Desmantellen una macroplantació de marihuana en una nau de Foios

Assecador de marihuana en una nau de Foios (València)

Han sigut detinguts tres xics que vivien en la nau en condicions precàries | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat este dimarts una plantació indoor de marihuana en una nau industrial de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), i han detingut a tres xics de 23, 26 i 31 anys, d’origen albanés, com a presumptes autors dels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i defraudació del fluid elèctric. Els policies han intervingut uns 110 quilos de marihuana, a demés de tota la infraestructura necessària per a estes plantacions.

 

Les investigacions es van iniciar per part dels policies en saber que un grup de persones estarien dedicant-se al cultiu indoor de marihuana en una nau del polígon industrial de Foios, per a després distribuir-la.

 

Una volta fetes les primeres gestions, es va comprovar que la nau presentava els indicis habituals d’esta especialitat delictiva. A demés, dins vivien, com a mínim, dos persones, que limitaven les seues eixides a una volta a la setmana per a comprar béns de primera necessitat en un supermercat pròxim a la zona. És una pràctica molt habitual que visquen una o dos persones en estes naus per a fer faenes de seguretat i manteniment

 

Fruit de la investigació, este matí, els agents han entrat i han registrat la nau, a on han localitzat una plantació hidropònica de marihuana molt sofisticada.

 

 

Dos plantes dedicades al cultiu i una piscina de reg

Els policies han comprovat que es tractava d’una nau de dos pisos i, tant en el primer com en el segon, hi havia un extens assecador de marihuana. La instal·lació comptava amb 2.500 plantes que havien sigut recol·lectades recentment amb un pes superior als 100 quilos. 

 

La plantació era alimentada per un gran depòsit d’aigua i fertilitzant, com si fora una espècie de piscina, que s’havia construït en una de les habitacions situada en la primera planta i subministrava amb bombament hidratació a totes les plantes de marihuana situades en el primer pis. A demés, la nau comptava amb més de 120 focus d’alta potència amb transformador, unes 20 unitats de fred i 5 filtres de gran grandària, per a evitar l’eixida d’olors. Tot este sistema s’alimentava a través d’un enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

 

Els agents han detingut a les tres persones que estaven dins de la nau i que vivien allí en condicions precàries, dormint amuntegades en un únic espai, que també servia de cuina i a on hi havia una instal·lació provisional amb 479 plantes de marihuana. Totes les finestres de la nau estaven segellades amb llençols o feltre negre, pel que els ara detinguts passaven molt de temps sense vore la llum del sol.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.