies i seguiments discrets per a conéixer quina era l’empresa que subministrava estos productes als comerciants de la zona. Una volta situada la nau de la signatura de distribució, es van continuar amb les gestions esta volta per a conéixer l’entramat comercial.

 

Detenen a 3 persones en situació irregular

Finalment, es va destapar que es tractava de quatre mercantils, i que existien altres dos naus més en el mateix polígon industrial, en les que es recepcionava mercaderia provinent de Romania, Polònia i Turquia, entre altres països. Així mateix, les naus operaven sense estar donades d’alta i sense l’autorització municipal necessària per a dur a terme este tipus d’activitat.

 

Amb tota la informació recopilada, es va disposar un ampli dispositiu multidisciplinari per a inspeccionar les tres naus industrials, en les que es van confiscar més de 500.000 productes alimentaris i begudes, amb expedients sancionadors que van ascendir a més de 120.000 euros de sanció. Igualment, els agents van identificar i van detindre a tres treballadors que es trobaven, també, en situació irregular.

 

Sistema d’esborrat

Després de les intervencions, els efectius van determinar el ‘modus operandi‘ de la banda, que primer adquirien a un preu molt per davall de mercat productes alimentaris i begudes amb data de caducitat molt pròxima a caducar.

Una volta traslladaven els productes a les naus, els empleats esborraven les dates de caducitat amb líquids dissolvents a través de dos mètodes: o bé afegien la data de caducitat que l’organització acordava amb una serigrafia industrial, per a posteriorment dur a terme l’empaquetat final del producte; o bé afegien a cada producte un adhesiu normalitzat, que li atorgava legalitat per als clients.

 

Finalment, la investigació continua oberta i, a causa de la gran quantitat de documentació trobada, s’ha conseguit identificar plenament als titulars de l’empresa que explotava les naus, una parella de nacionalitat pakistanesa i espanyola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.