El jutge belga va evitar la presó preventiva per a impedir «danys irreparables»

 

El president Carles Puigdemont, i els quatre consellers del govern català, destituïts per l’executiu espanyol en aplicació de l’article 155, no van entrar a la presó de manera preventiva, com si que va passar a la resta de l’executiu català que es va quedar en l’Estat, perquè el jutge belga que va vore l’ordre europea de detenció emesa per la justícia espanyola va considerar que la mesura hauria causat «danys irreparables».

El diari català ‘Ara’, ha tingut accés a la interlocutòria del 5 de novembre que li van realitzar a la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret. En un context similar a les de la resta de l’executiu català, Serret va explicar que tenia disponibles 1.000 euros, pel que els seus advocats van advertir al jutge que una fiança superior «implicaria l’ingrés en presó a l’espera del pagament».

  

Per este motiu, el magistrat va concloure que l’ingrés a la presó «implicaria per a la interessada uns danys irreparables». A més, el jutge va considerar que «no hi ha raons per a pensar» que Puigdemont i els consellers «se sostraguen de la justícia belga» i sentenciava que tampoc «hi ha cap raó per a dubtar» que «col·laboraran plenament» amb la justícia del país».

El text també mostra la confiança en què els investigats no fugiran del país, no destruiran proves i es presentaran davant la justícia belga cada vegada que siguen reclamats. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.