Inundacions a Castelló després d’una forta tempesta de matinada

 

Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que establien alerta groga per fortes pluges durant aquesta passada matinada, s’han complit a Peníscola, Vinaròs i Benicarló.

 

Durant aquesta passada nit, a Peníscola van caure fins a 60 litres per metre quadrat en tan sols 40 minuts, la qual cosa va provocar inundacions i fins i tot els bombers del Consorci Provincial van haver d’intervindre. El gran cabal d’aigua caigut va fer que rius d’aigua caigueren pels carrers. Nombrosos testimoniatges es van queixar en xarxes socials que no hi haja uns col·lectors adequats per a absorbir tal quantitat de pluja.

 

No obstant això, les inundacions no van afectar a tots els carrers de Peníscola per igual, i en moltes zones no s’han produït acumulacions importants d’aigua. La Policia Local va intervindre en diversos desaigües, i el dispositiu d’emergències ha estat treballant durant tota la nit per a restablir el subministrament elèctric que es va tallar a causa de la tempesta.

 

El dispositiu de seguretat es manté actiu i alerta, ja que les tempestes podrien repetir-se aquesta nit. D’altra banda, les pluges han deixat 76 litres per metre quadrat a Benicarló, on han caigut, 47,6 litres en una hora; 72,8 en Peníscola, i 51 a Càlig, segons les dades proporcionades per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). La intensitat de les precipitacions ha provocat la intervenció dels bombers per inundacions en garatges, baixos i soterranis.

 

Alerta groga

Cal recordar que per tercer dia consecutiu, Aemet continua amb l’alerta groga per fortes tempestes activada a Castelló. L’agència adverteix que es poden produir fortes precipitacions en tota la província i durant la vesprada, i fins a la mitjanit, forts vents i probabilitat de calamarsa. Per aquest motiu, es prega extremar la cautela fins que concloguen les alertes.

 

A Almenara, la caiguda d’un llamp molt potent, va provocar la falta d’enllumenat públic i dels habitatges. Cap a les 00.45 hores, es va restablir el servei en el municipi, però fins a les quatre del matí no es va poder restablir en una part de la Platja Casablanca d’Almenara

Últimes notícies

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.