Juana Rivas ix en tercer grau i complirà condemna a la seua casa amb control telemàtic

 

Juana Rivas ha eixit este dimarts del Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir condemna a la seua casa amb control telemàtic, segons han informat a Efe fonts penitenciàries. Rivas va ingressar el passat dia 11 en eixe CIS per a complir la condemna de dos anys i mig de presó que se li va imposar per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017.

De fet, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A proposta de la Junta de Tractament d’aqueix centre, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries va classificar a la interna en tercer grau i li va aplicar l’article 86.4 del Reglament Penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb polsera telemàtica.

Per a eixa decisió, i com estableix la normativa, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Juana Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A tot això s’afig la seua adaptació social i el suport familiar del qual gaudeix, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.

 

Antecedents

 

La mare de Maracena que va desaparéixer durant un mes al costat dels seus fills en l’estiu de 2017, Juana Rivas, va ser condemnada en 2018 a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació de la pàtria potestat. El jutge va considerar provat que Rivas va cometre dos delictes de sostracció de menors quan es va negar a entregar-li a Arcuri als seus dos fills.

És més, també havia d’indemnitzar a Francesco Arcuri, el pare dels xicotets, amb 30.000 euros i abonar totes les costes del judici.

 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU