La Justícia ordena la reobertura del cas Yéremi Vargas

 

El jutjat de Primera Instància número 2 de Sant Bartolomé de Tirajana ha acordat este dimecres la reobertura de les diligències que se segueixen per la desaparició de Yéremi Vargas, de set anys, ocorreguda el 10 de març de 2007 en Vecindario (Gran Canària).

La decisió arriba després que el mateix jutjat ordenara la setmana passada la posada en llibertat amb mesures de Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi -el xiquet desaparegut en Gran Canària en 2007-, com a presumpte autor d’un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual d’una menor.

D’esta manera, el cas es reobri gràcies a un escrit de la família del xicotet, que va reclamar tindre nous indicis sobre la investigació.

La notícia l’ha confirmada la mare de Yéremi, Ithaisa Suárez. “Han sigut dos anys de lluita molt intensa, hem lluitat moltíssim”, ha dit en un vídeo pujat a Instagram.

 

“Necessitem donar-li sepultura”

 

“M’agradaria arribar al final per a poder recuperar el que hi haja del meu fill, volguera trobar-ho, eixe és el meu objectiu i el de tota la família”, ha afegit la mare del xicotet, que en el moment de la desaparició comptava amb 7 anys.

“Confie en la justícia i pregue al culpable, el nom del qual tots ja coneixem, que ens entregue el que hi haja de Yéremi. Si el xiquet no està viu, que és el més probable, que me de el que hi haja per a nosaltres poder donar-li sepultura. Ho necessitem”.

En l’acte de reobertura, facilitat per l’advocat García-Montes (que porta la causa), el jutge Juan Manuel  Hermo Costoya ha demanat al Ministeri Fiscal que es pronuncie sobre esta decisió, per la qual cosa la família de Yéremi i l’advocat confien que la Fiscalia es mostra favorable perquè es puguen practicar les diligències sol·licitades.

Estes diligències, que figuren en la resolució del jutge, es refereixen a la identificació dels responsables de la desaparició del xiquet, esbrinament de les circumstàncies que envolten la seua comissió i els mitjans de prova que puguen considerar-se necessaris.

 

Els detalls de la reobertura: “El Ros’ va parlar amb companys de cel·la”

 

“Esta última setmana la família va presentar un escrit demanant que es reobrira el cas i que es tornara a investigar al conegut com ‘El Ros’, l’únic sospitós del cas”.

“La família diu que té proves, que el propi ‘El Ros’ va parlar amb companys de cel·la pel que sembla, i també ell mateix se situa en el lloc de la desaparició en el dia del succés“.

Una informació analitzada pels jutges que “este escrit ha sigut admés a tràmit, per la qual cosa es reobri el cas de Yéremi Vargas”.

‘El programa d’Ana Rosa’, per part seua, detalla que “la mare de Yéremi es va assabentar ahir a la vesprada”. En eixe escrit “el que fa és confirmar tota la tesi de la Guàrdia Civil, de l’UCO en este cas, fonamentalment es basa en les declaracions que va fer Antonio Ojeda a altres reclusos, només que ara demana 25 diligències molt concretes que demanen que s’investiguen per a aclarir els fets”.

“Les dades més destacades són que ell compta a altres reclusos que el xiquet estava blau quan el troba, és fútil però no ho és perquè és una dada que només coneixia la família, Yéremi tenia una malaltia que davant situacions d’estrés la seua pell tornava a aqueix color”, afigen des del programa.

Finalment, la periodista afig que hi ha un testimoni primordial, un xiquet, que “parla d’un cotxe de color blanc, al principi és un Opel Corsa i després de donen compte que és un Renault Oasi”.

L’acte del jutge

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.