19.9 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

La justícia valenciana té en revisió 25 sentències, emparades en la ‘Llei del sol sí que és sí’

Les audiències provincials de la Comunitat Valenciana estan revisant un total 25 sentències arran de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 10/22 de Garantia Integral de la Llibertat Sexual, coneguda com a “Llei del sol sí que és sí”. Si bé no consta fins hui cap acte que acorde la modificació de penes ni, per consegüent, l’excarceració de penats en la Comunitat.

La revisió d’aquestes sentències s’han produït tant d’ofici com arran de les sol·licituds de penats. Fins al moment són 4 a la província de Castelló, 19 en la de València i 2 en la d’Alacant.

En 14 d’aquests casos ja s’ha donat trasllat a la Fiscalia i les parts personades perquè es pronuncien sobre si escau la modificació de les penes. Una vegada rebuts els informes de les parts, els tribunals dictaran les resolucions que procedisquen.

En qualsevol cas aquestes dades no constitueixen una estadística oficial a l’ús, sinó que són provisionals i responen exclusivament a les consultes que el departament de comunicació del Tribunal superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha efectuat amb els diferents òrgans judicials.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, també s’ha posicionat referent a la controvèrsia que està generant la Llei. En un acte en favor del Corredor Mediterrani celebrat hui a Barcelona, el cap del Consell ha manifestat que està a favor de la seua correcció sempre que es considere que ha tingut conseqüències no desitjades. Llavors “caldrà actuar en conseqüència”.

Es tracta de protegir les víctimes, a les dones. Si hi ha alguna cosa a corregir, no té per què afectar a l’essencial que és protegir les dones, ha asseverat.

Els jutges espanyols reiteren també el seu compromís en la lluita de la violència contra la dona

D’altra banda, després de les nombroses reaccions que estan generant l’obertura a revisions de condemnes a la baixa a la qual ha obert les portes la “Llei del sol sí que és, sí”; especialment la de la ministra d’Igualtat, Irene Montero, que atribuïa aquestes rebaixes de condemna a la manera d’interpretar la Llei d’alguns jutges, s’ha pronunciat el president del Consell General del Poder Judicial.

Rafael Mozo, ha subratllat aquest dijous 17 de novembre “el compromís dels jutges enfront de la violència contra la dona” i ha apel·lat a totes les institucions a continuar treballant de manera coordinada per a acabar amb les xifres “inassumibles” de la violència de gènere.

La resposta judicial davant un fenomen de tanta gravetat ha de ser “contundent”, ha afirmat Mosso, qui ha garantit que aquest és el compromís del CGPJ i del conjunt dels jutges i jutgesses que integren la Carrera Judicial.

A més de la contundència, la Justícia ha de ser capaç de traslladar a les víctimes de la violència de gènere que “no estan indefenses, que cap maltractador quedarà impune i que les institucions estaran de manera ferma i rotunda al seu costat per a ajudar-les”, ha precisat.

Últimes notícies

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.