L’advocat de ‘La Manada’ utilitza «paraules molt greus» a manera d’estratègia de defensa

 

El lletrat Agustín Martínez Becerra, advocat de tres dels membres de ‘La Manada’, ha recorregut a l’ús de paraules molt greus per a defensar als seus clients. «Consentida i plaent», esta és la descripció que fa de la suposada violació a Carlota Álvarez en els Sanfermins el 2016.

  

L’estratègia de la defensa té per objectiu desacreditar les declaracions de la jove sense importar-li les conseqüències i repercussions, encara que la víctima ha sigut capaç de mantenir la coherència en estos durs moments; així com va succeir en la seua primera declaració davant el Palau de la Justícia de Navarra.

  

  

Així mateix, Becerra considere «infantiloides i imbècils» als tres acusats, dilluns passat 27 de novembre, arran de la seua peculiar metodologia de defensa. No obstant això, va aprofitar per a esmentar que són «bons fills» i que solament van actuar després del permís de la jove, segons informa el ‘ABC’.

  

  

D’altra banda, també argumenta que l’estrés posttraumàtic que va patir la jove podria provenir d’«una experiència sexual mantinguda no suficientment satisfactòria, de la qual es va penedir posteriorment». D’esta manera, pretén deixar en un segon pla l’opció que s’haja comés una agressió sexual. Fins i tot, el lletrat va afirmar que «difícilment es poden realitzar fel·lacions amb els ulls oberts».

 

La resposta de la Fiscalia 

Davant les declaracions de Becerra, la fiscal Elena Sarasate no té cap dubte que «no va ser consentida ni plaent» i, per tant, va desacreditar les paraules del lletrat en l’informe final d’eixe mateix dilluns.

  

  

De fet, la Fiscalia ha assegurat, este dijous 30 de novembre, que els cinc joves van actuar de forma «conjunta i coordinada» i que, per tant, la víctima es va trobar «sotmesa i sense possibilitat d’exercir resistència». Respecte a la petició de sotmetre a 22 anys i 10 mesos de presó a cadascun dels membres de ‘La Manada’, s’ha mantingut.

  

 

 

 

 

Últimes notícies

Carmencita dispara el benefici un 55 % en 2025 fins als 6,5 milions

Carmencita ha tancat 2025 amb un benefici net de 6,5 milions d’euros, un 55 % més que en 2024, i unes vendes de 119 milions gràcies a la reinversió i l’expansió internacional.

Dos joves detinguts per estafar 1.500 euros fent reserves d’hotel amb una targeta aliena

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 25 anys i una dona de 20 per utilitzar suposadament les dades d’una targeta bancària aliena per reservar diversos hotels de Peníscola per un import total d’uns 1.500 euros.

Detingut per un robatori amb violència en un comerç de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana un home de 42 anys acusat d’un robatori amb violència i intimidació en un establiment comercial, gràcies als efectes personals que va deixar en el local.

Multen 22 establiments per vendre vapejadors a menors en diversos municipis d’Alacant

La Guàrdia Civil ha detectat 22 infraccions per venda de vapejadors a menors en comerços i màquines expenedores de diversos municipis de la província d’Alacant, arran d’una investigació iniciada en abril de 2025.

Nova samarreta grisa del Villarreal per a rememorar les nits europees de fa vint anys

El Villarreal ha presentat una segona equipació grisa per a la temporada 2026-27, inspirada en les samarretes de les campanyes 2003-04 i 2004-05, quan el club va viure les seues primeres grans fites europees.

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.