Una jove de 18 anys apareix morta en una cisterna d’un motel

Debanhi Escobar, de 18 anys, va acudir a una festa amb amigues en la Cinquena Sant Lorenzo, en Nou León (Mèxic) fins al voltant de la 01:40 h de la matinada del 9 d’abril, que la jove va decidir anar a una altra festa, a tan sols 67 metres de la primera. De la festa va eixir sola i va demanar un taxi a través d’una aplicació. Pel que sembla, la jove va poder haver-se baixat del cotxe per l’assetjament que estava patint.

La Policia va revisar el motel Nova Castella, un lloc pròxim on el conductor del taxi la va abandonar, però no van trobar res. L’alarma va saltar quan els empleats d’aqueix lloc van avisar que eixia una «olor fètida» des d’un embornal que s’utilitzava per a una antiga piscina que ja no estava en ús.

Uns bussos van rescatar el cos de Debanhi d’una cisterna del motel. Tretze dies després de ser vista per última vegada, la jove apareixia morta quatre metres de profunditat. Havia sigut assassinada.

Discussions amb les seues amigues

Segons va revelar la Fiscalia General de l’Estat de Nova León, la jove, que estudiava dret i era filla única, va morir a conseqüència de traumatisme cranial i no tenia signes d’ofegament.

Mario Escobar, el pare de Debahni, va assegurar en una entrevista que la Fiscalia li va mostrar diversos vídeos, fins i tot un en el qual es veu a l’adolescent tindre una baralla amb les seues amigues en la festa en la qual es trobava moments abans de desaparéixer. En un dels enregistraments, va asseverar l’home, es pot veure com una de les amigues li va tirar del pèl agressivament en eixir del lloc.

Ara la Fiscalia ha publicat nous vídeos, on es pot veure a la jove viva, caminant pel seu propi peu i sense ningú a prop. Els serveis forenses han confirmat que Debanhi hauria caigut, o l’haurien tirada, encara amb vida en la cisterna del motel on va ser trobada.

Les últimes imatges de l’estudiant de dret, de 18 anys, mostra com camina davant de la porta del motel i s’acosta a la porta, que està tancada.

De moment totes les hipòtesis continuen obertes: la fiscalia no ha aclarit si la jove va ser assassinada, agredida sexualment o si tot va ser un fatídic accident.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.