Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

En el marc de la denominada operació ‘CAMOTE’, desenvolupada conjuntament per la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, ha permès desmantellar la infraestructura d’emmagatzematge i distribució d’una organització de contraban de labors de tabac, procedint a la detenció de 14 persones —11 homes i 3 dones— de nacionalitats espanyola i cubana, d’edats compreses entre els 28 i 58 anys i a la recerca d’altres 6 de nacionalitat espanyola totes elles i amb edats compreses entre els 19 i 56 anys. 

  

Així mateix, s’han practicat 9 registres en diversos domicilis i naus industrials en diferents municipis de València i Sevilla, en els quals s’han intervingut 19.000 quilograms de labors de tabac, a més de màquines per la manufacturación de productes del tabac i maquinària pesada per a l’assecat del tabac així com nombres sacs que contenien substàncies químiques per al seu ús en l’elaboració del producte final.

  

Una organització criminal des de Letònia

  

Igualment, es van intervindre 4 vehicles, 10.000 euros en efectiu, nombrosa documentació relacionada amb els delictes investigats, material informàtic i un arma detonadora.

   

L’operació es va iniciar al novembre del passat any, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització criminal que estava introduint grans partides de tabac il·legal des de Letònia. Després de ser manipulades, eren distribuïdes pel territori nacional i Portugal, a través d’empreses de paqueteria o per venda directa.

 

7 tones de tabac confiscades a Beniparrell

  

La primera fase es va iniciar al novembre del 2017, en confiscar-se més d’una tona i mitjana de tabac en una nau de la localitat de Lorquí, a Múrcia. Les recerques van portar posteriorment a la confiscació de més de 7 tones de tabac en la localitat de Beniparrell, a la comarca de l’Horta Sud, i la detenció d’una altra persona.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

Posteriorment, els agents van comprovar la presència, a la província de Sevilla, de part de l’entramat criminal, que adquiria partides de tabac il·legal a través de l’empresa pantalla dirigida pel detingut a València.

    

La segona fase de l’explotació es va desenvolupar en diverses localitats de Sevilla on es va procedir a la detenció de 13 persones detingudes i a la recerca d’altres 6 i es van realitzar 9 registres on es va desarticular tres importants centres de manipulació del tabac.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia civil

 

Valorat en més d’1 milió d’euros

  

Esta intervenció suposa una de les majors aprehensions de picada de tabac realitzades a Espanya valorat en més d’1.300.000 d’euros.

    

L’operació desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de València i Sevilla i funcionaris de Vigilància Duanera de València i Sevilla. Als detinguts se’ls atribueix, delicte de contraban de tabac, delicte contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, contra la salut pública, falsedat documental i organització criminal.

 

Últimes notícies

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.
FILMOTECA D'ESTIU