Una jove de 18 anys apareix morta en una cisterna d’un motel

Debanhi Escobar, de 18 anys, va acudir a una festa amb amigues en la Cinquena Sant Lorenzo, en Nou León (Mèxic) fins al voltant de la 01:40 h de la matinada del 9 d’abril, que la jove va decidir anar a una altra festa, a tan sols 67 metres de la primera. De la festa va eixir sola i va demanar un taxi a través d’una aplicació. Pel que sembla, la jove va poder haver-se baixat del cotxe per l’assetjament que estava patint.

La Policia va revisar el motel Nova Castella, un lloc pròxim on el conductor del taxi la va abandonar, però no van trobar res. L’alarma va saltar quan els empleats d’aqueix lloc van avisar que eixia una “olor fètida” des d’un embornal que s’utilitzava per a una antiga piscina que ja no estava en ús.

Uns bussos van rescatar el cos de Debanhi d’una cisterna del motel. Tretze dies després de ser vista per última vegada, la jove apareixia morta quatre metres de profunditat. Havia sigut assassinada.

Discussions amb les seues amigues

Segons va revelar la Fiscalia General de l’Estat de Nova León, la jove, que estudiava dret i era filla única, va morir a conseqüència de traumatisme cranial i no tenia signes d’ofegament.

Mario Escobar, el pare de Debahni, va assegurar en una entrevista que la Fiscalia li va mostrar diversos vídeos, fins i tot un en el qual es veu a l’adolescent tindre una baralla amb les seues amigues en la festa en la qual es trobava moments abans de desaparéixer. En un dels enregistraments, va asseverar l’home, es pot veure com una de les amigues li va tirar del pèl agressivament en eixir del lloc.

Ara la Fiscalia ha publicat nous vídeos, on es pot veure a la jove viva, caminant pel seu propi peu i sense ningú a prop. Els serveis forenses han confirmat que Debanhi hauria caigut, o l’haurien tirada, encara amb vida en la cisterna del motel on va ser trobada.

Les últimes imatges de l’estudiant de dret, de 18 anys, mostra com camina davant de la porta del motel i s’acosta a la porta, que està tancada.

De moment totes les hipòtesis continuen obertes: la fiscalia no ha aclarit si la jove va ser assassinada, agredida sexualment o si tot va ser un fatídic accident.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.