L’autobús urbà d’Alcoi serà gratuït els pròxims dissabtes

 

Per quart any consecutiu la regidoria de Mobilitat ha decidit apostar pel foment del transport urbà durant el Nadal. D’aquesta manera, els pròxims dies 22 i 29 de desembre i 5 de gener el servei d’autobús urbà serà completament gratuït per a la ciutadania. Amb la mesura s’espera reduir l’ús de transport privat al Nadal, una època en la qual els carrers de la ciutat es troben especialment plens de gent, siga realitzant les tradicionals compres o gaudint de les particularitats del Nadal alcoià. El Centre exemplifica com cap altre barri aquesta realitat, pel qual es veuria beneficiat de la reducció en l’ús de vehicles privats. La mesura pretén facilitar l’accés a tots els barris de la ciutat, especialment al centre, en transport públic i disminuir l’ús dels vehicles privats, fomentant l’ús del transport públic i captant nous usuaris.

El regidor de mobilitat, Jordi Martínez, recorda els beneficis que s’obtenen amb la gratuïtat del bus: «En primer lloc fomentem l’ús del transport públic, una tendència que s’espera que es mantinga la resta de l’any i per la qual ja apostem d’un temps ençà, per exemple amb la implantació dels bons socials. D’altra banda es pretén reduir al mínim les nocives emissions que generen els vehicles, i s’intenta descongestionarbarris amb especial afluència aquests dies, una realitat que puga beneficiar al comerç i al gaudiment de la nostra festivitat nadalenca».

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.