17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Juana Rivas ix en tercer grau i complirà condemna a la seua casa amb control telemàtic

 

Juana Rivas ha eixit este dimarts del Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir condemna a la seua casa amb control telemàtic, segons han informat a Efe fonts penitenciàries. Rivas va ingressar el passat dia 11 en eixe CIS per a complir la condemna de dos anys i mig de presó que se li va imposar per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017.

De fet, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A proposta de la Junta de Tractament d’aqueix centre, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries va classificar a la interna en tercer grau i li va aplicar l’article 86.4 del Reglament Penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb polsera telemàtica.

Per a eixa decisió, i com estableix la normativa, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Juana Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A tot això s’afig la seua adaptació social i el suport familiar del qual gaudeix, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.

 

Antecedents

 

La mare de Maracena que va desaparéixer durant un mes al costat dels seus fills en l’estiu de 2017, Juana Rivas, va ser condemnada en 2018 a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació de la pàtria potestat. El jutge va considerar provat que Rivas va cometre dos delictes de sostracció de menors quan es va negar a entregar-li a Arcuri als seus dos fills.

És més, també havia d’indemnitzar a Francesco Arcuri, el pare dels xicotets, amb 30.000 euros i abonar totes les costes del judici.

 

Últimes notícies

Les robes de les víctimes de Pompeia reaviven els dubtes sobre la data de l’erupció

Un estudi de la Universitat de València sobre catorze calcs de Pompeia ha qüestionat que l'erupció ocorreguera el 24 d'agost del 79 d. C. Les peces de llana pesada i altres indicis domèstics apunten a un moment més tardà o a condicions inusualment fredes.

Jupol exigix més protecció davant l’escalada de violència contra policies

El sindicat majoritari de la Policia Nacional ha reclamat a Interior mesures urgents, responsabilitats polítiques i fi de la desprotecció jurídica i material. La protesta s'ha celebrat a València en homenatge a l'agent assassinat a Vinalesa.

L’AVL veu positiva la política lingüística en Presidència però espera mesures

La presidenta de l'AVL valora com no negativa l'arribada de la política lingüística a Presidència, però advertix que el canvi es mesurarà per accions concretes. També al·ludix a les paraules de Pérez Llorca sobre reordenar la funció de la Acadèmia i rebutjar les retallades que demana Vox.

El PP veu un gran encert en el nou Consell i destaca la seua solvència

El PP en Les Corts ha valorat el nou Consell de Juanfran Pérez Llorca com un gran encert i ha subratllat la seua solvència, alineat amb estabilitat i diàleg.

Corberán descarta un partit parany i anticipa un dol competitiu i exigent davant el Cartagena

El tècnic del València va remarcar que el Cartagena està ben treballat i que l'eliminatòria requerirà màxima serietat. Va assenyalar el calendari atapeït i decisions en la porteria i l'onze.

Alacant ha aprovat el projecte de pressupost de 2026: 367,3 milions i reforç de neteja i manteniment

La Junta de Govern Local ha aprovat el projecte de comptes per 367,3 milions, un 5,8% més que en 2025, amb 19,6 milions en inversions i un impuls a neteja i manteniment. El pla social manté 13,7 milions i es dupliquen ajudes de natalitat i lloguer jove; ara s'obri el període d'esmenes.

Pérez Llorca preveu tancar abans de Nadal el relleu de Mazón al capdavant del PPCV

Pérez Llorca confia a culminar abans de Nadal la substitució de Mazón com a president del PPCV. Prioritza la formació del nou Consell i la coordinació amb la direcció nacional.

El PSPV titlla d’estafa política el nou Consell i el veu un insult a les víctimes de la dana

El PSPV ha carregat contra el primer Consell de Juanfran Pérez Llorca per la seua continuïtat quasi total. Denúncia que no atén les demandes de canvi després de la dana del 29 d'octubre.