L’Alcora celebra la primera Trencada de l’Hora després de ser nomenada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

 

La localitat castellonenca de l’Alcora ha celebrat aquest diumenge la seua primera Trencada de l’Hora després del nomenament d’aquesta festa, al costat de les d’altres municipis d’Espanya, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Les tamborades, repics rituals perllongats i acompassats de milers de tambors que redoblen repetidament, entre elles les que se celebren a Alzira i l’Alcora, van ser declarades el 29 de novembre, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Així, la capital de l’Alcalatén ha celebrat la seua primera Trencada de l’Hora amb aquest nou títol aquest diumenge amb la participació del president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que la localitat castellonenca és un exemple que els reptes que suposen «una il·lusió col·lectiva» poden aconseguir-se «si es treballa des de la unitat».

«És un honor estar ací perquè hui aquesta plaça és l’epicentre de la Comunitat», ha prosseguit el cap del Consell, qui ha sostingut que tots els habitants del territori valencià estan «contents perquè una festa tan valenciana com la Trencada de l’Hora és Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat». El president ha manifestat a més en l’acte, al que també ha acudit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que els grans esdeveniments de la Comunitat són «les festes autèntiques que naixen del poble i volen tindre una tradició de dècades o segles», i ha destacat que aquesta tradició és sobretot «convivència, concòrdia i un crit per la humanitat».

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.