Mor Jairo Hortes, genet de 16 anys, després de ser trepitjat pel seu cavall mentre entrenava

 

Jairo Hortes, un genet de 16 anys de la comparsa Contrabandistes dels Moros i Cristians d’Altell, ha mort després de ser trepitjat accidentalment pel seu cavall mentre entrenava per a un campionat de domatge. La notícia ha sigut comunicada per la comparsa en les seues xarxes socials.

 

«Bona vesprada, tenim una mala notícia que donar. El nostre volgut Jairo, un dels nostres joves contrabandistes ens ha deixat. Il·luminava les nostres desfilades fent el que més li agradava, muntant sempre davant de la seua benvolguda família Contrabandista desprenent eixa llum i energia que li caracteritzava. Volem fer arribar el nostre més sentit condol a la família Contrabandista i en particular a José i Bea, i sens dubte a Sergio. Una abraçada molt forta per a tots. A partir de les 19.00 es trobarà en el tanatori de la

Sempreviva», resa el comunicat de l’Associació de Comparses de Moros i Cristians d’Altell.
Jairo Hortes, estudiant de primer de Batxillerat en el col·legi Carmelites d’Alacant, entrenava per al Campionat de Domatge Vaquer de la Comunitat Valenciana i moria quatre dies després de patir el fatídic accident.
«Estava en els dies previs a una competició de Domatge. El cavall va esvarar i la caiguda no va ser important, però en alçar-se va trepitjar a Jairo. Se li va operar d’urgència en La Fe, on va entrar en estat crític», expliquen des de la comparsa a la qual pertanyia Jairo Hortes.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.