Isis prepara una guerra biològica contra Europa

El Isis vuelve a amenazar a Europa

Isis torna a amenaçar a Europa | Cedida

 

L’amenaça terrorista que representa l’Estat Islàmic fa que estigam alerta de les novetats que apareixen entorn d’esta realitat. L’última l’ha comunicat el portaveu de la Coordinació Antiterrorista de la Unió Europea, Gilles de Kerchove, qui va alertar del perill de les armes biològiques que estaria desenvolupant el Isis, tal com informa ‘IBT’.

Segons l’expert en seguretat, els terroristes que resideixen a Europa estarien produint armament per a llançar-ho en àrees d’alta densitat de població dins del continent. Per a açò, utilitzarien eines com drones i altres aparells d’alt abast, els quals representen complicats mecanismes detectables pels aparells de seguretat.

 

D’esta manera, va advertir d’una possible guerra biològica que es podria viure en el territori europeu, que afectaria en la seua majoria a poblacions civils. Kerchove va explicar que els membres de la cèdula terrorista en el continent estan sent formats per mitjà de la revista digital d’Al-Qaeda, on s’explica com preparar armes, per mitjà d’articles com «Com fer una bomba en la cuina de la teua mare».

Poca seguretat on-line

L’expert en la lluita antiterrorista va lamentar els pocs mecanismes de seguretat que existeixen en el món digital, doncs considera que si es poden publicar articles com este, prompte també apareixerà un altre reportatge que ajude als seus usuaris a «processar un virus en la cuina de la teua mare», per a seguir facilitant una possible guerra biològica.

 

En la mateixa línia va analitzar el conflicte Patrick McGuiness, assessor adjunt de seguretat del Regne Unit, qui va comparar l’espai on-line amb la «primera línia de foc». Sobre açò, va indicar que «mentre Isis puga ocupar lliurement l’espai on-line, no estarem segurs. La velocitat amb la qual porten a persones a la violència fa que no puguem aturar-los».

 

En eixe sentit, va afegir que les xarxes socials també han de començar a proposar alternatives per a millorar els sistemes de seguretat digitals, doncs considera que, si bé pàgines com Twitter o Facebook estaven eliminant «contingut extremista», no estava «convençut» que les dos plataformes estigueren fent «tot el que podien».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.