Es lleva la vida després d’haver estat desnonat del seu habitatge a Canàries

Un home es va llevar ahir la vida en la capital majorera després d’haver estat desahuciat per ordre judicial de l’habitatge de lloguer on residia. Una persona que passejava pel carrer Verge de la Penya, una de les zones comercials de la ciutat, va descobrir ahir el cadàver en una zona de soterranis d’un edifici de comerços i va alertar a la Policia.

El ciutadà es va penjar de la baranda del soterrani de l’edifici on residia després del desnonament, situat al carrer Verge de la Penya. El cos es va trobar al voltant de les 10.00 hores, quan els comerços pròxims obren les seves portes.

Conseqüències socials de la covid-19

Les conseqüències socials de la covid-19 van provocar ahir una nova desgràcia a Fuerteventura. Al poc més d’una dotzena de defuncions pel virus es va sumar una mort provocada per un desnonament a una persona que va quedar atrapada pels efectes econòmics de la crisi sanitària. «Una mort que no degué haver-se produït», va assenyalar a este periòdic un conegut del ciutadà moldau.

L’home va ser identificat com a I. C. de 48 anys i de nacionalitat moldava, encara que portava anys residint a l’illa de Fuerteventura. Era una persona coneguda popularment com El Rus i es dedicava a realitzar reparacions en llars, desenvolupant treballs d’obra de paleta, lampisteria o electricitat, entre altres funcions.

Dijous passat la comitiva judicial va tocar a la porta del seu habitatge, situada al carrer Cervantes, on vivia només per a executar l’ordre. El propietari de l’immoble havia presentat una demanda en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Port del Rosari per impagament de dotze mesos de lloguer que El Rus no va poder afrontar per haver estat afectat per la crisi econòmica de la covid-19 al no poder exercir el seu treball durant la durada de la pandèmia.

Després d’activar-se l’alarma de l’aparició del cadàver es van traslladar fins a la zona de la troballa diversos vehicles del Cos Nacional de Policia (CNP), agents de la Policia Local i Bombers de Port del Rosari i membres de la Policia Judicial de la Comissaria de la capital, els qui van poder comprovar que el cos no tenia signes de violència.

Este virus li ha llevat el treball i la vida

Un conegut del Rus, que va demanar mantenir l’anonimat, el va definir com «una bona persona i molt treballadora. Este virus li va llevar el treball i la vida», va assegurar. També, va afegir que «amb la pandèmia i els problemes que ha generat no tenia treball i no va poder pagar el lloguer. Nosaltres l’ajudàvem en algunes qüestions, en concret amb aliments i una mica de roba, i estava molt agraït, però la seua desesperació per haver estat llançat al carrer ha acabat en tragèdia. No va poder suportar esta situació. L’angoixa li va poder més. Els qui li tractem només podem tenir bones paraules. Era bona gent».

Últimes notícies

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.