María, la doctora ‘brillant’ morta amb el seu marit a les mans d’un espanyol drogat

 

María Zandio, peça clau en la gestió del coronavirus a Navarra, ha mort en un tràgic accident juntament amb el seu marit. Va succeir el dilluns en Níjar, Almería. La parella estava de vacances amb els seus dos fills, de 14 i 16 anys, ferits en l’accident.

En el sinistre es va veure implicat un camioner que va donar positiu en la prova de drogues. Així ho ha confirmat la direcció de Trànsit a Almeria. El presumpte culpable de l’accident va ser detingut i està a l’espera de passar a disposició judicial.

El matrimoni navarrés, que es trobava de vacances en Níjar, conduïa un turisme per la carretera Al-3108, quan va ocórrer el sinistre amb un camió, que va deixar el vehicle convertit en una pasterada de ferros.
Els bombers i la Guàrdia Civil van acudir immediatament al lloc de l’accident ocorregut este dilluns a la vesprada i van trobar als quatre membres de la família atrapats a l’interior del cotxe.

Una morta és María Zandio Zorrilla, directora assistencial del Complex Hospitalari de Navarra (CHN). L’altra víctima mortal és el seu marit. Dos persones van quedar atrapades en el cotxe, que va quedar fet una pasterada de ferro per la brutalitat de l’impacte.

 

Els seus dos fills estan en l’UCI

 

En el lloc del sinistre van estar treballant la Guàrdia Civil de Trànsit, els Bombers d’Almeria, l’Empresa Pública d’Emergències Sanitàries (EPES), la Policia Local i Protecció Civil. També una unitat de manteniment de carreteres.

Els efectius sanitaris no van poder fer res per la vida de María, que va morir en l’acte. El seu marit estava viu, i també els seus dos fills menors d’edat. Els tres van ser evacuats a l’Hospital Universitari Torrecárdenas  d’Almeria, un d’ells en helicòpter.

Finalment, el marit de María no va aconseguir sobreviure a les ferides i va morir. Els serveis d’urgències van tractar d’estabilitzar-li, sense èxit. Els fills del matrimoni van ser ingressats en l’UCI, on segueixen amb pronòstic reservat.

Detingut el conductor del camió, positiu en drogues

 

La Comandància de la Guàrdia Civil d’Almeria ha informat de la detenció del conductor del camió, qui ha donat positiu en la prova de drogues.

El camioner, la identitat del qual no s’ha informat, s’enfronta a càrrecs per presumpte autor de dos delictes d’homicidi per imprudència, dos de lesions greus per imprudència i un delicte contra la seguretat viària.

María, peça clau en la lluita contra el Covid-19

 

María Zandio va nàixer a Pamplona en 1976 i es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra. Es va especialitzar en psiquiatria i va estar de resident a l’Hospital de Navarra. El sector sanitari la descriu com una professional brillant.

Bona part de la seua carrera professional l’ha exercida en el Servei Navarrés de Salut. La seua mort ha sigut rebuda amb una gran commoció per l’equip del centre. Especialment, per les tràgiques circumstàncies en les quals s’ha vist implicada la seua família.

Fernando Domínguez, doctor en Medicina i Cirurgia i exconseller de Salut navarrés, s’ha fet eco de la notícia: «La mort de María ens ha impactat, gran psiquiatre, treballadora incansable i defensora de la Sanitat Pública». També ha destacat la seua mort a les mans «d’un individu sense escrúpols».

 

El CHN recorda a la seua directora

 

El Complex Hospitalari de Navarra ha volgut recordar a la seua directora en un article en la premsa regional. Ha destacat que, com a responsable assistencial del centre, ha sigut una peça clau en la gestió de la pandèmia. Per això ha definit la seua mort com «una nova, cruel i injusta volta de rosca».

La doctora ha mort mentre es trobava de vacances amb la seua família. I el CHN ha recordat que «l’any passat va haver de suspendre unes merescudes vacances per un repunt del virus en forma de brots». També ha lamentat la forma tràgica en la qual ha mort.

Finalment, els seus companys de professió han destacat la seua vocació de servei dels altres. «Davall de la seua bata bategava un cor gran», resa l’article, i posa en valor la seua capacitat «per a buscar solucions». L’àmbit sanitari es tiny així de dol en vespres de la celebració de Sant Fermín.

Últimes notícies

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.