El jutge deixa en llibertat vigilada als 5 menors acusats d’agressió sexual a Burjassot

El jutge ha acordat llibertat vigilada amb allunyament per a tots els menors i no el seu internament com sol·licitava la Fiscalia. La Policia Nacional va detindre a cinc joves, d’entre 15 i 17 anys, i cerca almenys a un altre, com a presumptes autors de dues agressions sexuals a dos menors de 12 i 13 anys a Burjassot (l’Horta), una d’elles grupal. La detenció havia ocorregut a última hora de la vesprada d’aquest dimecres, dins de la investigació oberta per la Policia Nacional per a esclarir els fets.

Se’ls va traslladar del calabós de Burjassot al de València per seguretat

Els cinc detinguts van ser traslladats a primera hora del matí a la Fiscalia de Menors, a la Ciutat de la Justícia, després de passar la nit en la comissaria de Sapadors de València, segons va informar les portes del recinte el secretari provincial del sindicat policial Jupol, Sebastián Gómez. El trasllat de la comissaria de Burjassot a la de València s’atribueix a “motius de seguretat”, entre raons per la pressió de les famílies dels detinguts. El ministeri públic va demanar internar en un centre de menors a quatre dels detinguts per l’agressió sexual a Burjassot i demana llibertat vigilada amb ordre d’allunyament per al cinqué detingut.

La Unitat d’Atenció a la Família i Dona de la Policia Nacional investiga aquestes agressions. La informació, avançada pel diari Llevant, parla de dues violacions, una d’elles en grup, a xiquetes de 12 anys el dilluns a la vesprada en una casa abandonada de la localitat de l’Horta Nord, prop de la parada del metro de Godella. L’habitatge està prop del centre educatiu Joan XXIII i al costat d’un parc públic.

Es van citar per Instagram

Segons el relat que les adolescents van proporcionar als agents, s’havien citat per una xarxa social, Instagram, amb dos joves que no coneixen en persona. Suposadament, un d’ells va forçar a una de les xiques i, posteriorment, van aparéixer altres quatre joves que haurien agredit sexualment a l’altra.

La primera xica va aconseguir fugir i avisar a una amiga, que va anomenar als pares i els va comptar la situació i aquests van posar els fets en coneixement de la Policia Nacional. Els agents van activar un dispositiu en col·laboració amb les policies locals de Burjassot, Godella i Rocafort per a localitzar a les menors, que no són del municipi i no sabien situar el lloc dels fets.

Finalment, els agents van aconseguir contactar amb elles a la nit, quan una de les xiques estava en el seu domicili i una altra de camí a casa. Encara que inicialment van atribuir l’alerta a una broma, una de les famílies ha formulat la denúncia després que els serveis mèdics certificaren senyals compatibles amb una agressió sexual després d’explorar a la xica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.