La Palma registra un dels terratrémols més sentits de l’erupció

 

Un fort tremolor de magnitud 5 va sacsejar a primera hora de hui dimecres La Palma. Després d’una nit relativament tranquil·la, amb uns 40 sismes, la població de l’Illa va despertar amb un dels terratrémols més intensos de quants s’han registrat des que s’iniciara l’erupció del volcà de Cumbre Vieja el passat 19 de setembre.

Estos terratrémols van ser corregits en diverses ocasions. En un primer moment es va registrar un en Fuencaliente, a 26 quilòmetres i de magnitud 5,1, després va ser de 5,0 i de 4,9. Poc després el sismòleg Ithaiza Domínguez va explicar en el seu compte de Twitter que es tractava de dos sismes seguits, «com ha ocorregut altres vegades», va concloure.

Estos són un dels terratrémols de major magnitud localitzats des de l’inici de l’erupció el passat 19 de setembre. De fet, segons la informació de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), ha sigut sentit en tota La Palma, en diversos municipis de Tenerife i en La Gomera.

 

Durant la nit s’han registrat 41 moviments i encara que este ha sigut el de major magnitud, també s’han localitzat altres sentits per la població. Entre ells, un de magnitud 4 també localitzat al sud-oest de Mall i a 36 quilòmetres de profunditat.

 

Últimes notícies

Vint ferits lleus en la Cordà i la Recordà de Paterna

La Cordà pirotècnica i la posterior Recordà de Paterna han deixat esta matinada vint ferits lleus, menys que en l’edició anterior. L’acte, amb 70.000 coets llançats en menys de vint minuts, ha mantingut la tradició de més de dos segles.

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.