11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’autobús urbà d’Alcoi serà gratuït els pròxims dissabtes

 

Per quart any consecutiu la regidoria de Mobilitat ha decidit apostar pel foment del transport urbà durant el Nadal. D’aquesta manera, els pròxims dies 22 i 29 de desembre i 5 de gener el servei d’autobús urbà serà completament gratuït per a la ciutadania. Amb la mesura s’espera reduir l’ús de transport privat al Nadal, una època en la qual els carrers de la ciutat es troben especialment plens de gent, siga realitzant les tradicionals compres o gaudint de les particularitats del Nadal alcoià. El Centre exemplifica com cap altre barri aquesta realitat, pel qual es veuria beneficiat de la reducció en l’ús de vehicles privats. La mesura pretén facilitar l’accés a tots els barris de la ciutat, especialment al centre, en transport públic i disminuir l’ús dels vehicles privats, fomentant l’ús del transport públic i captant nous usuaris.

El regidor de mobilitat, Jordi Martínez, recorda els beneficis que s’obtenen amb la gratuïtat del bus: «En primer lloc fomentem l’ús del transport públic, una tendència que s’espera que es mantinga la resta de l’any i per la qual ja apostem d’un temps ençà, per exemple amb la implantació dels bons socials. D’altra banda es pretén reduir al mínim les nocives emissions que generen els vehicles, i s’intenta descongestionarbarris amb especial afluència aquests dies, una realitat que puga beneficiar al comerç i al gaudiment de la nostra festivitat nadalenca».

Últimes notícies

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.