L’Alcora celebra la primera Trencada de l’Hora després de ser nomenada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

 

La localitat castellonenca de l’Alcora ha celebrat aquest diumenge la seua primera Trencada de l’Hora després del nomenament d’aquesta festa, al costat de les d’altres municipis d’Espanya, com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per part de la Unesco. Les tamborades, repics rituals perllongats i acompassats de milers de tambors que redoblen repetidament, entre elles les que se celebren a Alzira i l’Alcora, van ser declarades el 29 de novembre, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. Així, la capital de l’Alcalatén ha celebrat la seua primera Trencada de l’Hora amb aquest nou títol aquest diumenge amb la participació del president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que la localitat castellonenca és un exemple que els reptes que suposen «una il·lusió col·lectiva» poden aconseguir-se «si es treballa des de la unitat».

«És un honor estar ací perquè hui aquesta plaça és l’epicentre de la Comunitat», ha prosseguit el cap del Consell, qui ha sostingut que tots els habitants del territori valencià estan «contents perquè una festa tan valenciana com la Trencada de l’Hora és Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat». El president ha manifestat a més en l’acte, al que també ha acudit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, que els grans esdeveniments de la Comunitat són «les festes autèntiques que naixen del poble i volen tindre una tradició de dècades o segles», i ha destacat que aquesta tradició és sobretot «convivència, concòrdia i un crit per la humanitat».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.