Localitzen un fugitiu en Albatera que usava el DNI d’un amic per a evitar ser detingut

Bitllets de 20 euros incautats per la Guàrdia Civil en Albatera (Alacant)

La Guàrdia Civil li ha confiscat més de 25.000 euros en bitllets de 20 | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Albatera, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a un home de 37 anys d’edat com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació de l’estat civil, un delicte de tràfic de drogues i una requisitòria judicial, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat.

 

Agents pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana de Torrevieja (USECIC), juntament amb el Destacament de Seguretat de la Guàrdia Civil de l’Aeroport d’Alacant-Elx, han detingut a un home que s’ha identificat amb el DNI d’una altra persona per a evitar ser detingut per una requisitòria judicial. A demés, este home portava tres grams de cocaïna i més de 25.000 euros amagats en un compartiment del cotxe.

 

Els fets s’han produït durant un dispositiu especial per al compliment de l’estat d’alarma a l’altura del terme municipal d’Albatera. Els agents han fet parar al conductor d’un cotxe que anava amb un gos xicotet entre les seues cames.

 

S’ha identificat amb el DNI d’un amic

En demanar-li la documentació, l’home els ha mostrat el DNI, però un dels guàrdies civils destinats en l’aeroport, expert en l’anàlisi de documentació, ha vist que la foto i la persona a identificar, encara que similars, no eren iguals. A pesar d’això, l’home sí que ha pogut dir totes les dades del document.

 

Com este home es podria haver aprés de memòria estes dades, els agents han decidit registrar el vehicle, a on han trobat ocult un altre DNI, que sense cap dubte era el seu, ja que el de la foto coincidia plenament amb la persona que tenien davant. 

 

Ha resultat ser un fugat de la justícia

Després de comprovar els antecedents d’esta persona, els agents han pogut saber que el vertader motiu d’haver ocultat la seua identitat no era un altre que el d’evitar la seua detenció en constar-li una requisitòria judicial en vigor de busca, detenció i personació emesa pel Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. A demés, l’home tenia una pèrdua de vigència del permís de conduir.

 

Però els delictes no han acabat després de conéixer la seua identitat. Durant la inspecció del cotxe, els guàrdies civils han trobat 25.820 euros, tots en bitllets de 20, embolicats en tres paquets de film transparent i ocults en el doble fons darrere de la part de la carrosseria del cotxe. Preguntat per l’origen d’eixos diners, l’ara detingut no ha pogut acreditar la seua procedència legal, pel que han sigut confisctas. També li han intervingut dos bossetes amb 3 grams de cocaïna i dos telèfons mòbils

 

Este home ha acabat detingut com a presumpte autor de tres delictes: usurpació de l’estat civil per usar el DNI de, segons ell, el seu amic; un delicte de tràfic de drogues; i un altre delicte contra la seguretat viària, per no tindre el permís de conduir vigent; als que cal sumar la requisitòria judicial

 

A demés, se li ha proposat per a sanció per desobeir l’estat d’alarma, en no poder justificar el seu desplaçament, i per incomplir el reglament general de circulació per dur al gos solt dins del vehicle.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.