El jutjat processa a l’actor porno Nacho Vidal per la mort d’un fotògraf

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Xàtiva, en la Costera (València), ha conclòs la investigació i ha dictat acte d’incoació de procediment abreujat contra l’actor porno conegut com a Nacho Vidal, per la mort d’un conegut fotògraf durant la celebració del denominat «ritu del gripau buf».

 

La instructora considera que eixos fets, que van tindre lloc el 28 de juliol de 2019 en una casa d’Enguera, en la Canal de Navarrés (València), propietat de l’encausat, podrien ser constitutius d’un delicte d’homicidi imprudent, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

En canvi, la magistrada ha decretat el sobreseïment de les diligències per a una cosina de l’actor i un altre investigat –un empleat, segons les informacions publicades en el seu moment–, al no apreciar cap responsabilitat penal en la seua actuació, ja que a pesar de ser presents en eixe moment cap dels dos tenia «el control de la situació» ni feia «activitats de direcció d’esta».

 

10 dies per a apel·lar l’acusació

La resolució, notificada este dimecres i que pot ser recorreguda, establix un termini de deu dies perquè la Fiscalia i la resta de les acusacions formulen escrit d’acusació i demanen l’obertura de juí oral, sol·liciten el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

 

De la instrucció de la causa es desprén que la víctima va morir a causa d’una reacció adversa a les drogues d’abús després de participar en una «pràctica, ritu o experiència espiritual o mística» consistent a inhalar el fum de la combustió de les escates del comunament conegut com a ‘verí del gripau buf’».

 

Segons recull l’acte, l’encausat «actuava com a director» d’eixa pràctica o ritu «donada l’experiència que el mateix tenia en esta classe d’actes» i va ser qui presumptament va proporcionar la substància que va inhalar el mort sense controlar la quantitat subministrada.

 

La instructora recorda que eixa experiència es va dur a terme «sense cap classe de precaució per si la pràctica es complicava». No consta que en la casa «hi haguera material de primers auxilis o cap desfibril·lador», ni que l’investigat «sabera fer correctament una maniobra de recuperació respiratòria». «Davant d’un pretés ritual que va resultar irracional, temerari i perillós, Ignacio J.G. va actuar sense cap classe de rigorositat ni es va anticipar als riscos que finalment es van produir», afig.

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.