L’advocat de ‘La Manada’ utilitza «paraules molt greus» a manera d’estratègia de defensa

 

El lletrat Agustín Martínez Becerra, advocat de tres dels membres de ‘La Manada’, ha recorregut a l’ús de paraules molt greus per a defensar als seus clients. «Consentida i plaent», esta és la descripció que fa de la suposada violació a Carlota Álvarez en els Sanfermins el 2016.

  

L’estratègia de la defensa té per objectiu desacreditar les declaracions de la jove sense importar-li les conseqüències i repercussions, encara que la víctima ha sigut capaç de mantenir la coherència en estos durs moments; així com va succeir en la seua primera declaració davant el Palau de la Justícia de Navarra.

  

  

Així mateix, Becerra considere «infantiloides i imbècils» als tres acusats, dilluns passat 27 de novembre, arran de la seua peculiar metodologia de defensa. No obstant això, va aprofitar per a esmentar que són «bons fills» i que solament van actuar després del permís de la jove, segons informa el ‘ABC’.

  

  

D’altra banda, també argumenta que l’estrés posttraumàtic que va patir la jove podria provenir d’«una experiència sexual mantinguda no suficientment satisfactòria, de la qual es va penedir posteriorment». D’esta manera, pretén deixar en un segon pla l’opció que s’haja comés una agressió sexual. Fins i tot, el lletrat va afirmar que «difícilment es poden realitzar fel·lacions amb els ulls oberts».

 

La resposta de la Fiscalia 

Davant les declaracions de Becerra, la fiscal Elena Sarasate no té cap dubte que «no va ser consentida ni plaent» i, per tant, va desacreditar les paraules del lletrat en l’informe final d’eixe mateix dilluns.

  

  

De fet, la Fiscalia ha assegurat, este dijous 30 de novembre, que els cinc joves van actuar de forma «conjunta i coordinada» i que, per tant, la víctima es va trobar «sotmesa i sense possibilitat d’exercir resistència». Respecte a la petició de sotmetre a 22 anys i 10 mesos de presó a cadascun dels membres de ‘La Manada’, s’ha mantingut.

  

 

 

 

 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.