El jutjat processa a l’actor porno Nacho Vidal per la mort d’un fotògraf

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Xàtiva, en la Costera (València), ha conclòs la investigació i ha dictat acte d’incoació de procediment abreujat contra l’actor porno conegut com a Nacho Vidal, per la mort d’un conegut fotògraf durant la celebració del denominat «ritu del gripau buf».

 

La instructora considera que eixos fets, que van tindre lloc el 28 de juliol de 2019 en una casa d’Enguera, en la Canal de Navarrés (València), propietat de l’encausat, podrien ser constitutius d’un delicte d’homicidi imprudent, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

En canvi, la magistrada ha decretat el sobreseïment de les diligències per a una cosina de l’actor i un altre investigat –un empleat, segons les informacions publicades en el seu moment–, al no apreciar cap responsabilitat penal en la seua actuació, ja que a pesar de ser presents en eixe moment cap dels dos tenia «el control de la situació» ni feia «activitats de direcció d’esta».

 

10 dies per a apel·lar l’acusació

La resolució, notificada este dimecres i que pot ser recorreguda, establix un termini de deu dies perquè la Fiscalia i la resta de les acusacions formulen escrit d’acusació i demanen l’obertura de juí oral, sol·liciten el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

 

De la instrucció de la causa es desprén que la víctima va morir a causa d’una reacció adversa a les drogues d’abús després de participar en una «pràctica, ritu o experiència espiritual o mística» consistent a inhalar el fum de la combustió de les escates del comunament conegut com a ‘verí del gripau buf’».

 

Segons recull l’acte, l’encausat «actuava com a director» d’eixa pràctica o ritu «donada l’experiència que el mateix tenia en esta classe d’actes» i va ser qui presumptament va proporcionar la substància que va inhalar el mort sense controlar la quantitat subministrada.

 

La instructora recorda que eixa experiència es va dur a terme «sense cap classe de precaució per si la pràctica es complicava». No consta que en la casa «hi haguera material de primers auxilis o cap desfibril·lador», ni que l’investigat «sabera fer correctament una maniobra de recuperació respiratòria». «Davant d’un pretés ritual que va resultar irracional, temerari i perillós, Ignacio J.G. va actuar sense cap classe de rigorositat ni es va anticipar als riscos que finalment es van produir», afig.

Últimes notícies

Detectors de mòbils vigilaran les PAU valencianes per a evitar còpies

Els tribunals de les PAU de la Comunitat Valenciana podran usar detectors de freqüència per a localitzar mòbils i dispositius electrònics no autoritzats i frenar els fraus en els exàmens.

València Basket es juga el factor pista i Gran Canària la salvació en el Roig Arena

València Basket rep a Dreamland Gran Canària en un dol decisiu: els locals apuren les seues opcions de ser segons i els canaris es juguen la permanència en la acb.

Les famílies demanen a Educació negociar per a frenar la vaga indefinida del professorat

Representants de les famílies valencianes traslladen a la Conselleria la seua preocupacion per la vaga indefinida del professorat i reclamen acords que prioritzen a l'alumnat i milloren les infraestructures educatives.

Desallotgen del ple d’Alacant a tres persones que protestaven per la vaga de professors

Tres persones han sigut desallotjades del ple de l'Ajuntament d'Alacant després de protestar a favor de la vaga del professorat de l'ensenyança pública no universitària durant un debat sobre infraestructures educatives.

L’ONU posa en marxa un laboratori per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial

El nou Laboratori de Governança de la IA per a la Humanitat de l'ONU, amb seu a Quart de Poblet, naix per a avaluar els riscos de la intel·ligència artificial i contribuir a fixar regles i marcs reguladors a nivell internacional.

Pedro Martínez crida a la unitat del València Basket després de la garrotada europea

Pedro Martínez demana a l'afició del València Basket no caure en el descoratjament després de la derrota en la Final Four de l'Eurolliga i encadenar tres ensopegades en l'ACB, i reclama afrontar junts el tram final de la temporada.

Barcala evita aclarir si acudirà a la comissió que investiga les vivendes públiques a Alacant

Luis Barcala esquiva en el ple d'Alacant les preguntes de l'oposició sobre la seua assistència a la comissió que investiga les adjudicacions de vivendes públiques i sobre la seua reunió amb Francisco Ordiñana.

El Llevant oficialitza l’eixida de Morals, llegenda del club granota

El Llevant confirma la marxa de José Luis Morales, màxim golejador i jugador amb més partits del club en el futbol professional, i prepara un comiat especial al costat del capità.