El jutge belga va evitar la presó preventiva per a impedir «danys irreparables»

 

El president Carles Puigdemont, i els quatre consellers del govern català, destituïts per l’executiu espanyol en aplicació de l’article 155, no van entrar a la presó de manera preventiva, com si que va passar a la resta de l’executiu català que es va quedar en l’Estat, perquè el jutge belga que va vore l’ordre europea de detenció emesa per la justícia espanyola va considerar que la mesura hauria causat «danys irreparables».

El diari català ‘Ara’, ha tingut accés a la interlocutòria del 5 de novembre que li van realitzar a la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret. En un context similar a les de la resta de l’executiu català, Serret va explicar que tenia disponibles 1.000 euros, pel que els seus advocats van advertir al jutge que una fiança superior «implicaria l’ingrés en presó a l’espera del pagament».

  

Per este motiu, el magistrat va concloure que l’ingrés a la presó «implicaria per a la interessada uns danys irreparables». A més, el jutge va considerar que «no hi ha raons per a pensar» que Puigdemont i els consellers «se sostraguen de la justícia belga» i sentenciava que tampoc «hi ha cap raó per a dubtar» que «col·laboraran plenament» amb la justícia del país».

El text també mostra la confiança en què els investigats no fugiran del país, no destruiran proves i es presentaran davant la justícia belga cada vegada que siguen reclamats. 

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.