16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

En el marc de la denominada operació ‘CAMOTE’, desenvolupada conjuntament per la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, ha permès desmantellar la infraestructura d’emmagatzematge i distribució d’una organització de contraban de labors de tabac, procedint a la detenció de 14 persones —11 homes i 3 dones— de nacionalitats espanyola i cubana, d’edats compreses entre els 28 i 58 anys i a la recerca d’altres 6 de nacionalitat espanyola totes elles i amb edats compreses entre els 19 i 56 anys. 

  

Així mateix, s’han practicat 9 registres en diversos domicilis i naus industrials en diferents municipis de València i Sevilla, en els quals s’han intervingut 19.000 quilograms de labors de tabac, a més de màquines per la manufacturación de productes del tabac i maquinària pesada per a l’assecat del tabac així com nombres sacs que contenien substàncies químiques per al seu ús en l’elaboració del producte final.

  

Una organització criminal des de Letònia

  

Igualment, es van intervindre 4 vehicles, 10.000 euros en efectiu, nombrosa documentació relacionada amb els delictes investigats, material informàtic i un arma detonadora.

   

L’operació es va iniciar al novembre del passat any, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització criminal que estava introduint grans partides de tabac il·legal des de Letònia. Després de ser manipulades, eren distribuïdes pel territori nacional i Portugal, a través d’empreses de paqueteria o per venda directa.

 

7 tones de tabac confiscades a Beniparrell

  

La primera fase es va iniciar al novembre del 2017, en confiscar-se més d’una tona i mitjana de tabac en una nau de la localitat de Lorquí, a Múrcia. Les recerques van portar posteriorment a la confiscació de més de 7 tones de tabac en la localitat de Beniparrell, a la comarca de l’Horta Sud, i la detenció d’una altra persona.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

Posteriorment, els agents van comprovar la presència, a la província de Sevilla, de part de l’entramat criminal, que adquiria partides de tabac il·legal a través de l’empresa pantalla dirigida pel detingut a València.

    

La segona fase de l’explotació es va desenvolupar en diverses localitats de Sevilla on es va procedir a la detenció de 13 persones detingudes i a la recerca d’altres 6 i es van realitzar 9 registres on es va desarticular tres importants centres de manipulació del tabac.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia civil

 

Valorat en més d’1 milió d’euros

  

Esta intervenció suposa una de les majors aprehensions de picada de tabac realitzades a Espanya valorat en més d’1.300.000 d’euros.

    

L’operació desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de València i Sevilla i funcionaris de Vigilància Duanera de València i Sevilla. Als detinguts se’ls atribueix, delicte de contraban de tabac, delicte contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, contra la salut pública, falsedat documental i organització criminal.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.