Una jove de 18 anys apareix morta en una cisterna d’un motel

Debanhi Escobar, de 18 anys, va acudir a una festa amb amigues en la Cinquena Sant Lorenzo, en Nou León (Mèxic) fins al voltant de la 01:40 h de la matinada del 9 d’abril, que la jove va decidir anar a una altra festa, a tan sols 67 metres de la primera. De la festa va eixir sola i va demanar un taxi a través d’una aplicació. Pel que sembla, la jove va poder haver-se baixat del cotxe per l’assetjament que estava patint.

La Policia va revisar el motel Nova Castella, un lloc pròxim on el conductor del taxi la va abandonar, però no van trobar res. L’alarma va saltar quan els empleats d’aqueix lloc van avisar que eixia una «olor fètida» des d’un embornal que s’utilitzava per a una antiga piscina que ja no estava en ús.

Uns bussos van rescatar el cos de Debanhi d’una cisterna del motel. Tretze dies després de ser vista per última vegada, la jove apareixia morta quatre metres de profunditat. Havia sigut assassinada.

Discussions amb les seues amigues

Segons va revelar la Fiscalia General de l’Estat de Nova León, la jove, que estudiava dret i era filla única, va morir a conseqüència de traumatisme cranial i no tenia signes d’ofegament.

Mario Escobar, el pare de Debahni, va assegurar en una entrevista que la Fiscalia li va mostrar diversos vídeos, fins i tot un en el qual es veu a l’adolescent tindre una baralla amb les seues amigues en la festa en la qual es trobava moments abans de desaparéixer. En un dels enregistraments, va asseverar l’home, es pot veure com una de les amigues li va tirar del pèl agressivament en eixir del lloc.

Ara la Fiscalia ha publicat nous vídeos, on es pot veure a la jove viva, caminant pel seu propi peu i sense ningú a prop. Els serveis forenses han confirmat que Debanhi hauria caigut, o l’haurien tirada, encara amb vida en la cisterna del motel on va ser trobada.

Les últimes imatges de l’estudiant de dret, de 18 anys, mostra com camina davant de la porta del motel i s’acosta a la porta, que està tancada.

De moment totes les hipòtesis continuen obertes: la fiscalia no ha aclarit si la jove va ser assassinada, agredida sexualment o si tot va ser un fatídic accident.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.