17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Intervinguts 450 quilograms de cocaïna en un contenidor amb origen al Brasil

 

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut 450 quilograms de cocaïna ocults en un contenidor que estava en trànsit des del Brasil a Espanya, sent el seu primer punt d’entrada a Espanya el port de Las Palmas de Gran Canaria.

Les investigacions es van iniciar quan, pels canals habituals de cooperació duanera i policial internacional, es va rebre informació de la possible contaminació amb substància estupefaent, presumiblement cocaïna, d’un contenidor amb destinació València.

A tals efectes es va constituir un equip conjunt d’investigadors compost per funcionaris de la Policia Nacional, Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i Guàrdia Civil. 

Este equip va realitzar les actuacions operatives que van determinar l’aprehensió de 450 quilograms de cocaïna en el Port de Las Palmas, iniciant les investigacions procedents en relació als receptors de la droga. 

Estes gestions van permetre determinar que es tractava de tres persones de nacionalitat espanyola residents a València i que treballaven en el seu port.

Un dispositiu operatiu de vigilància en el Port de València realitzat per unitats homòlogues a les del Port de Las Palmas va concloure amb la detenció de les tres persones que intentaven recuperar la droga cinc dies després que el contenidor entrara a Espanya.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.