Juan Ignacio Zoido anuncia l’ampliació del radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres

Imagen de Gabriel Cruz Ramíez.

Amplien el radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres | SOSDesaparecidos

 

Una setmana després d’iniciar-se l’operatiu per a trobar a Gabriel, el xiquet desaparegut en Níjar, Almeria, la nul·la pista sobre el seu rastre ha fet modificar les estratègies de la Guàrdia Civil. Així ho ha confirmat el ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, que va anunciar l’ampliació del radi de cerca per part dels efectius de seguretat.

  

  

D’aquesta manera, amb l’objectiu de «revisar de forma més tècnica i selectiva els punts crítics», detallant que se centren en aquells «masos abandonats, pous, basses o altres instal·lacions», l’operatiu desenvolupat compta amb la novetat de l’extensió de 12 quilòmetres sobre el camp de recerca per a Gabriel.

 

La camiseta de Gabriel

La decisió s’ha pres després de la confirmació que la camiseta oposada pels voltants de la regió pertanyia a Gabriel «sens dubte». Després de l’anunci oferit per la Brigada Criminalística de Madrid, Zoido va anunciar l’estratègia que impulsarà la Guàrdia Civil per a trobar a Gabriel.

El ministro de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novedades en la investigación

El ministre de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novetats a la investigació | Cedida

No obstant açò, el màxim representant del Ministeri d’Interior no va voler entrar en els detalls sobre si en la peça de vestir hi havia rastre d’un altre ADN. En estesentit, va assegurar haver dit «el que es pot dir», recordant que la recerca es troba baix secret de sumari.

«Anem a seguir treballant amb el mateix afany i il·lusió, en el mateix ordre que s’ha vingut investigant des del primer moment amb l’obsessió que la felicitat torne a esta casa i puguem trobar sa i estalvi a Gabriel», ha informat Zoido, agraint l’esforç de la policia, així com el dels voluntaris que participen en la recerca.

  

  

De la mateixa manera, va destacar que a la suma d’aquests suports inesperats per a la Guàrdia Civil, també s’han sumat un gran nombre de Bombers, Policies Locals, efectius de Protecció Civil i membres d’Emergències d’altres localitats. «A tots ells, agrair-los el treball coordinat per a trobar a Gabriel», ha destacat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.