12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

María, la doctora ‘brillant’ morta amb el seu marit a les mans d’un espanyol drogat

 

María Zandio, peça clau en la gestió del coronavirus a Navarra, ha mort en un tràgic accident juntament amb el seu marit. Va succeir el dilluns en Níjar, Almería. La parella estava de vacances amb els seus dos fills, de 14 i 16 anys, ferits en l’accident.

En el sinistre es va veure implicat un camioner que va donar positiu en la prova de drogues. Així ho ha confirmat la direcció de Trànsit a Almeria. El presumpte culpable de l’accident va ser detingut i està a l’espera de passar a disposició judicial.

El matrimoni navarrés, que es trobava de vacances en Níjar, conduïa un turisme per la carretera Al-3108, quan va ocórrer el sinistre amb un camió, que va deixar el vehicle convertit en una pasterada de ferros.
Els bombers i la Guàrdia Civil van acudir immediatament al lloc de l’accident ocorregut este dilluns a la vesprada i van trobar als quatre membres de la família atrapats a l’interior del cotxe.

Una morta és María Zandio Zorrilla, directora assistencial del Complex Hospitalari de Navarra (CHN). L’altra víctima mortal és el seu marit. Dos persones van quedar atrapades en el cotxe, que va quedar fet una pasterada de ferro per la brutalitat de l’impacte.

 

Els seus dos fills estan en l’UCI

 

En el lloc del sinistre van estar treballant la Guàrdia Civil de Trànsit, els Bombers d’Almeria, l’Empresa Pública d’Emergències Sanitàries (EPES), la Policia Local i Protecció Civil. També una unitat de manteniment de carreteres.

Els efectius sanitaris no van poder fer res per la vida de María, que va morir en l’acte. El seu marit estava viu, i també els seus dos fills menors d’edat. Els tres van ser evacuats a l’Hospital Universitari Torrecárdenas  d’Almeria, un d’ells en helicòpter.

Finalment, el marit de María no va aconseguir sobreviure a les ferides i va morir. Els serveis d’urgències van tractar d’estabilitzar-li, sense èxit. Els fills del matrimoni van ser ingressats en l’UCI, on segueixen amb pronòstic reservat.

Detingut el conductor del camió, positiu en drogues

 

La Comandància de la Guàrdia Civil d’Almeria ha informat de la detenció del conductor del camió, qui ha donat positiu en la prova de drogues.

El camioner, la identitat del qual no s’ha informat, s’enfronta a càrrecs per presumpte autor de dos delictes d’homicidi per imprudència, dos de lesions greus per imprudència i un delicte contra la seguretat viària.

María, peça clau en la lluita contra el Covid-19

 

María Zandio va nàixer a Pamplona en 1976 i es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra. Es va especialitzar en psiquiatria i va estar de resident a l’Hospital de Navarra. El sector sanitari la descriu com una professional brillant.

Bona part de la seua carrera professional l’ha exercida en el Servei Navarrés de Salut. La seua mort ha sigut rebuda amb una gran commoció per l’equip del centre. Especialment, per les tràgiques circumstàncies en les quals s’ha vist implicada la seua família.

Fernando Domínguez, doctor en Medicina i Cirurgia i exconseller de Salut navarrés, s’ha fet eco de la notícia: «La mort de María ens ha impactat, gran psiquiatre, treballadora incansable i defensora de la Sanitat Pública». També ha destacat la seua mort a les mans «d’un individu sense escrúpols».

 

El CHN recorda a la seua directora

 

El Complex Hospitalari de Navarra ha volgut recordar a la seua directora en un article en la premsa regional. Ha destacat que, com a responsable assistencial del centre, ha sigut una peça clau en la gestió de la pandèmia. Per això ha definit la seua mort com «una nova, cruel i injusta volta de rosca».

La doctora ha mort mentre es trobava de vacances amb la seua família. I el CHN ha recordat que «l’any passat va haver de suspendre unes merescudes vacances per un repunt del virus en forma de brots». També ha lamentat la forma tràgica en la qual ha mort.

Finalment, els seus companys de professió han destacat la seua vocació de servei dels altres. «Davall de la seua bata bategava un cor gran», resa l’article, i posa en valor la seua capacitat «per a buscar solucions». L’àmbit sanitari es tiny així de dol en vespres de la celebració de Sant Fermín.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.