Inundacions a Castelló després d’una forta tempesta de matinada

 

Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que establien alerta groga per fortes pluges durant aquesta passada matinada, s’han complit a Peníscola, Vinaròs i Benicarló.

 

Durant aquesta passada nit, a Peníscola van caure fins a 60 litres per metre quadrat en tan sols 40 minuts, la qual cosa va provocar inundacions i fins i tot els bombers del Consorci Provincial van haver d’intervindre. El gran cabal d’aigua caigut va fer que rius d’aigua caigueren pels carrers. Nombrosos testimoniatges es van queixar en xarxes socials que no hi haja uns col·lectors adequats per a absorbir tal quantitat de pluja.

 

No obstant això, les inundacions no van afectar a tots els carrers de Peníscola per igual, i en moltes zones no s’han produït acumulacions importants d’aigua. La Policia Local va intervindre en diversos desaigües, i el dispositiu d’emergències ha estat treballant durant tota la nit per a restablir el subministrament elèctric que es va tallar a causa de la tempesta.

 

El dispositiu de seguretat es manté actiu i alerta, ja que les tempestes podrien repetir-se aquesta nit. D’altra banda, les pluges han deixat 76 litres per metre quadrat a Benicarló, on han caigut, 47,6 litres en una hora; 72,8 en Peníscola, i 51 a Càlig, segons les dades proporcionades per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). La intensitat de les precipitacions ha provocat la intervenció dels bombers per inundacions en garatges, baixos i soterranis.

 

Alerta groga

Cal recordar que per tercer dia consecutiu, Aemet continua amb l’alerta groga per fortes tempestes activada a Castelló. L’agència adverteix que es poden produir fortes precipitacions en tota la província i durant la vesprada, i fins a la mitjanit, forts vents i probabilitat de calamarsa. Per aquest motiu, es prega extremar la cautela fins que concloguen les alertes.

 

A Almenara, la caiguda d’un llamp molt potent, va provocar la falta d’enllumenat públic i dels habitatges. Cap a les 00.45 hores, es va restablir el servei en el municipi, però fins a les quatre del matí no es va poder restablir en una part de la Platja Casablanca d’Almenara

Últimes notícies

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.