9.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

María, la doctora ‘brillant’ morta amb el seu marit a les mans d’un espanyol drogat

 

María Zandio, peça clau en la gestió del coronavirus a Navarra, ha mort en un tràgic accident juntament amb el seu marit. Va succeir el dilluns en Níjar, Almería. La parella estava de vacances amb els seus dos fills, de 14 i 16 anys, ferits en l’accident.

En el sinistre es va veure implicat un camioner que va donar positiu en la prova de drogues. Així ho ha confirmat la direcció de Trànsit a Almeria. El presumpte culpable de l’accident va ser detingut i està a l’espera de passar a disposició judicial.

El matrimoni navarrés, que es trobava de vacances en Níjar, conduïa un turisme per la carretera Al-3108, quan va ocórrer el sinistre amb un camió, que va deixar el vehicle convertit en una pasterada de ferros.
Els bombers i la Guàrdia Civil van acudir immediatament al lloc de l’accident ocorregut este dilluns a la vesprada i van trobar als quatre membres de la família atrapats a l’interior del cotxe.

Una morta és María Zandio Zorrilla, directora assistencial del Complex Hospitalari de Navarra (CHN). L’altra víctima mortal és el seu marit. Dos persones van quedar atrapades en el cotxe, que va quedar fet una pasterada de ferro per la brutalitat de l’impacte.

 

Els seus dos fills estan en l’UCI

 

En el lloc del sinistre van estar treballant la Guàrdia Civil de Trànsit, els Bombers d’Almeria, l’Empresa Pública d’Emergències Sanitàries (EPES), la Policia Local i Protecció Civil. També una unitat de manteniment de carreteres.

Els efectius sanitaris no van poder fer res per la vida de María, que va morir en l’acte. El seu marit estava viu, i també els seus dos fills menors d’edat. Els tres van ser evacuats a l’Hospital Universitari Torrecárdenas  d’Almeria, un d’ells en helicòpter.

Finalment, el marit de María no va aconseguir sobreviure a les ferides i va morir. Els serveis d’urgències van tractar d’estabilitzar-li, sense èxit. Els fills del matrimoni van ser ingressats en l’UCI, on segueixen amb pronòstic reservat.

Detingut el conductor del camió, positiu en drogues

 

La Comandància de la Guàrdia Civil d’Almeria ha informat de la detenció del conductor del camió, qui ha donat positiu en la prova de drogues.

El camioner, la identitat del qual no s’ha informat, s’enfronta a càrrecs per presumpte autor de dos delictes d’homicidi per imprudència, dos de lesions greus per imprudència i un delicte contra la seguretat viària.

María, peça clau en la lluita contra el Covid-19

 

María Zandio va nàixer a Pamplona en 1976 i es va llicenciar en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra. Es va especialitzar en psiquiatria i va estar de resident a l’Hospital de Navarra. El sector sanitari la descriu com una professional brillant.

Bona part de la seua carrera professional l’ha exercida en el Servei Navarrés de Salut. La seua mort ha sigut rebuda amb una gran commoció per l’equip del centre. Especialment, per les tràgiques circumstàncies en les quals s’ha vist implicada la seua família.

Fernando Domínguez, doctor en Medicina i Cirurgia i exconseller de Salut navarrés, s’ha fet eco de la notícia: «La mort de María ens ha impactat, gran psiquiatre, treballadora incansable i defensora de la Sanitat Pública». També ha destacat la seua mort a les mans «d’un individu sense escrúpols».

 

El CHN recorda a la seua directora

 

El Complex Hospitalari de Navarra ha volgut recordar a la seua directora en un article en la premsa regional. Ha destacat que, com a responsable assistencial del centre, ha sigut una peça clau en la gestió de la pandèmia. Per això ha definit la seua mort com «una nova, cruel i injusta volta de rosca».

La doctora ha mort mentre es trobava de vacances amb la seua família. I el CHN ha recordat que «l’any passat va haver de suspendre unes merescudes vacances per un repunt del virus en forma de brots». També ha lamentat la forma tràgica en la qual ha mort.

Finalment, els seus companys de professió han destacat la seua vocació de servei dels altres. «Davall de la seua bata bategava un cor gran», resa l’article, i posa en valor la seua capacitat «per a buscar solucions». L’àmbit sanitari es tiny així de dol en vespres de la celebració de Sant Fermín.

Últimes notícies

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.