10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Localitzen un fugitiu en Albatera que usava el DNI d’un amic per a evitar ser detingut

Bitllets de 20 euros incautats per la Guàrdia Civil en Albatera (Alacant)

La Guàrdia Civil li ha confiscat més de 25.000 euros en bitllets de 20 | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home de 37 anys d’edat com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació de l’estat civil, un delicte de tràfic de drogues i una requisitòria judicial, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat.

 

Agents pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana de Torrevieja (USECIC), juntament amb el Destacament de Seguretat de la Guàrdia Civil de l’Aeroport d’Alacant-Elx, han detingut a un home que s’ha identificat amb el DNI d’una altra persona per a evitar ser detingut per una requisitòria judicial. A demés, este home portava tres grams de cocaïna i més de 25.000 euros amagats en un compartiment del cotxe.

 

Els fets s’han produït durant un dispositiu especial per al compliment de l’estat d’alarma a l’altura del terme municipal d’Albatera. Els agents han fet parar al conductor d’un cotxe que anava amb un gos xicotet entre les seues cames.

 

S’ha identificat amb el DNI d’un amic

En demanar-li la documentació, l’home els ha mostrat el DNI, però un dels guàrdies civils destinats en l’aeroport, expert en l’anàlisi de documentació, ha vist que la foto i la persona a identificar, encara que similars, no eren iguals. A pesar d’això, l’home sí que ha pogut dir totes les dades del document.

 

Com este home es podria haver aprés de memòria estes dades, els agents han decidit registrar el vehicle, a on han trobat ocult un altre DNI, que sense cap dubte era el seu, ja que el de la foto coincidia plenament amb la persona que tenien davant. 

 

Ha resultat ser un fugat de la justícia

Després de comprovar els antecedents d’esta persona, els agents han pogut saber que el vertader motiu d’haver ocultat la seua identitat no era un altre que el d’evitar la seua detenció en constar-li una requisitòria judicial en vigor de busca, detenció i personació emesa pel Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. A demés, l’home tenia una pèrdua de vigència del permís de conduir.

 

Però els delictes no han acabat després de conéixer la seua identitat. Durant la inspecció del cotxe, els guàrdies civils han trobat 25.820 euros, tots en bitllets de 20, embolicats en tres paquets de film transparent i ocults en el doble fons darrere de la part de la carrosseria del cotxe. Preguntat per l’origen d’eixos diners, l’ara detingut no ha pogut acreditar la seua procedència legal, pel que han sigut confisctas. També li han intervingut dos bossetes amb 3 grams de cocaïna i dos telèfons mòbils

 

Este home ha acabat detingut com a presumpte autor de tres delictes: usurpació de l’estat civil per usar el DNI de, segons ell, el seu amic; un delicte de tràfic de drogues; i un altre delicte contra la seguretat viària, per no tindre el permís de conduir vigent; als que cal sumar la requisitòria judicial

 

A demés, se li ha proposat per a sanció per desobeir l’estat d’alarma, en no poder justificar el seu desplaçament, i per incomplir el reglament general de circulació per dur al gos solt dins del vehicle.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.