10.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Kinder retira 3.000 tones dels seus productes després dels casos de salmonel·losis

La marca de xocolatines Kinder ha retirat a França 3.000 tones dels seus productes a conseqüència del centenar de casos de salmonel·losis detectats en tota Europea.

Segons ha confirmat el director al país francès de la marca Ferrero -propietària de Kinder-, Nicolas  Neykov, aquesta retirada ha tingut un impacte financer de desenes de milions d’euros. “És la major retirada de productes en els últims vint anys“, ha declarat el dirigent, qui també s’ha disculpat per les infeccions.

Neykov ha assenyalat que les investigacions apunten al fet que l’origen de la contaminació procedeix d’un depòsit de mantega a la seua fàbrica d’Arlon, a Bèlgica, provocat per “matèries primeres contaminades o persones“.

La fàbrica es va paralitzar a l’abril i tots els productes realitzats allí van ser retirats. Posteriorment, a principis de maig, la companyia va presentar un pla a les autoritats sanitàries garantint que estaven treballant en la neteja exhaustiva de la fàbrica, buscant reobrir-la al juny.

Després de l’escàndol, l’empresa ha assenyalat que la meitat dels controls sanitaris passaran a ser realitzats per una empresa externa, en lloc de l’autocontrol que feien fins ara.

Kinder ha perdut una facturació del 40% en el període de Pasqua, el principal moment de vendes per a les empreses de xocolate després de la detecció dels casos.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.