Es lleva la vida després d’haver estat desnonat del seu habitatge a Canàries

Un home es va llevar ahir la vida en la capital majorera després d’haver estat desahuciat per ordre judicial de l’habitatge de lloguer on residia. Una persona que passejava pel carrer Verge de la Penya, una de les zones comercials de la ciutat, va descobrir ahir el cadàver en una zona de soterranis d’un edifici de comerços i va alertar a la Policia.

El ciutadà es va penjar de la baranda del soterrani de l’edifici on residia després del desnonament, situat al carrer Verge de la Penya. El cos es va trobar al voltant de les 10.00 hores, quan els comerços pròxims obren les seves portes.

Conseqüències socials de la covid-19

Les conseqüències socials de la covid-19 van provocar ahir una nova desgràcia a Fuerteventura. Al poc més d’una dotzena de defuncions pel virus es va sumar una mort provocada per un desnonament a una persona que va quedar atrapada pels efectes econòmics de la crisi sanitària. «Una mort que no degué haver-se produït», va assenyalar a este periòdic un conegut del ciutadà moldau.

L’home va ser identificat com a I. C. de 48 anys i de nacionalitat moldava, encara que portava anys residint a l’illa de Fuerteventura. Era una persona coneguda popularment com El Rus i es dedicava a realitzar reparacions en llars, desenvolupant treballs d’obra de paleta, lampisteria o electricitat, entre altres funcions.

Dijous passat la comitiva judicial va tocar a la porta del seu habitatge, situada al carrer Cervantes, on vivia només per a executar l’ordre. El propietari de l’immoble havia presentat una demanda en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Port del Rosari per impagament de dotze mesos de lloguer que El Rus no va poder afrontar per haver estat afectat per la crisi econòmica de la covid-19 al no poder exercir el seu treball durant la durada de la pandèmia.

Després d’activar-se l’alarma de l’aparició del cadàver es van traslladar fins a la zona de la troballa diversos vehicles del Cos Nacional de Policia (CNP), agents de la Policia Local i Bombers de Port del Rosari i membres de la Policia Judicial de la Comissaria de la capital, els qui van poder comprovar que el cos no tenia signes de violència.

Este virus li ha llevat el treball i la vida

Un conegut del Rus, que va demanar mantenir l’anonimat, el va definir com «una bona persona i molt treballadora. Este virus li va llevar el treball i la vida», va assegurar. També, va afegir que «amb la pandèmia i els problemes que ha generat no tenia treball i no va poder pagar el lloguer. Nosaltres l’ajudàvem en algunes qüestions, en concret amb aliments i una mica de roba, i estava molt agraït, però la seua desesperació per haver estat llançat al carrer ha acabat en tragèdia. No va poder suportar esta situació. L’angoixa li va poder més. Els qui li tractem només podem tenir bones paraules. Era bona gent».

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.