L’autobús urbà d’Alcoi serà gratuït els pròxims dissabtes

 

Per quart any consecutiu la regidoria de Mobilitat ha decidit apostar pel foment del transport urbà durant el Nadal. D’aquesta manera, els pròxims dies 22 i 29 de desembre i 5 de gener el servei d’autobús urbà serà completament gratuït per a la ciutadania. Amb la mesura s’espera reduir l’ús de transport privat al Nadal, una època en la qual els carrers de la ciutat es troben especialment plens de gent, siga realitzant les tradicionals compres o gaudint de les particularitats del Nadal alcoià. El Centre exemplifica com cap altre barri aquesta realitat, pel qual es veuria beneficiat de la reducció en l’ús de vehicles privats. La mesura pretén facilitar l’accés a tots els barris de la ciutat, especialment al centre, en transport públic i disminuir l’ús dels vehicles privats, fomentant l’ús del transport públic i captant nous usuaris.

El regidor de mobilitat, Jordi Martínez, recorda els beneficis que s’obtenen amb la gratuïtat del bus: «En primer lloc fomentem l’ús del transport públic, una tendència que s’espera que es mantinga la resta de l’any i per la qual ja apostem d’un temps ençà, per exemple amb la implantació dels bons socials. D’altra banda es pretén reduir al mínim les nocives emissions que generen els vehicles, i s’intenta descongestionarbarris amb especial afluència aquests dies, una realitat que puga beneficiar al comerç i al gaudiment de la nostra festivitat nadalenca».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.