12.6 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

L’atur va baixar en 1.635 persones al juliol a la Comunitat Valenciana

El nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar al juliol en 1.635 aturats respecte al mes anterior a la Comunitat Valenciana, una reducció del 0,45%, amb el que el número total d'aturats queda situat en 365.468 persones, segons ha informat este dijous el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.  A Espanya, el nombre d'aturats va baixar al juliol en 27.141 aturats respecte al mes anterior. D'esta manera, el volum total d'aturats va aconseguir a la fi de juliol la xifra de 3.135.021 aturats, la xifra més baixa des de desembre de 2008. 

  

  

En termes interanuals, el nombre d'aturats va baixar a la Comunitat Valenciana en 23.769 persones, la qual cosa suposa una reducció del 6,11%, segons les mateixes fonts. Per la seua banda, el nombre d'aturats estrangers va baixar en 736 persones, un 1,35% menys, fins als 53.860. D'ells, 23.641 són de països comunitaris i els 30.219 restants procedixen de països extra comunitaris.

  

  

Per províncies, el major descens de l'atur en termes absoluts es va produir a Alacant amb 1.226 aturats menys, un 0,85% menys, fins als 143.509, seguida de Castelló, amb 389 aturats menys, un 1,01% menys fins als 38.033. A València solament va baixar en 20 persones, un 0,01% menys amb el que el número d'aturats se situa en 183.926.

  

  

Dels 365.468 aturats, 146.394 són homes i 219.074 dones i per edats 26.471 són menors de 25 anys, dels quals 13.964 són xics i 12.507 xiques. La major reducció de l'atur es va produir en el sector Serveis amb una reducció de 995 persones, seguida d'Indústria en el qual va baixar en 400 aturats, Agricultura en 335 i 205 en el col·lectiu de Sense Ocupació Anterior. Per contra, en Construcció va augmentar en 300 persones.

  

  

Així mateix, al juliol es van formalitzar 205.836 contractes a la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa 12.354 més que el mes anterior, un creixement del 6,39%, mentre que respecte al mateix mes de l'any anterior va créixer en 19.583 més, un 10,51%. D'estes 205.836 contractacions, 17.873 són indefinits i la resta, 187.963, temporals.

 

Últimes notícies

Detingut un veí d’Elda per robar 2.000 metres de cable d’enllumenat en quatre pobles d’Albacete

La Guàrdia Civil ha detingut a un veí d'Elda acusat de sostraure 2.000 metres de cable de coure de l'enllumenat públic en quatre municipis d'Albacete i de furtar 40 litres de gasoil.

Detingut un pròfug lituà en l’aeroport d’Alacant quan anava a arreplegar a uns familiars

Un lituà de 30 anys amb una OEDE per robatori amb violència ha sigut arrestat en l'aeroport d'Alacant-Elx quan anava a arreplegar a uns familiars. Ja ha passat a l'Audiència Nacional per a tramitar el seu lliurament.

El BOE publica el cessament a petició pròpia de Mazón com president de la Generalitat

El BOE publica el cessament a petició pròpia de Carlos Mazón com president de la Generalitat Valenciana després de la seua dimissió del dilluns. Romandrà en funcions fins que PP i Vox acorden substitut.

La Policia desmantella la primera cèl·lula del Tren de Aragua a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a 13 membres del Tren de Aragua i ha desmantellat la seua primera cèl·lula assentada a Espanya. L'operació Interciti ha inclòs registres en quatre províncies i el tancament de dos laboratoris de tusi.

Espanya creix en estudiants internacionals i la universitat privada gana pese

Espanya ha augmentat un 70% els seus estudiants internacionals en huit cursos i ja suposen l'11% del sistema. La universitat privada concentra més matrícules ordinàries.

El cap de setmana arranca amb pluges i continuarà fresc i ventós en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana inicia el cap de setmana amb el risc de ruixats i tempestes entre el divendres a la vesprada i el dissabte. El vent serà protagonista i el diumenge tendirà a buidar amb temperatures encara fresques.

Turisme incrementarà un 36% en 2026 el pressupost per a la promoció de la gastronomia valenciana

La Conselleria de Turisme augmentarà en 2026 un 36% la inversió en la marca l'Exquisit Mediterrani fins a 3 milions, amb accions dins i fora d'Espanya. El reforç es recolza en què un de cada tres visitants tria el destí per la seua cuina.

Cano afirma que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano ha assegurat en la WTM de Londres que el president en funcions continua al capdavant i que el PP mantindrà el full de ruta. Reivindica sostenibilitat, innovació i cohesió territorial en turisme, amb xifres rècord, i marca distàncies amb el Botànic