Desmantellen una macroplantació de marihuana en una nau de Foios

Assecador de marihuana en una nau de Foios (València)

Han sigut detinguts tres xics que vivien en la nau en condicions precàries | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat este dimarts una plantació indoor de marihuana en una nau industrial de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), i han detingut a tres xics de 23, 26 i 31 anys, d’origen albanés, com a presumptes autors dels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i defraudació del fluid elèctric. Els policies han intervingut uns 110 quilos de marihuana, a demés de tota la infraestructura necessària per a estes plantacions.

 

Les investigacions es van iniciar per part dels policies en saber que un grup de persones estarien dedicant-se al cultiu indoor de marihuana en una nau del polígon industrial de Foios, per a després distribuir-la.

 

Una volta fetes les primeres gestions, es va comprovar que la nau presentava els indicis habituals d’esta especialitat delictiva. A demés, dins vivien, com a mínim, dos persones, que limitaven les seues eixides a una volta a la setmana per a comprar béns de primera necessitat en un supermercat pròxim a la zona. És una pràctica molt habitual que visquen una o dos persones en estes naus per a fer faenes de seguretat i manteniment

 

Fruit de la investigació, este matí, els agents han entrat i han registrat la nau, a on han localitzat una plantació hidropònica de marihuana molt sofisticada.

 

 

Dos plantes dedicades al cultiu i una piscina de reg

Els policies han comprovat que es tractava d’una nau de dos pisos i, tant en el primer com en el segon, hi havia un extens assecador de marihuana. La instal·lació comptava amb 2.500 plantes que havien sigut recol·lectades recentment amb un pes superior als 100 quilos. 

 

La plantació era alimentada per un gran depòsit d’aigua i fertilitzant, com si fora una espècie de piscina, que s’havia construït en una de les habitacions situada en la primera planta i subministrava amb bombament hidratació a totes les plantes de marihuana situades en el primer pis. A demés, la nau comptava amb més de 120 focus d’alta potència amb transformador, unes 20 unitats de fred i 5 filtres de gran grandària, per a evitar l’eixida d’olors. Tot este sistema s’alimentava a través d’un enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

 

Els agents han detingut a les tres persones que estaven dins de la nau i que vivien allí en condicions precàries, dormint amuntegades en un únic espai, que també servia de cuina i a on hi havia una instal·lació provisional amb 479 plantes de marihuana. Totes les finestres de la nau estaven segellades amb llençols o feltre negre, pel que els ara detinguts passaven molt de temps sense vore la llum del sol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.