16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Localitzen a Puçol a una menor desapareguda des de fa més d’un mes a Alemanya

La Guàrdia Civil ha localitzat aquesta setmana a Puçol, Horta Nord,  a una menor desapareguda des del passat 15 de febrer a Alemanya. La xica presentava cicatrius amb talls superficials en els braços i estava desorientada i en estat de nerviosisme, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

Els agents la van trobar este passat dilluns, sobre les 19 hores, amb signes d'abandonament, desorientada i amb cicatrius de talls superficials en els braços. La menor no portava documentació.

Després d'acompanyar-la a la caserna, els efectius van iniciar les perquisicions per a comprovar la seua identitat i localitzar als seus familiars. La xica es trobava nerviosa i desorientada i ni tan sols podia dir el seu nom. 

  

 

 

Davant esta situació, els guàrdies civils van obtenir una fotografia d'un periòdic alemany en la qual s'adonava de la desaparició i se sol·licitava ajuda ciutadana.

La menor va facilitar en eixe moment el seu nom i els agents van comprovar que tenia un assenyalament en vigor del seu país d'origen. La Guàrdia Civil va contactar amb la Policia, el Consolat i l'Ambaixada alemanya per a localitzar als seus pares, als quals van donar l'avís després de diverses converses telefòniques.

  

 

Abandonada per un jove de 24 anys 

Segons la recerca, la xica salio del seu país a mitjan febrer acompanyada per un home de 24 anys i, després d'arribar a Espanya, va ser abandonada i va haver de sobreviure "pràcticament en la indigència". 

La Fiscalia de Menors ha autoritzat el seu ingrés en el centre de menors de la localitat valenciana de Bunyol, on serà arreplegada pels seus familiars.

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.