L’atur va baixar en 1.635 persones al juliol a la Comunitat Valenciana

El nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar al juliol en 1.635 aturats respecte al mes anterior a la Comunitat Valenciana, una reducció del 0,45%, amb el que el número total d'aturats queda situat en 365.468 persones, segons ha informat este dijous el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.  A Espanya, el nombre d'aturats va baixar al juliol en 27.141 aturats respecte al mes anterior. D'esta manera, el volum total d'aturats va aconseguir a la fi de juliol la xifra de 3.135.021 aturats, la xifra més baixa des de desembre de 2008. 

  

  

En termes interanuals, el nombre d'aturats va baixar a la Comunitat Valenciana en 23.769 persones, la qual cosa suposa una reducció del 6,11%, segons les mateixes fonts. Per la seua banda, el nombre d'aturats estrangers va baixar en 736 persones, un 1,35% menys, fins als 53.860. D'ells, 23.641 són de països comunitaris i els 30.219 restants procedixen de països extra comunitaris.

  

  

Per províncies, el major descens de l'atur en termes absoluts es va produir a Alacant amb 1.226 aturats menys, un 0,85% menys, fins als 143.509, seguida de Castelló, amb 389 aturats menys, un 1,01% menys fins als 38.033. A València solament va baixar en 20 persones, un 0,01% menys amb el que el número d'aturats se situa en 183.926.

  

  

Dels 365.468 aturats, 146.394 són homes i 219.074 dones i per edats 26.471 són menors de 25 anys, dels quals 13.964 són xics i 12.507 xiques. La major reducció de l'atur es va produir en el sector Serveis amb una reducció de 995 persones, seguida d'Indústria en el qual va baixar en 400 aturats, Agricultura en 335 i 205 en el col·lectiu de Sense Ocupació Anterior. Per contra, en Construcció va augmentar en 300 persones.

  

  

Així mateix, al juliol es van formalitzar 205.836 contractes a la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa 12.354 més que el mes anterior, un creixement del 6,39%, mentre que respecte al mateix mes de l'any anterior va créixer en 19.583 més, un 10,51%. D'estes 205.836 contractacions, 17.873 són indefinits i la resta, 187.963, temporals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.