L’advocat de ‘La Manada’ utilitza «paraules molt greus» a manera d’estratègia de defensa

 

El lletrat Agustín Martínez Becerra, advocat de tres dels membres de ‘La Manada’, ha recorregut a l’ús de paraules molt greus per a defensar als seus clients. «Consentida i plaent», esta és la descripció que fa de la suposada violació a Carlota Álvarez en els Sanfermins el 2016.

  

L’estratègia de la defensa té per objectiu desacreditar les declaracions de la jove sense importar-li les conseqüències i repercussions, encara que la víctima ha sigut capaç de mantenir la coherència en estos durs moments; així com va succeir en la seua primera declaració davant el Palau de la Justícia de Navarra.

  

  

Així mateix, Becerra considere «infantiloides i imbècils» als tres acusats, dilluns passat 27 de novembre, arran de la seua peculiar metodologia de defensa. No obstant això, va aprofitar per a esmentar que són «bons fills» i que solament van actuar després del permís de la jove, segons informa el ‘ABC’.

  

  

D’altra banda, també argumenta que l’estrés posttraumàtic que va patir la jove podria provenir d’«una experiència sexual mantinguda no suficientment satisfactòria, de la qual es va penedir posteriorment». D’esta manera, pretén deixar en un segon pla l’opció que s’haja comés una agressió sexual. Fins i tot, el lletrat va afirmar que «difícilment es poden realitzar fel·lacions amb els ulls oberts».

 

La resposta de la Fiscalia 

Davant les declaracions de Becerra, la fiscal Elena Sarasate no té cap dubte que «no va ser consentida ni plaent» i, per tant, va desacreditar les paraules del lletrat en l’informe final d’eixe mateix dilluns.

  

  

De fet, la Fiscalia ha assegurat, este dijous 30 de novembre, que els cinc joves van actuar de forma «conjunta i coordinada» i que, per tant, la víctima es va trobar «sotmesa i sense possibilitat d’exercir resistència». Respecte a la petició de sotmetre a 22 anys i 10 mesos de presó a cadascun dels membres de ‘La Manada’, s’ha mantingut.

  

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.