María, la doctora ‘brillant’ morta amb el seu marit a les mans d’un espanyol drogat

 

María Zandio, peça clau en la gestió del coronavirus a Navarra, ha mort en un tràgic accident juntament amb el seu marit. Va succeir el dilluns en Níjar, Almería. La parella estava de vacances amb els seus dos fills, de 14 i 16 anys, ferits en l’accident.

En el sinistre es va veure implicat un camioner que va donar positiu en la prova de drogues. Així ho ha confirmat la direcció de Trànsit a Almeria. El presumpte culpable de l’accident va ser detingut i està a l’espera de passar a disposició judicial.

El matrimoni navarrés, que es trobava de vacances en Níjar, conduïa un turisme per la carretera Al-3108, quan va ocórrer el sinistre amb un camió, que va deixar el vehicle convertit en una pasterada de ferros.
Els bombers i la Guàrdia Civil van acudir immediatament al lloc de l’accident ocorregut este dilluns a la vesprada i van trobar als quatre membres de la família atrapats a l’interior del cotxe.

Una morta és María Zandio Zorrilla, directora assistencial del Complex Hospitalari de Navarra (CHN). L’altra víctima mortal és el seu marit. Dos persones van quedar atrapades en el cotxe, que va quedar fet una pasterada de ferro per la brutalitat de l’impacte.

 

Els seus dos fills estan en l’UCI

 

En el lloc del sinistre van estar treballant la Guàrdia Civil de Trànsit, els Bombers d’Almeria, l’Empresa Pública d’Emergències Sanitàries (EPES), la Policia Local i Protecció Civil. També una unitat de manteniment de carreteres.

Els efectius sanitaris no van poder fer res per la vida de María, que va morir en l’acte. El seu marit estava viu, i també els seus dos fills menors d’edat. Els tres van ser evacuats a l’Hospital Universitari Torrecárdenas  d’Almeria, un d’ells en helicòpter.

Finalment, el marit de María no va aconseguir sobreviure a les ferides i va morir. Els serveis d’urgències van tractar d’estabilitzar-li, sense èxit. Els fills del matrimoni van ser ingressats en l’UCI, on segueixen amb pronòstic reservat.

Detingut el conductor del camió, positiu en drogues

 

La Comandància de la Guàrdia Civil d’Almeria ha informat de la detenció del conductor del camió, qui ha donat positiu en la prova de drogues.

El camioner, la identitat del qual no s’ha informat, s’enfronta a càrrecs per presumpte autor de dos delictes d’homicidi per imprudència, dos de lesions greus per imprudència i un delicte contra la seguretat viària.

María, peça clau en la lluita contra el Covid-19

 

María Zandio va nàixer a Pamplona en 1976 i es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra. Es va especialitzar en psiquiatria i va estar de resident a l’Hospital de Navarra. El sector sanitari la descriu com una professional brillant.

Bona part de la seua carrera professional l’ha exercida en el Servei Navarrés de Salut. La seua mort ha sigut rebuda amb una gran commoció per l’equip del centre. Especialment, per les tràgiques circumstàncies en les quals s’ha vist implicada la seua família.

Fernando Domínguez, doctor en Medicina i Cirurgia i exconseller de Salut navarrés, s’ha fet eco de la notícia: «La mort de María ens ha impactat, gran psiquiatre, treballadora incansable i defensora de la Sanitat Pública». També ha destacat la seua mort a les mans «d’un individu sense escrúpols».

 

El CHN recorda a la seua directora

 

El Complex Hospitalari de Navarra ha volgut recordar a la seua directora en un article en la premsa regional. Ha destacat que, com a responsable assistencial del centre, ha sigut una peça clau en la gestió de la pandèmia. Per això ha definit la seua mort com «una nova, cruel i injusta volta de rosca».

La doctora ha mort mentre es trobava de vacances amb la seua família. I el CHN ha recordat que «l’any passat va haver de suspendre unes merescudes vacances per un repunt del virus en forma de brots». També ha lamentat la forma tràgica en la qual ha mort.

Finalment, els seus companys de professió han destacat la seua vocació de servei dels altres. «Davall de la seua bata bategava un cor gran», resa l’article, i posa en valor la seua capacitat «per a buscar solucions». L’àmbit sanitari es tiny així de dol en vespres de la celebració de Sant Fermín.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.