Centenars de jóvens protesten davant la discoteca Indiana en repulsa de la violació

violació indiana

Centenars de jóvens protesten davant les portes de la discoteca Indiana | Twitter

 

Un dijous per la nit les discoteques de la ciutat de València estan plenes de jóvens, estudiants i no estudiants, que ixen de festa amb l’excusa del conegut com a ‘dijous universitari’. Però ahir no va ser un dijous normal, almenys en la cèntrica discoteca Indiana del carrer de Sant Vicent Màrtir.

 

«Normalment, quan passe a estes hores un divendres per davant de la discoteca Indiana, camí de l’estació, al voltant sempre hi ha jóvens borratxos. Hui només s’ha pogut trobar cinisme», apuntava Ferran Luengo en Twitter a les sis i mitja de la matinada. 

 

 

I és que la discoteca va decidir no obrir en una de les seues nits més fortes en repulsa de la violació a una xica de 18 anys la matinada de diumenge passat en els lavabos del local per, almenys, dos xics que ja estan detinguts i dos més que es busquen. La gerència d’Indiana va decidir canviar el seu rètol lluminós — a on sol posar el nom de la discoteca— per la següent protesta: «Tolerància 0 contra les agressions sexuals».

 

Concentració davant les portes d’Indiana

Cap a les huit de la vesprada d’este dijous, numerosos jóvens ja s’amuntegaven davant les portes de la discoteca per a protestar contra les agressions sexuals i, en concret, contra la violació que es produí el diumenge en els lavabos d’Indiana.

 

A primeres hores del matí, ja circulava una imatge en què es convocava la concentració feminista a l’hora de l’obertura de la discoteca, és a dir, a partir de les 00.00 hores. Però alguns van decidir acudir hores abans. Finalment, centenars de jóvens van participar en la concentració, baix els crits de «cap agressió sense resposta»  o «si ens toquen a una, ens toquen a totes».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU