Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

En el marc de la denominada operació ‘CAMOTE’, desenvolupada conjuntament per la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, ha permès desmantellar la infraestructura d’emmagatzematge i distribució d’una organització de contraban de labors de tabac, procedint a la detenció de 14 persones —11 homes i 3 dones— de nacionalitats espanyola i cubana, d’edats compreses entre els 28 i 58 anys i a la recerca d’altres 6 de nacionalitat espanyola totes elles i amb edats compreses entre els 19 i 56 anys. 

  

Així mateix, s’han practicat 9 registres en diversos domicilis i naus industrials en diferents municipis de València i Sevilla, en els quals s’han intervingut 19.000 quilograms de labors de tabac, a més de màquines per la manufacturación de productes del tabac i maquinària pesada per a l’assecat del tabac així com nombres sacs que contenien substàncies químiques per al seu ús en l’elaboració del producte final.

  

Una organització criminal des de Letònia

  

Igualment, es van intervindre 4 vehicles, 10.000 euros en efectiu, nombrosa documentació relacionada amb els delictes investigats, material informàtic i un arma detonadora.

   

L’operació es va iniciar al novembre del passat any, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització criminal que estava introduint grans partides de tabac il·legal des de Letònia. Després de ser manipulades, eren distribuïdes pel territori nacional i Portugal, a través d’empreses de paqueteria o per venda directa.

 

7 tones de tabac confiscades a Beniparrell

  

La primera fase es va iniciar al novembre del 2017, en confiscar-se més d’una tona i mitjana de tabac en una nau de la localitat de Lorquí, a Múrcia. Les recerques van portar posteriorment a la confiscació de més de 7 tones de tabac en la localitat de Beniparrell, a la comarca de l’Horta Sud, i la detenció d’una altra persona.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

Posteriorment, els agents van comprovar la presència, a la província de Sevilla, de part de l’entramat criminal, que adquiria partides de tabac il·legal a través de l’empresa pantalla dirigida pel detingut a València.

    

La segona fase de l’explotació es va desenvolupar en diverses localitats de Sevilla on es va procedir a la detenció de 13 persones detingudes i a la recerca d’altres 6 i es van realitzar 9 registres on es va desarticular tres importants centres de manipulació del tabac.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia civil

 

Valorat en més d’1 milió d’euros

  

Esta intervenció suposa una de les majors aprehensions de picada de tabac realitzades a Espanya valorat en més d’1.300.000 d’euros.

    

L’operació desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de València i Sevilla i funcionaris de Vigilància Duanera de València i Sevilla. Als detinguts se’ls atribueix, delicte de contraban de tabac, delicte contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, contra la salut pública, falsedat documental i organització criminal.

 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.