El jutge belga va evitar la presó preventiva per a impedir «danys irreparables»

 

El president Carles Puigdemont, i els quatre consellers del govern català, destituïts per l’executiu espanyol en aplicació de l’article 155, no van entrar a la presó de manera preventiva, com si que va passar a la resta de l’executiu català que es va quedar en l’Estat, perquè el jutge belga que va vore l’ordre europea de detenció emesa per la justícia espanyola va considerar que la mesura hauria causat «danys irreparables».

El diari català ‘Ara’, ha tingut accés a la interlocutòria del 5 de novembre que li van realitzar a la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret. En un context similar a les de la resta de l’executiu català, Serret va explicar que tenia disponibles 1.000 euros, pel que els seus advocats van advertir al jutge que una fiança superior «implicaria l’ingrés en presó a l’espera del pagament».

  

Per este motiu, el magistrat va concloure que l’ingrés a la presó «implicaria per a la interessada uns danys irreparables». A més, el jutge va considerar que «no hi ha raons per a pensar» que Puigdemont i els consellers «se sostraguen de la justícia belga» i sentenciava que tampoc «hi ha cap raó per a dubtar» que «col·laboraran plenament» amb la justícia del país».

El text també mostra la confiança en què els investigats no fugiran del país, no destruiran proves i es presentaran davant la justícia belga cada vegada que siguen reclamats. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.