Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

En el marc de la denominada operació ‘CAMOTE’, desenvolupada conjuntament per la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, ha permès desmantellar la infraestructura d’emmagatzematge i distribució d’una organització de contraban de labors de tabac, procedint a la detenció de 14 persones —11 homes i 3 dones— de nacionalitats espanyola i cubana, d’edats compreses entre els 28 i 58 anys i a la recerca d’altres 6 de nacionalitat espanyola totes elles i amb edats compreses entre els 19 i 56 anys. 

  

Així mateix, s’han practicat 9 registres en diversos domicilis i naus industrials en diferents municipis de València i Sevilla, en els quals s’han intervingut 19.000 quilograms de labors de tabac, a més de màquines per la manufacturación de productes del tabac i maquinària pesada per a l’assecat del tabac així com nombres sacs que contenien substàncies químiques per al seu ús en l’elaboració del producte final.

  

Una organització criminal des de Letònia

  

Igualment, es van intervindre 4 vehicles, 10.000 euros en efectiu, nombrosa documentació relacionada amb els delictes investigats, material informàtic i un arma detonadora.

   

L’operació es va iniciar al novembre del passat any, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització criminal que estava introduint grans partides de tabac il·legal des de Letònia. Després de ser manipulades, eren distribuïdes pel territori nacional i Portugal, a través d’empreses de paqueteria o per venda directa.

 

7 tones de tabac confiscades a Beniparrell

  

La primera fase es va iniciar al novembre del 2017, en confiscar-se més d’una tona i mitjana de tabac en una nau de la localitat de Lorquí, a Múrcia. Les recerques van portar posteriorment a la confiscació de més de 7 tones de tabac en la localitat de Beniparrell, a la comarca de l’Horta Sud, i la detenció d’una altra persona.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

Posteriorment, els agents van comprovar la presència, a la província de Sevilla, de part de l’entramat criminal, que adquiria partides de tabac il·legal a través de l’empresa pantalla dirigida pel detingut a València.

    

La segona fase de l’explotació es va desenvolupar en diverses localitats de Sevilla on es va procedir a la detenció de 13 persones detingudes i a la recerca d’altres 6 i es van realitzar 9 registres on es va desarticular tres importants centres de manipulació del tabac.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia civil

 

Valorat en més d’1 milió d’euros

  

Esta intervenció suposa una de les majors aprehensions de picada de tabac realitzades a Espanya valorat en més d’1.300.000 d’euros.

    

L’operació desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de València i Sevilla i funcionaris de Vigilància Duanera de València i Sevilla. Als detinguts se’ls atribueix, delicte de contraban de tabac, delicte contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, contra la salut pública, falsedat documental i organització criminal.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.