12.9 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El jutjat processa a l’actor porno Nacho Vidal per la mort d’un fotògraf

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 de Xàtiva, en la Costera (València), ha conclòs la investigació i ha dictat acte d’incoació de procediment abreujat contra l’actor porno conegut com a Nacho Vidal, per la mort d’un conegut fotògraf durant la celebració del denominat «ritu del gripau buf».

 

La instructora considera que eixos fets, que van tindre lloc el 28 de juliol de 2019 en una casa d’Enguera, en la Canal de Navarrés (València), propietat de l’encausat, podrien ser constitutius d’un delicte d’homicidi imprudent, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia en un comunicat.

 

En canvi, la magistrada ha decretat el sobreseïment de les diligències per a una cosina de l’actor i un altre investigat –un empleat, segons les informacions publicades en el seu moment–, al no apreciar cap responsabilitat penal en la seua actuació, ja que a pesar de ser presents en eixe moment cap dels dos tenia «el control de la situació» ni feia «activitats de direcció d’esta».

 

10 dies per a apel·lar l’acusació

La resolució, notificada este dimecres i que pot ser recorreguda, establix un termini de deu dies perquè la Fiscalia i la resta de les acusacions formulen escrit d’acusació i demanen l’obertura de juí oral, sol·liciten el sobreseïment o, excepcionalment, la pràctica de diligències complementàries.

 

De la instrucció de la causa es desprén que la víctima va morir a causa d’una reacció adversa a les drogues d’abús després de participar en una «pràctica, ritu o experiència espiritual o mística» consistent a inhalar el fum de la combustió de les escates del comunament conegut com a ‘verí del gripau buf’».

 

Segons recull l’acte, l’encausat «actuava com a director» d’eixa pràctica o ritu «donada l’experiència que el mateix tenia en esta classe d’actes» i va ser qui presumptament va proporcionar la substància que va inhalar el mort sense controlar la quantitat subministrada.

 

La instructora recorda que eixa experiència es va dur a terme «sense cap classe de precaució per si la pràctica es complicava». No consta que en la casa «hi haguera material de primers auxilis o cap desfibril·lador», ni que l’investigat «sabera fer correctament una maniobra de recuperació respiratòria». «Davant d’un pretés ritual que va resultar irracional, temerari i perillós, Ignacio J.G. va actuar sense cap classe de rigorositat ni es va anticipar als riscos que finalment es van produir», afig.

Últimes notícies

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La direcció nacional del PP ha aprovat una gestora per a pilotar el partit en la Comunitat Valenciana, encapçalada per Juanfran Pérez Llorca i amb Carlos Gil com a número dos.

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La Junta Directiva Nacional ha validat una gestora per al PP valencià liderada per Juanfran Pérez Llorca, amb Carlos Gil com a número dos i secretari general.

La jutgessa de la DANA pregunta a l’Advocacia de la Generalitat si el Consell va demanar assessorament per les inundacions

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha demanat a l'Advocacia que aclarisca si va haver-hi consultes del Consell el 29-O. També reclama dades i gravacions del 112 d'Euskadi.

Un jubilat de l’hospital de Sant Joan repartix 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Ha distribuït 150 bitllets del 90.693, valorats en 7,5 milions, sobretot entre zeladors i auxiliars de l'hospital. Ell s'ha quedat un només dècim.

La DGT preveu quasi 3 milions de viatges per carretera en la Comunitat Valenciana per Nadal

Trànsit dissenya un operatiu especial fins al 6 de gener i preveu 2.863.400 moviments en la Comunitat Valenciana, el 13% del total nacional.

Les Corts reprendran plens i comissions al febrer després d’aprovar el calendari del nou període

El nou període de sessions anirà del 9 de febrer al 3 de juliol de 2026. L'oposició critica quatre mesos sense control al president, mentres PP i Vox apel·len a la normalitat reglamentària.

Paiporta acorda un protocol escolar per a reobrir amb rapidesa després d’alertes meteorològiques

L'Ajuntament i la comunitat educativa han preparat un protocol per a reprendre l'activitat quan Aemet rebaixe l'avís. Inclou criteris per a jornada contínua, partida, extraescolars, menjador i centres de vesprada.

L’administració 3 de Manises repartix prop de 800.000 euros en premis de la Loteria de Nadal

El despatx va vendre una sèrie del tercer premi, una altra del quart i dos quints (un complet i un dècim), amb un total que suma 766.000 euros. Part dels dècims es va col·locar en finestreta i per internet.