Juana Rivas ix en tercer grau i complirà condemna a la seua casa amb control telemàtic

 

Juana Rivas ha eixit este dimarts del Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir condemna a la seua casa amb control telemàtic, segons han informat a Efe fonts penitenciàries. Rivas va ingressar el passat dia 11 en eixe CIS per a complir la condemna de dos anys i mig de presó que se li va imposar per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017.

De fet, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A proposta de la Junta de Tractament d’aqueix centre, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries va classificar a la interna en tercer grau i li va aplicar l’article 86.4 del Reglament Penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb polsera telemàtica.

Per a eixa decisió, i com estableix la normativa, s’ha tingut en compte l’ingrés voluntari de Juana Rivas en el CIS, que la condemna que se li va imposar no era superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la seua causa té una antiguitat superior a tres anys.

A tot això s’afig la seua adaptació social i el suport familiar del qual gaudeix, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.

 

Antecedents

 

La mare de Maracena que va desaparéixer durant un mes al costat dels seus fills en l’estiu de 2017, Juana Rivas, va ser condemnada en 2018 a cinc anys de presó i sis d’inhabilitació de la pàtria potestat. El jutge va considerar provat que Rivas va cometre dos delictes de sostracció de menors quan es va negar a entregar-li a Arcuri als seus dos fills.

És més, també havia d’indemnitzar a Francesco Arcuri, el pare dels xicotets, amb 30.000 euros i abonar totes les costes del judici.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Parc Central d’Alacant sumarà un gran corredor verd de 2.100 metres sobre les vies

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 2.100 metres sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir la ciutat.

El Consell llança una nova oferta de 108.000 m² de sòl industrial a Alcalà de Xivert

El Consell trau a concurs 108.000 metres quadrats de sòl industrial al parc empresarial El Campaner d'Alcalà de Xivert per a atraure nous projectes i ampliacions d'empreses.

El festival Medusa de Cullera tanca cartell amb Andrés Campo i una vintena de DJs més

El festival Medusa de Cullera reforça la seua programació d'agost amb una vintena de nous DJs, entre ells Andrés Campo, fins a aconseguir els 150 artistes i superar els 35.000 abonaments venuts.

La UPV desenrotlla un mètode per a fonamentacions més segures, econòmiques i sostenibles

Un equip de la UPV impulsa el metodo SM-KsDirect, una ferramenta geotecnica que ajusta el disseny de fonamentacions al terreny real, reduïx materials i emissions i millora la seguretat estructural.

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.