Es lleva la vida després d’haver estat desnonat del seu habitatge a Canàries

Un home es va llevar ahir la vida en la capital majorera després d’haver estat desahuciat per ordre judicial de l’habitatge de lloguer on residia. Una persona que passejava pel carrer Verge de la Penya, una de les zones comercials de la ciutat, va descobrir ahir el cadàver en una zona de soterranis d’un edifici de comerços i va alertar a la Policia.

El ciutadà es va penjar de la baranda del soterrani de l’edifici on residia després del desnonament, situat al carrer Verge de la Penya. El cos es va trobar al voltant de les 10.00 hores, quan els comerços pròxims obren les seves portes.

Conseqüències socials de la covid-19

Les conseqüències socials de la covid-19 van provocar ahir una nova desgràcia a Fuerteventura. Al poc més d’una dotzena de defuncions pel virus es va sumar una mort provocada per un desnonament a una persona que va quedar atrapada pels efectes econòmics de la crisi sanitària. «Una mort que no degué haver-se produït», va assenyalar a este periòdic un conegut del ciutadà moldau.

L’home va ser identificat com a I. C. de 48 anys i de nacionalitat moldava, encara que portava anys residint a l’illa de Fuerteventura. Era una persona coneguda popularment com El Rus i es dedicava a realitzar reparacions en llars, desenvolupant treballs d’obra de paleta, lampisteria o electricitat, entre altres funcions.

Dijous passat la comitiva judicial va tocar a la porta del seu habitatge, situada al carrer Cervantes, on vivia només per a executar l’ordre. El propietari de l’immoble havia presentat una demanda en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Port del Rosari per impagament de dotze mesos de lloguer que El Rus no va poder afrontar per haver estat afectat per la crisi econòmica de la covid-19 al no poder exercir el seu treball durant la durada de la pandèmia.

Després d’activar-se l’alarma de l’aparició del cadàver es van traslladar fins a la zona de la troballa diversos vehicles del Cos Nacional de Policia (CNP), agents de la Policia Local i Bombers de Port del Rosari i membres de la Policia Judicial de la Comissaria de la capital, els qui van poder comprovar que el cos no tenia signes de violència.

Este virus li ha llevat el treball i la vida

Un conegut del Rus, que va demanar mantenir l’anonimat, el va definir com «una bona persona i molt treballadora. Este virus li va llevar el treball i la vida», va assegurar. També, va afegir que «amb la pandèmia i els problemes que ha generat no tenia treball i no va poder pagar el lloguer. Nosaltres l’ajudàvem en algunes qüestions, en concret amb aliments i una mica de roba, i estava molt agraït, però la seua desesperació per haver estat llançat al carrer ha acabat en tragèdia. No va poder suportar esta situació. L’angoixa li va poder més. Els qui li tractem només podem tenir bones paraules. Era bona gent».

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.