Isis prepara una guerra biològica contra Europa

El Isis vuelve a amenazar a Europa

Isis torna a amenaçar a Europa | Cedida

 

L’amenaça terrorista que representa l’Estat Islàmic fa que estigam alerta de les novetats que apareixen entorn d’esta realitat. L’última l’ha comunicat el portaveu de la Coordinació Antiterrorista de la Unió Europea, Gilles de Kerchove, qui va alertar del perill de les armes biològiques que estaria desenvolupant el Isis, tal com informa ‘IBT’.

Segons l’expert en seguretat, els terroristes que resideixen a Europa estarien produint armament per a llançar-ho en àrees d’alta densitat de població dins del continent. Per a açò, utilitzarien eines com drones i altres aparells d’alt abast, els quals representen complicats mecanismes detectables pels aparells de seguretat.

 

D’esta manera, va advertir d’una possible guerra biològica que es podria viure en el territori europeu, que afectaria en la seua majoria a poblacions civils. Kerchove va explicar que els membres de la cèdula terrorista en el continent estan sent formats per mitjà de la revista digital d’Al-Qaeda, on s’explica com preparar armes, per mitjà d’articles com «Com fer una bomba en la cuina de la teua mare».

Poca seguretat on-line

L’expert en la lluita antiterrorista va lamentar els pocs mecanismes de seguretat que existeixen en el món digital, doncs considera que si es poden publicar articles com este, prompte també apareixerà un altre reportatge que ajude als seus usuaris a «processar un virus en la cuina de la teua mare», per a seguir facilitant una possible guerra biològica.

 

En la mateixa línia va analitzar el conflicte Patrick McGuiness, assessor adjunt de seguretat del Regne Unit, qui va comparar l’espai on-line amb la «primera línia de foc». Sobre açò, va indicar que «mentre Isis puga ocupar lliurement l’espai on-line, no estarem segurs. La velocitat amb la qual porten a persones a la violència fa que no puguem aturar-los».

 

En eixe sentit, va afegir que les xarxes socials també han de començar a proposar alternatives per a millorar els sistemes de seguretat digitals, doncs considera que, si bé pàgines com Twitter o Facebook estaven eliminant «contingut extremista», no estava «convençut» que les dos plataformes estigueren fent «tot el que podien».

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.