L’Alcora celebra la primera Trencada de l’Hora després de ser nomenada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

 

La localitat castellonenca de l’Alcora ha celebrat aquest diumenge la seua primera Trencada de l’Hora després del nomenament d’aquesta festa, al costat de les d’altres municipis d’Espanya, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Les tamborades, repics rituals perllongats i acompassats de milers de tambors que redoblen repetidament, entre elles les que se celebren a Alzira i l’Alcora, van ser declarades el 29 de novembre, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Així, la capital de l’Alcalatén ha celebrat la seua primera Trencada de l’Hora amb aquest nou títol aquest diumenge amb la participació del president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que la localitat castellonenca és un exemple que els reptes que suposen «una il·lusió col·lectiva» poden aconseguir-se «si es treballa des de la unitat».

«És un honor estar ací perquè hui aquesta plaça és l’epicentre de la Comunitat», ha prosseguit el cap del Consell, qui ha sostingut que tots els habitants del territori valencià estan «contents perquè una festa tan valenciana com la Trencada de l’Hora és Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat». El president ha manifestat a més en l’acte, al que també ha acudit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que els grans esdeveniments de la Comunitat són «les festes autèntiques que naixen del poble i volen tindre una tradició de dècades o segles», i ha destacat que aquesta tradició és sobretot «convivència, concòrdia i un crit per la humanitat».

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.