La Justícia ordena la reobertura del cas Yéremi Vargas

 

El jutjat de Primera Instància número 2 de Sant Bartolomé de Tirajana ha acordat este dimecres la reobertura de les diligències que se segueixen per la desaparició de Yéremi Vargas, de set anys, ocorreguda el 10 de març de 2007 en Vecindario (Gran Canària).

La decisió arriba després que el mateix jutjat ordenara la setmana passada la posada en llibertat amb mesures de Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi -el xiquet desaparegut en Gran Canària en 2007-, com a presumpte autor d’un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual d’una menor.

D’esta manera, el cas es reobri gràcies a un escrit de la família del xicotet, que va reclamar tindre nous indicis sobre la investigació.

La notícia l’ha confirmada la mare de Yéremi, Ithaisa Suárez. «Han sigut dos anys de lluita molt intensa, hem lluitat moltíssim», ha dit en un vídeo pujat a Instagram.

 

«Necessitem donar-li sepultura»

 

«M’agradaria arribar al final per a poder recuperar el que hi haja del meu fill, volguera trobar-ho, eixe és el meu objectiu i el de tota la família», ha afegit la mare del xicotet, que en el moment de la desaparició comptava amb 7 anys.

«Confie en la justícia i pregue al culpable, el nom del qual tots ja coneixem, que ens entregue el que hi haja de Yéremi. Si el xiquet no està viu, que és el més probable, que me de el que hi haja per a nosaltres poder donar-li sepultura. Ho necessitem».

En l’acte de reobertura, facilitat per l’advocat García-Montes (que porta la causa), el jutge Juan Manuel  Hermo Costoya ha demanat al Ministeri Fiscal que es pronuncie sobre esta decisió, per la qual cosa la família de Yéremi i l’advocat confien que la Fiscalia es mostra favorable perquè es puguen practicar les diligències sol·licitades.

Estes diligències, que figuren en la resolució del jutge, es refereixen a la identificació dels responsables de la desaparició del xiquet, esbrinament de les circumstàncies que envolten la seua comissió i els mitjans de prova que puguen considerar-se necessaris.

 

Els detalls de la reobertura: «El Ros’ va parlar amb companys de cel·la»

 

«Esta última setmana la família va presentar un escrit demanant que es reobrira el cas i que es tornara a investigar al conegut com ‘El Ros’, l’únic sospitós del cas».

«La família diu que té proves, que el propi ‘El Ros’ va parlar amb companys de cel·la pel que sembla, i també ell mateix se situa en el lloc de la desaparició en el dia del succés«.

Una informació analitzada pels jutges que «este escrit ha sigut admés a tràmit, per la qual cosa es reobri el cas de Yéremi Vargas».

‘El programa d’Ana Rosa’, per part seua, detalla que «la mare de Yéremi es va assabentar ahir a la vesprada». En eixe escrit «el que fa és confirmar tota la tesi de la Guàrdia Civil, de l’UCO en este cas, fonamentalment es basa en les declaracions que va fer Antonio Ojeda a altres reclusos, només que ara demana 25 diligències molt concretes que demanen que s’investiguen per a aclarir els fets».

«Les dades més destacades són que ell compta a altres reclusos que el xiquet estava blau quan el troba, és fútil però no ho és perquè és una dada que només coneixia la família, Yéremi tenia una malaltia que davant situacions d’estrés la seua pell tornava a aqueix color», afigen des del programa.

Finalment, la periodista afig que hi ha un testimoni primordial, un xiquet, que «parla d’un cotxe de color blanc, al principi és un Opel Corsa i després de donen compte que és un Renault Oasi».

L’acte del jutge

 

Últimes notícies

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.