10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

El jutjat processa a l’actor porno Nacho Vidal per la mort d’un fotògraf

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Xàtiva, en la Costera (València), ha conclòs la investigació i ha dictat acte d’incoació de procediment abreujat contra l’actor porno conegut com a Nacho Vidal, per la mort d’un conegut fotògraf durant la celebració del denominat «ritu del gripau buf».

 

La instructora considera que eixos fets, que van tindre lloc el 28 de juliol de 2019 en una casa d’Enguera, en la Canal de Navarrés (València), propietat de l’encausat, podrien ser constitutius d’un delicte d’homicidi imprudent, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

En canvi, la magistrada ha decretat el sobreseïment de les diligències per a una cosina de l’actor i un altre investigat –un empleat, segons les informacions publicades en el seu moment–, al no apreciar cap responsabilitat penal en la seua actuació, ja que a pesar de ser presents en eixe moment cap dels dos tenia «el control de la situació» ni feia «activitats de direcció d’esta».

 

10 dies per a apel·lar l’acusació

La resolució, notificada este dimecres i que pot ser recorreguda, establix un termini de deu dies perquè la Fiscalia i la resta de les acusacions formulen escrit d’acusació i demanen l’obertura de juí oral, sol·liciten el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

 

De la instrucció de la causa es desprén que la víctima va morir a causa d’una reacció adversa a les drogues d’abús després de participar en una «pràctica, ritu o experiència espiritual o mística» consistent a inhalar el fum de la combustió de les escates del comunament conegut com a ‘verí del gripau buf’».

 

Segons recull l’acte, l’encausat «actuava com a director» d’eixa pràctica o ritu «donada l’experiència que el mateix tenia en esta classe d’actes» i va ser qui presumptament va proporcionar la substància que va inhalar el mort sense controlar la quantitat subministrada.

 

La instructora recorda que eixa experiència es va dur a terme «sense cap classe de precaució per si la pràctica es complicava». No consta que en la casa «hi haguera material de primers auxilis o cap desfibril·lador», ni que l’investigat «sabera fer correctament una maniobra de recuperació respiratòria». «Davant d’un pretés ritual que va resultar irracional, temerari i perillós, Ignacio J.G. va actuar sense cap classe de rigorositat ni es va anticipar als riscos que finalment es van produir», afig.

Últimes notícies

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.

Pocs núvols i vent fluix, amb temperatures en descens en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cel poc nuvolós i descens tèrmic. Demà augmentaran els intervals de núvols, amb baixa probabilitat de ruixats en el litoral d'Alacant a la vesprada

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.