13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Justícia ordena la reobertura del cas Yéremi Vargas

 

El jutjat de Primera Instància número 2 de Sant Bartolomé de Tirajana ha acordat este dimecres la reobertura de les diligències que se segueixen per la desaparició de Yéremi Vargas, de set anys, ocorreguda el 10 de març de 2007 en Vecindario (Gran Canària).

La decisió arriba després que el mateix jutjat ordenara la setmana passada la posada en llibertat amb mesures de Juan Francisco Vargas, pare de Yéremi -el xiquet desaparegut en Gran Canària en 2007-, com a presumpte autor d’un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual d’una menor.

D’esta manera, el cas es reobri gràcies a un escrit de la família del xicotet, que va reclamar tindre nous indicis sobre la investigació.

La notícia l’ha confirmada la mare de Yéremi, Ithaisa Suárez. “Han sigut dos anys de lluita molt intensa, hem lluitat moltíssim”, ha dit en un vídeo pujat a Instagram.

 

“Necessitem donar-li sepultura”

 

“M’agradaria arribar al final per a poder recuperar el que hi haja del meu fill, volguera trobar-ho, eixe és el meu objectiu i el de tota la família”, ha afegit la mare del xicotet, que en el moment de la desaparició comptava amb 7 anys.

“Confie en la justícia i pregue al culpable, el nom del qual tots ja coneixem, que ens entregue el que hi haja de Yéremi. Si el xiquet no està viu, que és el més probable, que me de el que hi haja per a nosaltres poder donar-li sepultura. Ho necessitem”.

En l’acte de reobertura, facilitat per l’advocat García-Montes (que porta la causa), el jutge Juan Manuel  Hermo Costoya ha demanat al Ministeri Fiscal que es pronuncie sobre esta decisió, per la qual cosa la família de Yéremi i l’advocat confien que la Fiscalia es mostra favorable perquè es puguen practicar les diligències sol·licitades.

Estes diligències, que figuren en la resolució del jutge, es refereixen a la identificació dels responsables de la desaparició del xiquet, esbrinament de les circumstàncies que envolten la seua comissió i els mitjans de prova que puguen considerar-se necessaris.

 

Els detalls de la reobertura: “El Ros’ va parlar amb companys de cel·la”

 

“Esta última setmana la família va presentar un escrit demanant que es reobrira el cas i que es tornara a investigar al conegut com ‘El Ros’, l’únic sospitós del cas”.

“La família diu que té proves, que el propi ‘El Ros’ va parlar amb companys de cel·la pel que sembla, i també ell mateix se situa en el lloc de la desaparició en el dia del succés“.

Una informació analitzada pels jutges que “este escrit ha sigut admés a tràmit, per la qual cosa es reobri el cas de Yéremi Vargas”.

‘El programa d’Ana Rosa’, per part seua, detalla que “la mare de Yéremi es va assabentar ahir a la vesprada”. En eixe escrit “el que fa és confirmar tota la tesi de la Guàrdia Civil, de l’UCO en este cas, fonamentalment es basa en les declaracions que va fer Antonio Ojeda a altres reclusos, només que ara demana 25 diligències molt concretes que demanen que s’investiguen per a aclarir els fets”.

“Les dades més destacades són que ell compta a altres reclusos que el xiquet estava blau quan el troba, és fútil però no ho és perquè és una dada que només coneixia la família, Yéremi tenia una malaltia que davant situacions d’estrés la seua pell tornava a aqueix color”, afigen des del programa.

Finalment, la periodista afig que hi ha un testimoni primordial, un xiquet, que “parla d’un cotxe de color blanc, al principi és un Opel Corsa i després de donen compte que és un Renault Oasi”.

L’acte del jutge

 

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.