Juana Rivas ix en tercer grau i complirà condemna a la seua casa amb control telemàtic

 

Juana Rivas ha eixit este dimarts del Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir condemna a la seua casa amb control telemàtic, segons han informat a Efe fonts penitenciàries. Rivas va ingressar el passat dia 11 en eixe CIS per a complir la condemna de dos anys i mig de presó que se li va imposar per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017.

De fet, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A proposta de la Junta de Tractament d’aqueix centre, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries va classificar a la interna en tercer grau i li va aplicar l’article 86.4 del Reglament Penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb polsera telemàtica.

Per a eixa decisió, i com estableix la normativa, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Juana Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A tot això s’afig la seua adaptació social i el suport familiar del qual gaudeix, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.

 

Antecedents

 

La mare de Maracena que va desaparéixer durant un mes al costat dels seus fills en l’estiu de 2017, Juana Rivas, va ser condemnada en 2018 a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació de la pàtria potestat. El jutge va considerar provat que Rivas va cometre dos delictes de sostracció de menors quan es va negar a entregar-li a Arcuri als seus dos fills.

És més, també havia d’indemnitzar a Francesco Arcuri, el pare dels xicotets, amb 30.000 euros i abonar totes les costes del judici.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.