Juan Ignacio Zoido anuncia l’ampliació del radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres

Imagen de Gabriel Cruz Ramíez.

Amplien el radi de cerca per a trobar a Gabriel a 12 quilòmetres | SOSDesaparecidos

 

Una setmana després d’iniciar-se l’operatiu per a trobar a Gabriel, el xiquet desaparegut en Níjar, Almeria, la nul·la pista sobre el seu rastre ha fet modificar les estratègies de la Guàrdia Civil. Així ho ha confirmat el ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, que va anunciar l’ampliació del radi de cerca per part dels efectius de seguretat.

  

  

D’aquesta manera, amb l’objectiu de «revisar de forma més tècnica i selectiva els punts crítics», detallant que se centren en aquells «masos abandonats, pous, basses o altres instal·lacions», l’operatiu desenvolupat compta amb la novetat de l’extensió de 12 quilòmetres sobre el camp de recerca per a Gabriel.

 

La camiseta de Gabriel

La decisió s’ha pres després de la confirmació que la camiseta oposada pels voltants de la regió pertanyia a Gabriel «sens dubte». Després de l’anunci oferit per la Brigada Criminalística de Madrid, Zoido va anunciar l’estratègia que impulsarà la Guàrdia Civil per a trobar a Gabriel.

El ministro de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novedades en la investigación

El ministre de Interior, Juan Ignacio Zoido, anuncia novetats a la investigació | Cedida

No obstant açò, el màxim representant del Ministeri d’Interior no va voler entrar en els detalls sobre si en la peça de vestir hi havia rastre d’un altre ADN. En estesentit, va assegurar haver dit «el que es pot dir», recordant que la recerca es troba baix secret de sumari.

«Anem a seguir treballant amb el mateix afany i il·lusió, en el mateix ordre que s’ha vingut investigant des del primer moment amb l’obsessió que la felicitat torne a esta casa i puguem trobar sa i estalvi a Gabriel», ha informat Zoido, agraint l’esforç de la policia, així com el dels voluntaris que participen en la recerca.

  

  

De la mateixa manera, va destacar que a la suma d’aquests suports inesperats per a la Guàrdia Civil, també s’han sumat un gran nombre de Bombers, Policies Locals, efectius de Protecció Civil i membres d’Emergències d’altres localitats. «A tots ells, agrair-los el treball coordinat per a trobar a Gabriel», ha destacat.

Últimes notícies

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.