Localitzen un fugitiu en Albatera que usava el DNI d’un amic per a evitar ser detingut

Bitllets de 20 euros incautats per la Guàrdia Civil en Albatera (Alacant)

La Guàrdia Civil li ha confiscat més de 25.000 euros en bitllets de 20 | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home de 37 anys d’edat com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació de l’estat civil, un delicte de tràfic de drogues i una requisitòria judicial, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat.

 

Agents pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana de Torrevieja (USECIC), juntament amb el Destacament de Seguretat de la Guàrdia Civil de l’Aeroport d’Alacant-Elx, han detingut a un home que s’ha identificat amb el DNI d’una altra persona per a evitar ser detingut per una requisitòria judicial. A demés, este home portava tres grams de cocaïna i més de 25.000 euros amagats en un compartiment del cotxe.

 

Els fets s’han produït durant un dispositiu especial per al compliment de l’estat d’alarma a l’altura del terme municipal d’Albatera. Els agents han fet parar al conductor d’un cotxe que anava amb un gos xicotet entre les seues cames.

 

S’ha identificat amb el DNI d’un amic

En demanar-li la documentació, l’home els ha mostrat el DNI, però un dels guàrdies civils destinats en l’aeroport, expert en l’anàlisi de documentació, ha vist que la foto i la persona a identificar, encara que similars, no eren iguals. A pesar d’això, l’home sí que ha pogut dir totes les dades del document.

 

Com este home es podria haver aprés de memòria estes dades, els agents han decidit registrar el vehicle, a on han trobat ocult un altre DNI, que sense cap dubte era el seu, ja que el de la foto coincidia plenament amb la persona que tenien davant. 

 

Ha resultat ser un fugat de la justícia

Després de comprovar els antecedents d’esta persona, els agents han pogut saber que el vertader motiu d’haver ocultat la seua identitat no era un altre que el d’evitar la seua detenció en constar-li una requisitòria judicial en vigor de busca, detenció i personació emesa pel Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. A demés, l’home tenia una pèrdua de vigència del permís de conduir.

 

Però els delictes no han acabat després de conéixer la seua identitat. Durant la inspecció del cotxe, els guàrdies civils han trobat 25.820 euros, tots en bitllets de 20, embolicats en tres paquets de film transparent i ocults en el doble fons darrere de la part de la carrosseria del cotxe. Preguntat per l’origen d’eixos diners, l’ara detingut no ha pogut acreditar la seua procedència legal, pel que han sigut confisctas. També li han intervingut dos bossetes amb 3 grams de cocaïna i dos telèfons mòbils

 

Este home ha acabat detingut com a presumpte autor de tres delictes: usurpació de l’estat civil per usar el DNI de, segons ell, el seu amic; un delicte de tràfic de drogues; i un altre delicte contra la seguretat viària, per no tindre el permís de conduir vigent; als que cal sumar la requisitòria judicial

 

A demés, se li ha proposat per a sanció per desobeir l’estat d’alarma, en no poder justificar el seu desplaçament, i per incomplir el reglament general de circulació per dur al gos solt dins del vehicle.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.