María, la doctora ‘brillant’ morta amb el seu marit a les mans d’un espanyol drogat

 

María Zandio, peça clau en la gestió del coronavirus a Navarra, ha mort en un tràgic accident juntament amb el seu marit. Va succeir el dilluns en Níjar, Almería. La parella estava de vacances amb els seus dos fills, de 14 i 16 anys, ferits en l’accident.

En el sinistre es va veure implicat un camioner que va donar positiu en la prova de drogues. Així ho ha confirmat la direcció de Trànsit a Almeria. El presumpte culpable de l’accident va ser detingut i està a l’espera de passar a disposició judicial.

El matrimoni navarrés, que es trobava de vacances en Níjar, conduïa un turisme per la carretera Al-3108, quan va ocórrer el sinistre amb un camió, que va deixar el vehicle convertit en una pasterada de ferros.
Els bombers i la Guàrdia Civil van acudir immediatament al lloc de l’accident ocorregut este dilluns a la vesprada i van trobar als quatre membres de la família atrapats a l’interior del cotxe.

Una morta és María Zandio Zorrilla, directora assistencial del Complex Hospitalari de Navarra (CHN). L’altra víctima mortal és el seu marit. Dos persones van quedar atrapades en el cotxe, que va quedar fet una pasterada de ferro per la brutalitat de l’impacte.

 

Els seus dos fills estan en l’UCI

 

En el lloc del sinistre van estar treballant la Guàrdia Civil de Trànsit, els Bombers d’Almeria, l’Empresa Pública d’Emergències Sanitàries (EPES), la Policia Local i Protecció Civil. També una unitat de manteniment de carreteres.

Els efectius sanitaris no van poder fer res per la vida de María, que va morir en l’acte. El seu marit estava viu, i també els seus dos fills menors d’edat. Els tres van ser evacuats a l’Hospital Universitari Torrecárdenas  d’Almeria, un d’ells en helicòpter.

Finalment, el marit de María no va aconseguir sobreviure a les ferides i va morir. Els serveis d’urgències van tractar d’estabilitzar-li, sense èxit. Els fills del matrimoni van ser ingressats en l’UCI, on segueixen amb pronòstic reservat.

Detingut el conductor del camió, positiu en drogues

 

La Comandància de la Guàrdia Civil d’Almeria ha informat de la detenció del conductor del camió, qui ha donat positiu en la prova de drogues.

El camioner, la identitat del qual no s’ha informat, s’enfronta a càrrecs per presumpte autor de dos delictes d’homicidi per imprudència, dos de lesions greus per imprudència i un delicte contra la seguretat viària.

María, peça clau en la lluita contra el Covid-19

 

María Zandio va nàixer a Pamplona en 1976 i es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra. Es va especialitzar en psiquiatria i va estar de resident a l’Hospital de Navarra. El sector sanitari la descriu com una professional brillant.

Bona part de la seua carrera professional l’ha exercida en el Servei Navarrés de Salut. La seua mort ha sigut rebuda amb una gran commoció per l’equip del centre. Especialment, per les tràgiques circumstàncies en les quals s’ha vist implicada la seua família.

Fernando Domínguez, doctor en Medicina i Cirurgia i exconseller de Salut navarrés, s’ha fet eco de la notícia: «La mort de María ens ha impactat, gran psiquiatre, treballadora incansable i defensora de la Sanitat Pública». També ha destacat la seua mort a les mans «d’un individu sense escrúpols».

 

El CHN recorda a la seua directora

 

El Complex Hospitalari de Navarra ha volgut recordar a la seua directora en un article en la premsa regional. Ha destacat que, com a responsable assistencial del centre, ha sigut una peça clau en la gestió de la pandèmia. Per això ha definit la seua mort com «una nova, cruel i injusta volta de rosca».

La doctora ha mort mentre es trobava de vacances amb la seua família. I el CHN ha recordat que «l’any passat va haver de suspendre unes merescudes vacances per un repunt del virus en forma de brots». També ha lamentat la forma tràgica en la qual ha mort.

Finalment, els seus companys de professió han destacat la seua vocació de servei dels altres. «Davall de la seua bata bategava un cor gran», resa l’article, i posa en valor la seua capacitat «per a buscar solucions». L’àmbit sanitari es tiny així de dol en vespres de la celebració de Sant Fermín.

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.