Kinder retira 3.000 tones dels seus productes després dels casos de salmonel·losis

La marca de xocolatines Kinder ha retirat a França 3.000 tones dels seus productes a conseqüència del centenar de casos de salmonel·losis detectats en tota Europea.

Segons ha confirmat el director al país francès de la marca Ferrero -propietària de Kinder-, Nicolas  Neykov, aquesta retirada ha tingut un impacte financer de desenes de milions d’euros. «És la major retirada de productes en els últims vint anys«, ha declarat el dirigent, qui també s’ha disculpat per les infeccions.

Neykov ha assenyalat que les investigacions apunten al fet que l’origen de la contaminació procedeix d’un depòsit de mantega a la seua fàbrica d’Arlon, a Bèlgica, provocat per «matèries primeres contaminades o persones«.

La fàbrica es va paralitzar a l’abril i tots els productes realitzats allí van ser retirats. Posteriorment, a principis de maig, la companyia va presentar un pla a les autoritats sanitàries garantint que estaven treballant en la neteja exhaustiva de la fàbrica, buscant reobrir-la al juny.

Després de l’escàndol, l’empresa ha assenyalat que la meitat dels controls sanitaris passaran a ser realitzats per una empresa externa, en lloc de l’autocontrol que feien fins ara.

Kinder ha perdut una facturació del 40% en el període de Pasqua, el principal moment de vendes per a les empreses de xocolate després de la detecció dels casos.

Últimes notícies

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.