Centenars de jóvens protesten davant la discoteca Indiana en repulsa de la violació

violació indiana

Centenars de jóvens protesten davant les portes de la discoteca Indiana | Twitter

 

Un dijous per la nit les discoteques de la ciutat de València estan plenes de jóvens, estudiants i no estudiants, que ixen de festa amb l’excusa del conegut com a ‘dijous universitari’. Però ahir no va ser un dijous normal, almenys en la cèntrica discoteca Indiana del carrer de Sant Vicent Màrtir.

 

«Normalment, quan passe a estes hores un divendres per davant de la discoteca Indiana, camí de l’estació, al voltant sempre hi ha jóvens borratxos. Hui només s’ha pogut trobar cinisme», apuntava Ferran Luengo en Twitter a les sis i mitja de la matinada. 

 

 

I és que la discoteca va decidir no obrir en una de les seues nits més fortes en repulsa de la violació a una xica de 18 anys la matinada de diumenge passat en els lavabos del local per, almenys, dos xics que ja estan detinguts i dos més que es busquen. La gerència d’Indiana va decidir canviar el seu rètol lluminós — a on sol posar el nom de la discoteca— per la següent protesta: «Tolerància 0 contra les agressions sexuals».

 

Concentració davant les portes d’Indiana

Cap a les huit de la vesprada d’este dijous, numerosos jóvens ja s’amuntegaven davant les portes de la discoteca per a protestar contra les agressions sexuals i, en concret, contra la violació que es produí el diumenge en els lavabos d’Indiana.

 

A primeres hores del matí, ja circulava una imatge en què es convocava la concentració feminista a l’hora de l’obertura de la discoteca, és a dir, a partir de les 00.00 hores. Però alguns van decidir acudir hores abans. Finalment, centenars de jóvens van participar en la concentració, baix els crits de «cap agressió sense resposta»  o «si ens toquen a una, ens toquen a totes».

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.