La Justícia ordena la reobertura del cas Yéremi Vargas

 

El jutjat de Primera Instància número 2 de Sant Bartolomé de Tirajana ha acordat este dimecres la reobertura de les diligències que se segueixen per la desaparició de Yéremi Vargas, de set anys, ocorreguda el 10 de març de 2007 en Vecindario (Gran Canària).

La decisió arriba després que el mateix jutjat ordenara la setmana passada la posada en llibertat amb mesures de Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi -el xiquet desaparegut en Gran Canària en 2007-, com a presumpte autor d’un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual d’una menor.

D’esta manera, el cas es reobri gràcies a un escrit de la família del xicotet, que va reclamar tindre nous indicis sobre la investigació.

La notícia l’ha confirmada la mare de Yéremi, Ithaisa Suárez. «Han sigut dos anys de lluita molt intensa, hem lluitat moltíssim», ha dit en un vídeo pujat a Instagram.

 

«Necessitem donar-li sepultura»

 

«M’agradaria arribar al final per a poder recuperar el que hi haja del meu fill, volguera trobar-ho, eixe és el meu objectiu i el de tota la família», ha afegit la mare del xicotet, que en el moment de la desaparició comptava amb 7 anys.

«Confie en la justícia i pregue al culpable, el nom del qual tots ja coneixem, que ens entregue el que hi haja de Yéremi. Si el xiquet no està viu, que és el més probable, que me de el que hi haja per a nosaltres poder donar-li sepultura. Ho necessitem».

En l’acte de reobertura, facilitat per l’advocat García-Montes (que porta la causa), el jutge Juan Manuel  Hermo Costoya ha demanat al Ministeri Fiscal que es pronuncie sobre esta decisió, per la qual cosa la família de Yéremi i l’advocat confien que la Fiscalia es mostra favorable perquè es puguen practicar les diligències sol·licitades.

Estes diligències, que figuren en la resolució del jutge, es refereixen a la identificació dels responsables de la desaparició del xiquet, esbrinament de les circumstàncies que envolten la seua comissió i els mitjans de prova que puguen considerar-se necessaris.

 

Els detalls de la reobertura: «El Ros’ va parlar amb companys de cel·la»

 

«Esta última setmana la família va presentar un escrit demanant que es reobrira el cas i que es tornara a investigar al conegut com ‘El Ros’, l’únic sospitós del cas».

«La família diu que té proves, que el propi ‘El Ros’ va parlar amb companys de cel·la pel que sembla, i també ell mateix se situa en el lloc de la desaparició en el dia del succés«.

Una informació analitzada pels jutges que «este escrit ha sigut admés a tràmit, per la qual cosa es reobri el cas de Yéremi Vargas».

‘El programa d’Ana Rosa’, per part seua, detalla que «la mare de Yéremi es va assabentar ahir a la vesprada». En eixe escrit «el que fa és confirmar tota la tesi de la Guàrdia Civil, de l’UCO en este cas, fonamentalment es basa en les declaracions que va fer Antonio Ojeda a altres reclusos, només que ara demana 25 diligències molt concretes que demanen que s’investiguen per a aclarir els fets».

«Les dades més destacades són que ell compta a altres reclusos que el xiquet estava blau quan el troba, és fútil però no ho és perquè és una dada que només coneixia la família, Yéremi tenia una malaltia que davant situacions d’estrés la seua pell tornava a aqueix color», afigen des del programa.

Finalment, la periodista afig que hi ha un testimoni primordial, un xiquet, que «parla d’un cotxe de color blanc, al principi és un Opel Corsa i després de donen compte que és un Renault Oasi».

L’acte del jutge

 

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.