15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Palma registra un dels terratrémols més sentits de l’erupció

 

Un fort tremolor de magnitud 5 va sacsejar a primera hora de hui dimecres La Palma. Després d’una nit relativament tranquil·la, amb uns 40 sismes, la població de l’Illa va despertar amb un dels terratrémols més intensos de quants s’han registrat des que s’iniciara l’erupció del volcà de Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

Estos terratrémols van ser corregits en diverses ocasions. En un primer moment es va registrar un en Fuencaliente, a 26 quilòmetres i de magnitud 5,1, després va ser de 5,0 i de 4,9. Poc després el sismòleg Ithaiza Domínguez va explicar en el seu compte de Twitter que es tractava de dos sismes seguits, “com ha ocorregut altres vegades”, va concloure.

Estos són un dels terratrémols de major magnitud localitzats des de l’inici de l’erupció el passat 19 de setembre. De fet, segons la informació de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), ha sigut sentit en tota La Palma, en diversos municipis de Tenerife i en La Gomera.

 

Durant la nit s’han registrat 41 moviments i encara que este ha sigut el de major magnitud, també s’han localitzat altres sentits per la població. Entre ells, un de magnitud 4 també localitzat al sud-oest de Mall i a 36 quilòmetres de profunditat.

 

Últimes notícies

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació