Kinder retira 3.000 tones dels seus productes després dels casos de salmonel·losis

La marca de xocolatines Kinder ha retirat a França 3.000 tones dels seus productes a conseqüència del centenar de casos de salmonel·losis detectats en tota Europea.

Segons ha confirmat el director al país francès de la marca Ferrero -propietària de Kinder-, Nicolas  Neykov, aquesta retirada ha tingut un impacte financer de desenes de milions d’euros. «És la major retirada de productes en els últims vint anys«, ha declarat el dirigent, qui també s’ha disculpat per les infeccions.

Neykov ha assenyalat que les investigacions apunten al fet que l’origen de la contaminació procedeix d’un depòsit de mantega a la seua fàbrica d’Arlon, a Bèlgica, provocat per «matèries primeres contaminades o persones«.

La fàbrica es va paralitzar a l’abril i tots els productes realitzats allí van ser retirats. Posteriorment, a principis de maig, la companyia va presentar un pla a les autoritats sanitàries garantint que estaven treballant en la neteja exhaustiva de la fàbrica, buscant reobrir-la al juny.

Després de l’escàndol, l’empresa ha assenyalat que la meitat dels controls sanitaris passaran a ser realitzats per una empresa externa, en lloc de l’autocontrol que feien fins ara.

Kinder ha perdut una facturació del 40% en el període de Pasqua, el principal moment de vendes per a les empreses de xocolate després de la detecció dels casos.

Últimes notícies

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.