Inundacions a Castelló després d’una forta tempesta de matinada

 

Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que establien alerta groga per fortes pluges durant aquesta passada matinada, s’han complit a Peníscola, Vinaròs i Benicarló.

 

Durant aquesta passada nit, a Peníscola van caure fins a 60 litres per metre quadrat en tan sols 40 minuts, la qual cosa va provocar inundacions i fins i tot els bombers del Consorci Provincial van haver d’intervindre. El gran cabal d’aigua caigut va fer que rius d’aigua caigueren pels carrers. Nombrosos testimoniatges es van queixar en xarxes socials que no hi haja uns col·lectors adequats per a absorbir tal quantitat de pluja.

 

No obstant això, les inundacions no van afectar a tots els carrers de Peníscola per igual, i en moltes zones no s’han produït acumulacions importants d’aigua. La Policia Local va intervindre en diversos desaigües, i el dispositiu d’emergències ha estat treballant durant tota la nit per a restablir el subministrament elèctric que es va tallar a causa de la tempesta.

 

El dispositiu de seguretat es manté actiu i alerta, ja que les tempestes podrien repetir-se aquesta nit. D’altra banda, les pluges han deixat 76 litres per metre quadrat a Benicarló, on han caigut, 47,6 litres en una hora; 72,8 en Peníscola, i 51 a Càlig, segons les dades proporcionades per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). La intensitat de les precipitacions ha provocat la intervenció dels bombers per inundacions en garatges, baixos i soterranis.

 

Alerta groga

Cal recordar que per tercer dia consecutiu, Aemet continua amb l’alerta groga per fortes tempestes activada a Castelló. L’agència adverteix que es poden produir fortes precipitacions en tota la província i durant la vesprada, i fins a la mitjanit, forts vents i probabilitat de calamarsa. Per aquest motiu, es prega extremar la cautela fins que concloguen les alertes.

 

A Almenara, la caiguda d’un llamp molt potent, va provocar la falta d’enllumenat públic i dels habitatges. Cap a les 00.45 hores, es va restablir el servei en el municipi, però fins a les quatre del matí no es va poder restablir en una part de la Platja Casablanca d’Almenara

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.