El jutjat processa a l’actor porno Nacho Vidal per la mort d’un fotògraf

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Xàtiva, en la Costera (València), ha conclòs la investigació i ha dictat acte d’incoació de procediment abreujat contra l’actor porno conegut com a Nacho Vidal, per la mort d’un conegut fotògraf durant la celebració del denominat «ritu del gripau buf».

 

La instructora considera que eixos fets, que van tindre lloc el 28 de juliol de 2019 en una casa d’Enguera, en la Canal de Navarrés (València), propietat de l’encausat, podrien ser constitutius d’un delicte d’homicidi imprudent, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

En canvi, la magistrada ha decretat el sobreseïment de les diligències per a una cosina de l’actor i un altre investigat –un empleat, segons les informacions publicades en el seu moment–, al no apreciar cap responsabilitat penal en la seua actuació, ja que a pesar de ser presents en eixe moment cap dels dos tenia «el control de la situació» ni feia «activitats de direcció d’esta».

 

10 dies per a apel·lar l’acusació

La resolució, notificada este dimecres i que pot ser recorreguda, establix un termini de deu dies perquè la Fiscalia i la resta de les acusacions formulen escrit d’acusació i demanen l’obertura de juí oral, sol·liciten el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

 

De la instrucció de la causa es desprén que la víctima va morir a causa d’una reacció adversa a les drogues d’abús després de participar en una «pràctica, ritu o experiència espiritual o mística» consistent a inhalar el fum de la combustió de les escates del comunament conegut com a ‘verí del gripau buf’».

 

Segons recull l’acte, l’encausat «actuava com a director» d’eixa pràctica o ritu «donada l’experiència que el mateix tenia en esta classe d’actes» i va ser qui presumptament va proporcionar la substància que va inhalar el mort sense controlar la quantitat subministrada.

 

La instructora recorda que eixa experiència es va dur a terme «sense cap classe de precaució per si la pràctica es complicava». No consta que en la casa «hi haguera material de primers auxilis o cap desfibril·lador», ni que l’investigat «sabera fer correctament una maniobra de recuperació respiratòria». «Davant d’un pretés ritual que va resultar irracional, temerari i perillós, Ignacio J.G. va actuar sense cap classe de rigorositat ni es va anticipar als riscos que finalment es van produir», afig.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.