11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.