L’autobús urbà d’Alcoi serà gratuït els pròxims dissabtes

 

Per quart any consecutiu la regidoria de Mobilitat ha decidit apostar pel foment del transport urbà durant el Nadal. D’aquesta manera, els pròxims dies 22 i 29 de desembre i 5 de gener el servei d’autobús urbà serà completament gratuït per a la ciutadania. Amb la mesura s’espera reduir l’ús de transport privat al Nadal, una època en la qual els carrers de la ciutat es troben especialment plens de gent, siga realitzant les tradicionals compres o gaudint de les particularitats del Nadal alcoià. El Centre exemplifica com cap altre barri aquesta realitat, pel qual es veuria beneficiat de la reducció en l’ús de vehicles privats. La mesura pretén facilitar l’accés a tots els barris de la ciutat, especialment al centre, en transport públic i disminuir l’ús dels vehicles privats, fomentant l’ús del transport públic i captant nous usuaris.

El regidor de mobilitat, Jordi Martínez, recorda els beneficis que s’obtenen amb la gratuïtat del bus: «En primer lloc fomentem l’ús del transport públic, una tendència que s’espera que es mantinga la resta de l’any i per la qual ja apostem d’un temps ençà, per exemple amb la implantació dels bons socials. D’altra banda es pretén reduir al mínim les nocives emissions que generen els vehicles, i s’intenta descongestionarbarris amb especial afluència aquests dies, una realitat que puga beneficiar al comerç i al gaudiment de la nostra festivitat nadalenca».

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.