8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Inundacions a Castelló després d’una forta tempesta de matinada

 

Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que establien alerta groga per fortes pluges durant aquesta passada matinada, s’han complit a Peníscola, Vinaròs i Benicarló.

 

Durant aquesta passada nit, a Peníscola van caure fins a 60 litres per metre quadrat en tan sols 40 minuts, la qual cosa va provocar inundacions i fins i tot els bombers del Consorci Provincial van haver d’intervindre. El gran cabal d’aigua caigut va fer que rius d’aigua caigueren pels carrers. Nombrosos testimoniatges es van queixar en xarxes socials que no hi haja uns col·lectors adequats per a absorbir tal quantitat de pluja.

 

No obstant això, les inundacions no van afectar a tots els carrers de Peníscola per igual, i en moltes zones no s’han produït acumulacions importants d’aigua. La Policia Local va intervindre en diversos desaigües, i el dispositiu d’emergències ha estat treballant durant tota la nit per a restablir el subministrament elèctric que es va tallar a causa de la tempesta.

 

El dispositiu de seguretat es manté actiu i alerta, ja que les tempestes podrien repetir-se aquesta nit. D’altra banda, les pluges han deixat 76 litres per metre quadrat a Benicarló, on han caigut, 47,6 litres en una hora; 72,8 en Peníscola, i 51 a Càlig, segons les dades proporcionades per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). La intensitat de les precipitacions ha provocat la intervenció dels bombers per inundacions en garatges, baixos i soterranis.

 

Alerta groga

Cal recordar que per tercer dia consecutiu, Aemet continua amb l’alerta groga per fortes tempestes activada a Castelló. L’agència adverteix que es poden produir fortes precipitacions en tota la província i durant la vesprada, i fins a la mitjanit, forts vents i probabilitat de calamarsa. Per aquest motiu, es prega extremar la cautela fins que concloguen les alertes.

 

A Almenara, la caiguda d’un llamp molt potent, va provocar la falta d’enllumenat públic i dels habitatges. Cap a les 00.45 hores, es va restablir el servei en el municipi, però fins a les quatre del matí no es va poder restablir en una part de la Platja Casablanca d’Almenara

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.