La Justícia ordena la reobertura del cas Yéremi Vargas

 

El jutjat de Primera Instància número 2 de Sant Bartolomé de Tirajana ha acordat este dimecres la reobertura de les diligències que se segueixen per la desaparició de Yéremi Vargas, de set anys, ocorreguda el 10 de març de 2007 en Vecindario (Gran Canària).

La decisió arriba després que el mateix jutjat ordenara la setmana passada la posada en llibertat amb mesures de Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi -el xiquet desaparegut en Gran Canària en 2007-, com a presumpte autor d’un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual d’una menor.

D’esta manera, el cas es reobri gràcies a un escrit de la família del xicotet, que va reclamar tindre nous indicis sobre la investigació.

La notícia l’ha confirmada la mare de Yéremi, Ithaisa Suárez. “Han sigut dos anys de lluita molt intensa, hem lluitat moltíssim”, ha dit en un vídeo pujat a Instagram.

 

“Necessitem donar-li sepultura”

 

“M’agradaria arribar al final per a poder recuperar el que hi haja del meu fill, volguera trobar-ho, eixe és el meu objectiu i el de tota la família”, ha afegit la mare del xicotet, que en el moment de la desaparició comptava amb 7 anys.

“Confie en la justícia i pregue al culpable, el nom del qual tots ja coneixem, que ens entregue el que hi haja de Yéremi. Si el xiquet no està viu, que és el més probable, que me de el que hi haja per a nosaltres poder donar-li sepultura. Ho necessitem”.

En l’acte de reobertura, facilitat per l’advocat García-Montes (que porta la causa), el jutge Juan Manuel  Hermo Costoya ha demanat al Ministeri Fiscal que es pronuncie sobre esta decisió, per la qual cosa la família de Yéremi i l’advocat confien que la Fiscalia es mostra favorable perquè es puguen practicar les diligències sol·licitades.

Estes diligències, que figuren en la resolució del jutge, es refereixen a la identificació dels responsables de la desaparició del xiquet, esbrinament de les circumstàncies que envolten la seua comissió i els mitjans de prova que puguen considerar-se necessaris.

 

Els detalls de la reobertura: “El Ros’ va parlar amb companys de cel·la”

 

“Esta última setmana la família va presentar un escrit demanant que es reobrira el cas i que es tornara a investigar al conegut com ‘El Ros’, l’únic sospitós del cas”.

“La família diu que té proves, que el propi ‘El Ros’ va parlar amb companys de cel·la pel que sembla, i també ell mateix se situa en el lloc de la desaparició en el dia del succés“.

Una informació analitzada pels jutges que “este escrit ha sigut admés a tràmit, per la qual cosa es reobri el cas de Yéremi Vargas”.

‘El programa d’Ana Rosa’, per part seua, detalla que “la mare de Yéremi es va assabentar ahir a la vesprada”. En eixe escrit “el que fa és confirmar tota la tesi de la Guàrdia Civil, de l’UCO en este cas, fonamentalment es basa en les declaracions que va fer Antonio Ojeda a altres reclusos, només que ara demana 25 diligències molt concretes que demanen que s’investiguen per a aclarir els fets”.

“Les dades més destacades són que ell compta a altres reclusos que el xiquet estava blau quan el troba, és fútil però no ho és perquè és una dada que només coneixia la família, Yéremi tenia una malaltia que davant situacions d’estrés la seua pell tornava a aqueix color”, afigen des del programa.

Finalment, la periodista afig que hi ha un testimoni primordial, un xiquet, que “parla d’un cotxe de color blanc, al principi és un Opel Corsa i després de donen compte que és un Renault Oasi”.

L’acte del jutge

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.