15.1 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

La Palma registra un dels terratrémols més sentits de l’erupció

 

Un fort tremolor de magnitud 5 va sacsejar a primera hora de hui dimecres La Palma. Després d’una nit relativament tranquil·la, amb uns 40 sismes, la població de l’Illa va despertar amb un dels terratrémols més intensos de quants s’han registrat des que s’iniciara l’erupció del volcà de Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

Estos terratrémols van ser corregits en diverses ocasions. En un primer moment es va registrar un en Fuencaliente, a 26 quilòmetres i de magnitud 5,1, després va ser de 5,0 i de 4,9. Poc després el sismòleg Ithaiza Domínguez va explicar en el seu compte de Twitter que es tractava de dos sismes seguits, “com ha ocorregut altres vegades”, va concloure.

Estos són un dels terratrémols de major magnitud localitzats des de l’inici de l’erupció el passat 19 de setembre. De fet, segons la informació de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), ha sigut sentit en tota La Palma, en diversos municipis de Tenerife i en La Gomera.

 

Durant la nit s’han registrat 41 moviments i encara que este ha sigut el de major magnitud, també s’han localitzat altres sentits per la població. Entre ells, un de magnitud 4 també localitzat al sud-oest de Mall i a 36 quilòmetres de profunditat.

 

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.