Desmantellen una macroplantació de marihuana en una nau de Foios

Assecador de marihuana en una nau de Foios (València)

Han sigut detinguts tres xics que vivien en la nau en condicions precàries | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat este dimarts una plantació indoor de marihuana en una nau industrial de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), i han detingut a tres xics de 23, 26 i 31 anys, d’origen albanés, com a presumptes autors dels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i defraudació del fluid elèctric. Els policies han intervingut uns 110 quilos de marihuana, a demés de tota la infraestructura necessària per a estes plantacions.

 

Les investigacions es van iniciar per part dels policies en saber que un grup de persones estarien dedicant-se al cultiu indoor de marihuana en una nau del polígon industrial de Foios, per a després distribuir-la.

 

Una volta fetes les primeres gestions, es va comprovar que la nau presentava els indicis habituals d’esta especialitat delictiva. A demés, dins vivien, com a mínim, dos persones, que limitaven les seues eixides a una volta a la setmana per a comprar béns de primera necessitat en un supermercat pròxim a la zona. És una pràctica molt habitual que visquen una o dos persones en estes naus per a fer faenes de seguretat i manteniment

 

Fruit de la investigació, este matí, els agents han entrat i han registrat la nau, a on han localitzat una plantació hidropònica de marihuana molt sofisticada.

 

 

Dos plantes dedicades al cultiu i una piscina de reg

Els policies han comprovat que es tractava d’una nau de dos pisos i, tant en el primer com en el segon, hi havia un extens assecador de marihuana. La instal·lació comptava amb 2.500 plantes que havien sigut recol·lectades recentment amb un pes superior als 100 quilos. 

 

La plantació era alimentada per un gran depòsit d’aigua i fertilitzant, com si fora una espècie de piscina, que s’havia construït en una de les habitacions situada en la primera planta i subministrava amb bombament hidratació a totes les plantes de marihuana situades en el primer pis. A demés, la nau comptava amb més de 120 focus d’alta potència amb transformador, unes 20 unitats de fred i 5 filtres de gran grandària, per a evitar l’eixida d’olors. Tot este sistema s’alimentava a través d’un enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

 

Els agents han detingut a les tres persones que estaven dins de la nau i que vivien allí en condicions precàries, dormint amuntegades en un únic espai, que també servia de cuina i a on hi havia una instal·lació provisional amb 479 plantes de marihuana. Totes les finestres de la nau estaven segellades amb llençols o feltre negre, pel que els ara detinguts passaven molt de temps sense vore la llum del sol.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.