7.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Desmantellen una macroplantació de marihuana en una nau de Foios

Assecador de marihuana en una nau de Foios (València)

Han sigut detinguts tres xics que vivien en la nau en condicions precàries | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat este dimarts una plantació indoor de marihuana en una nau industrial de Foios, en la comarca de l’Horta Nord (València), i han detingut a tres xics de 23, 26 i 31 anys, d’origen albanés, com a presumptes autors dels delictes d’organització criminal, contra la salut pública i defraudació del fluid elèctric. Els policies han intervingut uns 110 quilos de marihuana, a demés de tota la infraestructura necessària per a estes plantacions.

 

Les investigacions es van iniciar per part dels policies en saber que un grup de persones estarien dedicant-se al cultiu indoor de marihuana en una nau del polígon industrial de Foios, per a després distribuir-la.

 

Una volta fetes les primeres gestions, es va comprovar que la nau presentava els indicis habituals d’esta especialitat delictiva. A demés, dins vivien, com a mínim, dos persones, que limitaven les seues eixides a una volta a la setmana per a comprar béns de primera necessitat en un supermercat pròxim a la zona. És una pràctica molt habitual que visquen una o dos persones en estes naus per a fer faenes de seguretat i manteniment

 

Fruit de la investigació, este matí, els agents han entrat i han registrat la nau, a on han localitzat una plantació hidropònica de marihuana molt sofisticada.

 

 

Dos plantes dedicades al cultiu i una piscina de reg

Els policies han comprovat que es tractava d’una nau de dos pisos i, tant en el primer com en el segon, hi havia un extens assecador de marihuana. La instal·lació comptava amb 2.500 plantes que havien sigut recol·lectades recentment amb un pes superior als 100 quilos. 

 

La plantació era alimentada per un gran depòsit d’aigua i fertilitzant, com si fora una espècie de piscina, que s’havia construït en una de les habitacions situada en la primera planta i subministrava amb bombament hidratació a totes les plantes de marihuana situades en el primer pis. A demés, la nau comptava amb més de 120 focus d’alta potència amb transformador, unes 20 unitats de fred i 5 filtres de gran grandària, per a evitar l’eixida d’olors. Tot este sistema s’alimentava a través d’un enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

 

Els agents han detingut a les tres persones que estaven dins de la nau i que vivien allí en condicions precàries, dormint amuntegades en un únic espai, que també servia de cuina i a on hi havia una instal·lació provisional amb 479 plantes de marihuana. Totes les finestres de la nau estaven segellades amb llençols o feltre negre, pel que els ara detinguts passaven molt de temps sense vore la llum del sol.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.