11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Es lleva la vida després d’haver estat desnonat del seu habitatge a Canàries

Un home es va llevar ahir la vida en la capital majorera després d’haver estat desahuciat per ordre judicial de l’habitatge de lloguer on residia. Una persona que passejava pel carrer Verge de la Penya, una de les zones comercials de la ciutat, va descobrir ahir el cadàver en una zona de soterranis d’un edifici de comerços i va alertar a la Policia.

El ciutadà es va penjar de la baranda del soterrani de l’edifici on residia després del desnonament, situat al carrer Verge de la Penya. El cos es va trobar al voltant de les 10.00 hores, quan els comerços pròxims obren les seves portes.

Conseqüències socials de la covid-19

Les conseqüències socials de la covid-19 van provocar ahir una nova desgràcia a Fuerteventura. Al poc més d’una dotzena de defuncions pel virus es va sumar una mort provocada per un desnonament a una persona que va quedar atrapada pels efectes econòmics de la crisi sanitària. «Una mort que no degué haver-se produït», va assenyalar a este periòdic un conegut del ciutadà moldau.

L’home va ser identificat com a I. C. de 48 anys i de nacionalitat moldava, encara que portava anys residint a l’illa de Fuerteventura. Era una persona coneguda popularment com El Rus i es dedicava a realitzar reparacions en llars, desenvolupant treballs d’obra de paleta, lampisteria o electricitat, entre altres funcions.

Dijous passat la comitiva judicial va tocar a la porta del seu habitatge, situada al carrer Cervantes, on vivia només per a executar l’ordre. El propietari de l’immoble havia presentat una demanda en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Port del Rosari per impagament de dotze mesos de lloguer que El Rus no va poder afrontar per haver estat afectat per la crisi econòmica de la covid-19 al no poder exercir el seu treball durant la durada de la pandèmia.

Després d’activar-se l’alarma de l’aparició del cadàver es van traslladar fins a la zona de la troballa diversos vehicles del Cos Nacional de Policia (CNP), agents de la Policia Local i Bombers de Port del Rosari i membres de la Policia Judicial de la Comissaria de la capital, els qui van poder comprovar que el cos no tenia signes de violència.

Este virus li ha llevat el treball i la vida

Un conegut del Rus, que va demanar mantenir l’anonimat, el va definir com «una bona persona i molt treballadora. Este virus li va llevar el treball i la vida», va assegurar. També, va afegir que «amb la pandèmia i els problemes que ha generat no tenia treball i no va poder pagar el lloguer. Nosaltres l’ajudàvem en algunes qüestions, en concret amb aliments i una mica de roba, i estava molt agraït, però la seua desesperació per haver estat llançat al carrer ha acabat en tragèdia. No va poder suportar esta situació. L’angoixa li va poder més. Els qui li tractem només podem tenir bones paraules. Era bona gent».

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.