Isis prepara una guerra biològica contra Europa

El Isis vuelve a amenazar a Europa

Isis torna a amenaçar a Europa | Cedida

 

L’amenaça terrorista que representa l’Estat Islàmic fa que estigam alerta de les novetats que apareixen entorn d’esta realitat. L’última l’ha comunicat el portaveu de la Coordinació Antiterrorista de la Unió Europea, Gilles de Kerchove, qui va alertar del perill de les armes biològiques que estaria desenvolupant el Isis, tal com informa ‘IBT’.

Segons l’expert en seguretat, els terroristes que resideixen a Europa estarien produint armament per a llançar-ho en àrees d’alta densitat de població dins del continent. Per a açò, utilitzarien eines com drones i altres aparells d’alt abast, els quals representen complicats mecanismes detectables pels aparells de seguretat.

 

D’esta manera, va advertir d’una possible guerra biològica que es podria viure en el territori europeu, que afectaria en la seua majoria a poblacions civils. Kerchove va explicar que els membres de la cèdula terrorista en el continent estan sent formats per mitjà de la revista digital d’Al-Qaeda, on s’explica com preparar armes, per mitjà d’articles com «Com fer una bomba en la cuina de la teua mare».

Poca seguretat on-line

L’expert en la lluita antiterrorista va lamentar els pocs mecanismes de seguretat que existeixen en el món digital, doncs considera que si es poden publicar articles com este, prompte també apareixerà un altre reportatge que ajude als seus usuaris a «processar un virus en la cuina de la teua mare», per a seguir facilitant una possible guerra biològica.

 

En la mateixa línia va analitzar el conflicte Patrick McGuiness, assessor adjunt de seguretat del Regne Unit, qui va comparar l’espai on-line amb la «primera línia de foc». Sobre açò, va indicar que «mentre Isis puga ocupar lliurement l’espai on-line, no estarem segurs. La velocitat amb la qual porten a persones a la violència fa que no puguem aturar-los».

 

En eixe sentit, va afegir que les xarxes socials també han de començar a proposar alternatives per a millorar els sistemes de seguretat digitals, doncs considera que, si bé pàgines com Twitter o Facebook estaven eliminant «contingut extremista», no estava «convençut» que les dos plataformes estigueren fent «tot el que podien».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla