Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

En el marc de la denominada operació ‘CAMOTE’, desenvolupada conjuntament per la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, ha permès desmantellar la infraestructura d’emmagatzematge i distribució d’una organització de contraban de labors de tabac, procedint a la detenció de 14 persones —11 homes i 3 dones— de nacionalitats espanyola i cubana, d’edats compreses entre els 28 i 58 anys i a la recerca d’altres 6 de nacionalitat espanyola totes elles i amb edats compreses entre els 19 i 56 anys. 

  

Així mateix, s’han practicat 9 registres en diversos domicilis i naus industrials en diferents municipis de València i Sevilla, en els quals s’han intervingut 19.000 quilograms de labors de tabac, a més de màquines per la manufacturación de productes del tabac i maquinària pesada per a l’assecat del tabac així com nombres sacs que contenien substàncies químiques per al seu ús en l’elaboració del producte final.

  

Una organització criminal des de Letònia

  

Igualment, es van intervindre 4 vehicles, 10.000 euros en efectiu, nombrosa documentació relacionada amb els delictes investigats, material informàtic i un arma detonadora.

   

L’operació es va iniciar al novembre del passat any, quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització criminal que estava introduint grans partides de tabac il·legal des de Letònia. Després de ser manipulades, eren distribuïdes pel territori nacional i Portugal, a través d’empreses de paqueteria o per venda directa.

 

7 tones de tabac confiscades a Beniparrell

  

La primera fase es va iniciar al novembre del 2017, en confiscar-se més d’una tona i mitjana de tabac en una nau de la localitat de Lorquí, a Múrcia. Les recerques van portar posteriorment a la confiscació de més de 7 tones de tabac en la localitat de Beniparrell, a la comarca de l’Horta Sud, i la detenció d’una altra persona.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia Civil

 

Posteriorment, els agents van comprovar la presència, a la província de Sevilla, de part de l’entramat criminal, que adquiria partides de tabac il·legal a través de l’empresa pantalla dirigida pel detingut a València.

    

La segona fase de l’explotació es va desenvolupar en diverses localitats de Sevilla on es va procedir a la detenció de 13 persones detingudes i a la recerca d’altres 6 i es van realitzar 9 registres on es va desarticular tres importants centres de manipulació del tabac.

 

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell

Intervingudes 19 tones de picada de tabac de contraban, amb gran quantitat a Beniparrell | Guàrdia civil

 

Valorat en més d’1 milió d’euros

  

Esta intervenció suposa una de les majors aprehensions de picada de tabac realitzades a Espanya valorat en més d’1.300.000 d’euros.

    

L’operació desenvolupada per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de València i Sevilla i funcionaris de Vigilància Duanera de València i Sevilla. Als detinguts se’ls atribueix, delicte de contraban de tabac, delicte contra la hisenda pública, blanqueig de capitals, contra la salut pública, falsedat documental i organització criminal.

 

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.