19.6 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

La mascareta no serà obligatòria durant el bany

Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un “esforç físic intens” de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres.

Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

D’esta manera, es modifica la Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, coneguda com a llei de la nova normalitat, aprovada el 18 de març a les Corts Generals i publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat dimarts passat, en la qual s’establia l’obligatorietat d’utilitzar mascaretes en tots els llocs i circumstàncies.

A més, mantenint sempre la distància de seguretat, segons indica el citat document, no serà obligatori usar mascareta durant el bany ni en els períodes de descans abans o després.

La mascareta tampoc serà obligatòria durant la pràctica d’esport, ni en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al medi aquàtic i en els períodes estrictament necessaris per a menjar o beure en llocs on estiga autoritzat.

Sí que serà obligatòria mentre es transite pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; als passejos arran de mar i altres entorns aquàtics; als vestidors de piscines públiques o comunitàries, tret de les dutxes, i quan s’estiga a l’exterior o a l’interior d’establiments de restauració fora dels períodes necessaris per a menjar o beure.

Últimes notícies

Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment a una jove a València

Un jutjat de guàrdia ha decretat la llibertat provisional del camioner detingut per l'atropellament mortal d'una jove a València i li ha retirat el carnet. Informes mèdics assenyalen que, malgrat el positiu per drogues, no conduïa sota els seus efectes.

La Simfònica Juvenil de Costa Rica homenatja les víctimes de la dana amb un concert a Madrid

L'orquestra juvenil costa-riquenya ha oferit a l'Auditori Nacional un concert solidari dirigit per Andrés Salado per a fer costat a jóvens afectats per la dana de 2024 a València. La recaptació es destinarà a programes educatius i de benestar emocional d'Ajuda en Acció.

Montero exigix eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió tardana de Mazón

La vicepresidenta primera ha reclamat la convocatòria immediata després de la renúncia de Carlos Mazón, que considera tardana i mal resolta. Denuncia falta d'explicacions per la gestió de la DANA i rebutja un relleu pactat per PP i Vox.

Corberán: ‘Ens deixarem la vida per a revertir la situació’

En la prèvia davant el Betis a Mestalla, Carlos Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a revertir la seua mala ratxa. Amb l'equip antepenúltim i sis partits sense guanyar, va apel·lar a la fortalesa mental i al suport de l'afició.

València Basket, líder i invicte, visita a un Granada cuer i sense victòries

El líder invicte visita al cuer en un dol marcat pel desgast del València després de l'Eurolliga i la setmana llarga de preparació del Granada. Ritme, rebot i triple apunten a ser les claus.

El València mesura la seua fragilitat davant la pegada del Betis a Mestalla

El València arriba amb sis jornades sense guanyar i números deficitaris en les dos àrees. El Betis encadena golejades recents i busca afermar-se en places europees.

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.

Morant acusa a Mazón de tornar a mentir als valencians amb una dimissió ‘fake’

La líder del PSPV-PSOE ha titllat de 'fake' la renúncia de Carlos Mazón perquè manté tots els seus càrrecs i ha exigit responsabilitats per la gestió de la dana. També ha reclamat eleccions i ha criticat l'estratègia de PP i Vox.