El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Últimes notícies

Tres joves detinguts per una agressió sexual a una dona de 25 anys a Elda

La Policia Nacional ha detingut tres joves a Elda, dos de 25 anys i un de 20, per la presumpta agressió sexual a una dona de 25 anys durant les festes de Moros i Cristians.

Avís groc este dissabte al litoral dAlacant per forts fenòmens costaners

Aemet ha activat per a este dissabte de matinada un avís groc al litoral dAlacant per vents forts i mala mar, amb onades que podran arribar als tres metres dalçada.

Els hotels de València s’omplin amb els Gay Games i superen el 76% d’ocupació

Els hotels de València esperen una ocupació mitjana superior al 76% durant els Gay Games, amb pics del 83,2% el primer cap de setmana i una tarifa mitjana de 168 euros per nit.

Compromís denuncia quasi 800.000 euros d’À Punt en bous mentres retalla continguts socials

Compromís acusa À Punt d’haver destinat 743.545 euros públics a 19 retransmissions taurines des de 2025 i critica que s’hagen deixat de cobrir mobilitzacions socials i educatives mentre s’emetien bous.

Així afecten als usuaris els nous paros en el TRAM d’Alacant i Metrovalència amb el 75 % de servici

SEMAF ha iniciat una nova tanda de paros parcials en el TRAM d’Alacant i en Metrovalència amb un 75 % de servici mínim i diversos trams horaris fins al 30 de juny. Les aturades coincidixen en part amb les Hogueras de San Juan i amb una altra vaga convocada pel SIF.

Mor un home per ganivetades en una discussió a Almenara

Un home de 38 anys ha mort este divendres a Almenara per ferides d'arma blanca després d'una discussió amb un altre home, que ha sigut detingut per la Guàrdia Civil.

Cauen huit butroners acusats d’una onada de robatoris en empreses de la província de València

La Guàrdia Civil ha detingut huit hòmens en diversos municipis de l’àrea metropolitana de València, acusats de quatre robatoris amb força mitjançant butró en una mateixa empresa i en una nau de Moixent.

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.