11.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

L’advocat de ‘La Manada’ utilitza «paraules molt greus» a manera d’estratègia de defensa

 

El lletrat Agustín Martínez Becerra, advocat de tres dels membres de ‘La Manada’, ha recorregut a l’ús de paraules molt greus per a defensar als seus clients. «Consentida i plaent», esta és la descripció que fa de la suposada violació a Carlota Álvarez en els Sanfermins el 2016.

  

L’estratègia de la defensa té per objectiu desacreditar les declaracions de la jove sense importar-li les conseqüències i repercussions, encara que la víctima ha sigut capaç de mantenir la coherència en estos durs moments; així com va succeir en la seua primera declaració davant el Palau de la Justícia de Navarra.

  

  

Així mateix, Becerra considere «infantiloides i imbècils» als tres acusats, dilluns passat 27 de novembre, arran de la seua peculiar metodologia de defensa. No obstant això, va aprofitar per a esmentar que són «bons fills» i que solament van actuar després del permís de la jove, segons informa el ‘ABC’.

  

  

D’altra banda, també argumenta que l’estrés posttraumàtic que va patir la jove podria provenir d’«una experiència sexual mantinguda no suficientment satisfactòria, de la qual es va penedir posteriorment». D’esta manera, pretén deixar en un segon pla l’opció que s’haja comés una agressió sexual. Fins i tot, el lletrat va afirmar que «difícilment es poden realitzar fel·lacions amb els ulls oberts».

 

La resposta de la Fiscalia 

Davant les declaracions de Becerra, la fiscal Elena Sarasate no té cap dubte que «no va ser consentida ni plaent» i, per tant, va desacreditar les paraules del lletrat en l’informe final d’eixe mateix dilluns.

  

  

De fet, la Fiscalia ha assegurat, este dijous 30 de novembre, que els cinc joves van actuar de forma «conjunta i coordinada» i que, per tant, la víctima es va trobar «sotmesa i sense possibilitat d’exercir resistència». Respecte a la petició de sotmetre a 22 anys i 10 mesos de presó a cadascun dels membres de ‘La Manada’, s’ha mantingut.

  

 

 

 

 

Últimes notícies

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.

La vacunació contra la grip creix un 14% en la Comunitat Valenciana, segons Sanitat

Sanitat ha confirmat un augment del 14% en la campanya de la grip en la Comunitat Valenciana. El conseller ha reivindicat la prevenció i ha detallat reforços.

Posa’t, exembajadora de Veneçuela, sosté que comença l’alliberament d’un país perseguit

Mary Posa't ha afirmat que s'ha obert el procés de llibertat a Veneçuela i ha advertit que la transició serà difícil. El president ha mostrat suport al teixit associatiu veneçolà en la Comunitat Valenciana.

Mor un motorista de 26 anys després de perdre el control en la CV-800 a Xixona

Un motorista de 26 anys va morir en la CV-800, a Xixona, després de perdre el control i xocar amb la bionda. L'accident va ocórrer sobre les 17.35 i s'investiga.