El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.