El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Últimes notícies

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.