Juan Ignacio Zoido anuncia l’ampliació del radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres

Imagen de Gabriel Cruz Ramíez.

Amplien el radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres | SOSDesaparecidos

 

Una setmana després d’iniciar-se l’operatiu per a trobar a Gabriel, el xiquet desaparegut en Níjar, Almeria, la nul·la pista sobre el seu rastre ha fet modificar les estratègies de la Guàrdia Civil. Així ho ha confirmat el ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, que va anunciar l’ampliació del radi de cerca per part dels efectius de seguretat.

  

  

D’aquesta manera, amb l’objectiu de «revisar de forma més tècnica i selectiva els punts crítics», detallant que se centren en aquells «masos abandonats, pous, basses o altres instal·lacions», l’operatiu desenvolupat compta amb la novetat de l’extensió de 12 quilòmetres sobre el camp de recerca per a Gabriel.

 

La camiseta de Gabriel

La decisió s’ha pres després de la confirmació que la camiseta oposada pels voltants de la regió pertanyia a Gabriel «sens dubte». Després de l’anunci oferit per la Brigada Criminalística de Madrid, Zoido va anunciar l’estratègia que impulsarà la Guàrdia Civil per a trobar a Gabriel.

El ministro de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novedades en la investigación

El ministre de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novetats a la investigació | Cedida

No obstant açò, el màxim representant del Ministeri d’Interior no va voler entrar en els detalls sobre si en la peça de vestir hi havia rastre d’un altre ADN. En estesentit, va assegurar haver dit «el que es pot dir», recordant que la recerca es troba baix secret de sumari.

«Anem a seguir treballant amb el mateix afany i il·lusió, en el mateix ordre que s’ha vingut investigant des del primer moment amb l’obsessió que la felicitat torne a esta casa i puguem trobar sa i estalvi a Gabriel», ha informat Zoido, agraint l’esforç de la policia, així com el dels voluntaris que participen en la recerca.

  

  

De la mateixa manera, va destacar que a la suma d’aquests suports inesperats per a la Guàrdia Civil, també s’han sumat un gran nombre de Bombers, Policies Locals, efectius de Protecció Civil i membres d’Emergències d’altres localitats. «A tots ells, agrair-los el treball coordinat per a trobar a Gabriel», ha destacat.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.