9.8 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

L’Alcora celebra la primera Trencada de l’Hora després de ser nomenada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

 

La localitat castellonenca de l’Alcora ha celebrat aquest diumenge la seua primera Trencada de l’Hora després del nomenament d’aquesta festa, al costat de les d’altres municipis d’Espanya, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Les tamborades, repics rituals perllongats i acompassats de milers de tambors que redoblen repetidament, entre elles les que se celebren a Alzira i l’Alcora, van ser declarades el 29 de novembre, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Així, la capital de l’Alcalatén ha celebrat la seua primera Trencada de l’Hora amb aquest nou títol aquest diumenge amb la participació del president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que la localitat castellonenca és un exemple que els reptes que suposen «una il·lusió col·lectiva» poden aconseguir-se «si es treballa des de la unitat».

«És un honor estar ací perquè hui aquesta plaça és l’epicentre de la Comunitat», ha prosseguit el cap del Consell, qui ha sostingut que tots els habitants del territori valencià estan «contents perquè una festa tan valenciana com la Trencada de l’Hora és Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat». El president ha manifestat a més en l’acte, al que també ha acudit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que els grans esdeveniments de la Comunitat són «les festes autèntiques que naixen del poble i volen tindre una tradició de dècades o segles», i ha destacat que aquesta tradició és sobretot «convivència, concòrdia i un crit per la humanitat».

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.