La mascareta no serà obligatòria durant el bany

Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un “esforç físic intens” de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres.

Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

D’esta manera, es modifica la Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, coneguda com a llei de la nova normalitat, aprovada el 18 de març a les Corts Generals i publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat dimarts passat, en la qual s’establia l’obligatorietat d’utilitzar mascaretes en tots els llocs i circumstàncies.

A més, mantenint sempre la distància de seguretat, segons indica el citat document, no serà obligatori usar mascareta durant el bany ni en els períodes de descans abans o després.

La mascareta tampoc serà obligatòria durant la pràctica d’esport, ni en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al medi aquàtic i en els períodes estrictament necessaris per a menjar o beure en llocs on estiga autoritzat.

Sí que serà obligatòria mentre es transite pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; als passejos arran de mar i altres entorns aquàtics; als vestidors de piscines públiques o comunitàries, tret de les dutxes, i quan s’estiga a l’exterior o a l’interior d’establiments de restauració fora dels períodes necessaris per a menjar o beure.

Últimes notícies

Dona espanyola i oci en grup: així és la enoturista típica en la Ruta del Vi d’Alacant

La Ruta del Vi d'Alacant atrau sobretot a dones espanyoles adultes que viatgen en parella, família o amb amics, combinen la visita al celler amb gastronomia local i solen realitzar compres.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

L'Ajuntament d'Alacant ha aprovat per unanimitat demanar al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a assegurar incentius fiscals i reforçar l'impacte econòmic i turístic.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per les seues paraules sobre el Govern d'Espanya i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera i Arcadi España dirigirà Hisenda

Pedro Sánchez nomena a Carlos Cuerpo vicepresident primer i a Arcadi España ministre d'Hisenda en substitució de María Jesús Montero, candidata del PSOE a Andalusia.

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.