Una jove de 18 anys apareix morta en una cisterna d’un motel

Debanhi Escobar, de 18 anys, va acudir a una festa amb amigues en la Cinquena Sant Lorenzo, en Nou León (Mèxic) fins al voltant de la 01:40 h de la matinada del 9 d’abril, que la jove va decidir anar a una altra festa, a tan sols 67 metres de la primera. De la festa va eixir sola i va demanar un taxi a través d’una aplicació. Pel que sembla, la jove va poder haver-se baixat del cotxe per l’assetjament que estava patint.

La Policia va revisar el motel Nova Castella, un lloc pròxim on el conductor del taxi la va abandonar, però no van trobar res. L’alarma va saltar quan els empleats d’aqueix lloc van avisar que eixia una «olor fètida» des d’un embornal que s’utilitzava per a una antiga piscina que ja no estava en ús.

Uns bussos van rescatar el cos de Debanhi d’una cisterna del motel. Tretze dies després de ser vista per última vegada, la jove apareixia morta quatre metres de profunditat. Havia sigut assassinada.

Discussions amb les seues amigues

Segons va revelar la Fiscalia General de l’Estat de Nova León, la jove, que estudiava dret i era filla única, va morir a conseqüència de traumatisme cranial i no tenia signes d’ofegament.

Mario Escobar, el pare de Debahni, va assegurar en una entrevista que la Fiscalia li va mostrar diversos vídeos, fins i tot un en el qual es veu a l’adolescent tindre una baralla amb les seues amigues en la festa en la qual es trobava moments abans de desaparéixer. En un dels enregistraments, va asseverar l’home, es pot veure com una de les amigues li va tirar del pèl agressivament en eixir del lloc.

Ara la Fiscalia ha publicat nous vídeos, on es pot veure a la jove viva, caminant pel seu propi peu i sense ningú a prop. Els serveis forenses han confirmat que Debanhi hauria caigut, o l’haurien tirada, encara amb vida en la cisterna del motel on va ser trobada.

Les últimes imatges de l’estudiant de dret, de 18 anys, mostra com camina davant de la porta del motel i s’acosta a la porta, que està tancada.

De moment totes les hipòtesis continuen obertes: la fiscalia no ha aclarit si la jove va ser assassinada, agredida sexualment o si tot va ser un fatídic accident.

Últimes notícies

El nou Valencia busca reaccionar a Mendizorrotza davant un Alavés invicte a casa

El Valencia inicia la seua nova etapa a Mendizorrotza, on l'Alavés ha guanyat tots els partits, amb la banqueta i l'estructura esportiva en plena remodelació.

Educació reunirà divendres les autonomies amb el PISA 2025 de fons

El Ministeri d Educació ha convocat per a divendres la conferència sectorial amb les comunitats per repartir fons de FP i abordar el Pla d Educació Inclusiva, en plena polèmica pels resultats de l informe PISA 2025.

Boluda insta a aprofitar la proposta de finançament per a la Comunitat Valenciana

El president de l’AVE, Vicente Boluda, defensa a Alacant que la Comunitat Valenciana ha d’aprofitar l’oferta de reforma del finançament autonòmic i la qualifica de punt de partida per a millorar.

Muñoz insta el PP a treballar per la Comunitat i deixar d’atacar Morant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha advertit el PP que la Comunitat Valenciana està 'paralitzada' i li ha exigit que deixe d’atacar Diana Morant i fixe ja data per al debat de política general en Les Corts.

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.