Juana Rivas ix en tercer grau i complirà condemna a la seua casa amb control telemàtic

 

Juana Rivas ha eixit este dimarts del Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir condemna a la seua casa amb control telemàtic, segons han informat a Efe fonts penitenciàries. Rivas va ingressar el passat dia 11 en eixe CIS per a complir la condemna de dos anys i mig de presó que se li va imposar per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017.

De fet, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A proposta de la Junta de Tractament d’aqueix centre, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries va classificar a la interna en tercer grau i li va aplicar l’article 86.4 del Reglament Penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb polsera telemàtica.

Per a eixa decisió, i com estableix la normativa, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Juana Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A tot això s’afig la seua adaptació social i el suport familiar del qual gaudeix, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.

 

Antecedents

 

La mare de Maracena que va desaparéixer durant un mes al costat dels seus fills en l’estiu de 2017, Juana Rivas, va ser condemnada en 2018 a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació de la pàtria potestat. El jutge va considerar provat que Rivas va cometre dos delictes de sostracció de menors quan es va negar a entregar-li a Arcuri als seus dos fills.

És més, també havia d’indemnitzar a Francesco Arcuri, el pare dels xicotets, amb 30.000 euros i abonar totes les costes del judici.

 

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.