Inundacions a Castelló després d’una forta tempesta de matinada

 

Les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que establien alerta groga per fortes pluges durant aquesta passada matinada, s’han complit a Peníscola, Vinaròs i Benicarló.

 

Durant aquesta passada nit, a Peníscola van caure fins a 60 litres per metre quadrat en tan sols 40 minuts, la qual cosa va provocar inundacions i fins i tot els bombers del Consorci Provincial van haver d’intervindre. El gran cabal d’aigua caigut va fer que rius d’aigua caigueren pels carrers. Nombrosos testimoniatges es van queixar en xarxes socials que no hi haja uns col·lectors adequats per a absorbir tal quantitat de pluja.

 

No obstant això, les inundacions no van afectar a tots els carrers de Peníscola per igual, i en moltes zones no s’han produït acumulacions importants d’aigua. La Policia Local va intervindre en diversos desaigües, i el dispositiu d’emergències ha estat treballant durant tota la nit per a restablir el subministrament elèctric que es va tallar a causa de la tempesta.

 

El dispositiu de seguretat es manté actiu i alerta, ja que les tempestes podrien repetir-se aquesta nit. D’altra banda, les pluges han deixat 76 litres per metre quadrat a Benicarló, on han caigut, 47,6 litres en una hora; 72,8 en Peníscola, i 51 a Càlig, segons les dades proporcionades per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet). La intensitat de les precipitacions ha provocat la intervenció dels bombers per inundacions en garatges, baixos i soterranis.

 

Alerta groga

Cal recordar que per tercer dia consecutiu, Aemet continua amb l’alerta groga per fortes tempestes activada a Castelló. L’agència adverteix que es poden produir fortes precipitacions en tota la província i durant la vesprada, i fins a la mitjanit, forts vents i probabilitat de calamarsa. Per aquest motiu, es prega extremar la cautela fins que concloguen les alertes.

 

A Almenara, la caiguda d’un llamp molt potent, va provocar la falta d’enllumenat públic i dels habitatges. Cap a les 00.45 hores, es va restablir el servei en el municipi, però fins a les quatre del matí no es va poder restablir en una part de la Platja Casablanca d’Almenara

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.