Desmantellen una macroplantació de marihuana en una nau de Foios

Assecador de marihuana en una nau de Foios (València)

Han sigut detinguts tres xics que vivien en la nau en condicions precàries | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat este dimarts una plantació indoor de marihuana en una nau industrial de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), i han detingut a tres xics de 23, 26 i 31 anys, d’origen albanés, com a presumptes autors dels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i defraudació del fluid elèctric. Els policies han intervingut uns 110 quilos de marihuana, a demés de tota la infraestructura necessària per a estes plantacions.

 

Les investigacions es van iniciar per part dels policies en saber que un grup de persones estarien dedicant-se al cultiu indoor de marihuana en una nau del polígon industrial de Foios, per a després distribuir-la.

 

Una volta fetes les primeres gestions, es va comprovar que la nau presentava els indicis habituals d’esta especialitat delictiva. A demés, dins vivien, com a mínim, dos persones, que limitaven les seues eixides a una volta a la setmana per a comprar béns de primera necessitat en un supermercat pròxim a la zona. És una pràctica molt habitual que visquen una o dos persones en estes naus per a fer faenes de seguretat i manteniment

 

Fruit de la investigació, este matí, els agents han entrat i han registrat la nau, a on han localitzat una plantació hidropònica de marihuana molt sofisticada.

 

 

Dos plantes dedicades al cultiu i una piscina de reg

Els policies han comprovat que es tractava d’una nau de dos pisos i, tant en el primer com en el segon, hi havia un extens assecador de marihuana. La instal·lació comptava amb 2.500 plantes que havien sigut recol·lectades recentment amb un pes superior als 100 quilos. 

 

La plantació era alimentada per un gran depòsit d’aigua i fertilitzant, com si fora una espècie de piscina, que s’havia construït en una de les habitacions situada en la primera planta i subministrava amb bombament hidratació a totes les plantes de marihuana situades en el primer pis. A demés, la nau comptava amb més de 120 focus d’alta potència amb transformador, unes 20 unitats de fred i 5 filtres de gran grandària, per a evitar l’eixida d’olors. Tot este sistema s’alimentava a través d’un enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

 

Els agents han detingut a les tres persones que estaven dins de la nau i que vivien allí en condicions precàries, dormint amuntegades en un únic espai, que també servia de cuina i a on hi havia una instal·lació provisional amb 479 plantes de marihuana. Totes les finestres de la nau estaven segellades amb llençols o feltre negre, pel que els ara detinguts passaven molt de temps sense vore la llum del sol.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.