11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

L’Alcora celebra la primera Trencada de l’Hora després de ser nomenada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

 

La localitat castellonenca de l’Alcora ha celebrat aquest diumenge la seua primera Trencada de l’Hora després del nomenament d’aquesta festa, al costat de les d’altres municipis d’Espanya, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Les tamborades, repics rituals perllongats i acompassats de milers de tambors que redoblen repetidament, entre elles les que se celebren a Alzira i l’Alcora, van ser declarades el 29 de novembre, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Així, la capital de l’Alcalatén ha celebrat la seua primera Trencada de l’Hora amb aquest nou títol aquest diumenge amb la participació del president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que la localitat castellonenca és un exemple que els reptes que suposen «una il·lusió col·lectiva» poden aconseguir-se «si es treballa des de la unitat».

«És un honor estar ací perquè hui aquesta plaça és l’epicentre de la Comunitat», ha prosseguit el cap del Consell, qui ha sostingut que tots els habitants del territori valencià estan «contents perquè una festa tan valenciana com la Trencada de l’Hora és Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat». El president ha manifestat a més en l’acte, al que també ha acudit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que els grans esdeveniments de la Comunitat són «les festes autèntiques que naixen del poble i volen tindre una tradició de dècades o segles», i ha destacat que aquesta tradició és sobretot «convivència, concòrdia i un crit per la humanitat».

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.