El jutge belga va evitar la presó preventiva per a impedir «danys irreparables»

 

El president Carles Puigdemont, i els quatre consellers del govern català, destituïts per l’executiu espanyol en aplicació de l’article 155, no van entrar a la presó de manera preventiva, com si que va passar a la resta de l’executiu català que es va quedar en l’Estat, perquè el jutge belga que va vore l’ordre europea de detenció emesa per la justícia espanyola va considerar que la mesura hauria causat «danys irreparables».

El diari català ‘Ara’, ha tingut accés a la interlocutòria del 5 de novembre que li van realitzar a la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret. En un context similar a les de la resta de l’executiu català, Serret va explicar que tenia disponibles 1.000 euros, pel que els seus advocats van advertir al jutge que una fiança superior «implicaria l’ingrés en presó a l’espera del pagament».

  

Per este motiu, el magistrat va concloure que l’ingrés a la presó «implicaria per a la interessada uns danys irreparables». A més, el jutge va considerar que «no hi ha raons per a pensar» que Puigdemont i els consellers «se sostraguen de la justícia belga» i sentenciava que tampoc «hi ha cap raó per a dubtar» que «col·laboraran plenament» amb la justícia del país».

El text també mostra la confiança en què els investigats no fugiran del país, no destruiran proves i es presentaran davant la justícia belga cada vegada que siguen reclamats. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.