15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

L’atur va baixar en 1.635 persones al juliol a la Comunitat Valenciana

El nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar al juliol en 1.635 aturats respecte al mes anterior a la Comunitat Valenciana, una reducció del 0,45%, amb el que el número total d'aturats queda situat en 365.468 persones, segons ha informat este dijous el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.  A Espanya, el nombre d'aturats va baixar al juliol en 27.141 aturats respecte al mes anterior. D'esta manera, el volum total d'aturats va aconseguir a la fi de juliol la xifra de 3.135.021 aturats, la xifra més baixa des de desembre de 2008. 

  

  

En termes interanuals, el nombre d'aturats va baixar a la Comunitat Valenciana en 23.769 persones, la qual cosa suposa una reducció del 6,11%, segons les mateixes fonts. Per la seua banda, el nombre d'aturats estrangers va baixar en 736 persones, un 1,35% menys, fins als 53.860. D'ells, 23.641 són de països comunitaris i els 30.219 restants procedixen de països extra comunitaris.

  

  

Per províncies, el major descens de l'atur en termes absoluts es va produir a Alacant amb 1.226 aturats menys, un 0,85% menys, fins als 143.509, seguida de Castelló, amb 389 aturats menys, un 1,01% menys fins als 38.033. A València solament va baixar en 20 persones, un 0,01% menys amb el que el número d'aturats se situa en 183.926.

  

  

Dels 365.468 aturats, 146.394 són homes i 219.074 dones i per edats 26.471 són menors de 25 anys, dels quals 13.964 són xics i 12.507 xiques. La major reducció de l'atur es va produir en el sector Serveis amb una reducció de 995 persones, seguida d'Indústria en el qual va baixar en 400 aturats, Agricultura en 335 i 205 en el col·lectiu de Sense Ocupació Anterior. Per contra, en Construcció va augmentar en 300 persones.

  

  

Així mateix, al juliol es van formalitzar 205.836 contractes a la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa 12.354 més que el mes anterior, un creixement del 6,39%, mentre que respecte al mateix mes de l'any anterior va créixer en 19.583 més, un 10,51%. D'estes 205.836 contractacions, 17.873 són indefinits i la resta, 187.963, temporals.

 

Últimes notícies

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.