La mascareta no serà obligatòria durant el bany

Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un «esforç físic intens» de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres.

Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

D’esta manera, es modifica la Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, coneguda com a llei de la nova normalitat, aprovada el 18 de març a les Corts Generals i publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat dimarts passat, en la qual s’establia l’obligatorietat d’utilitzar mascaretes en tots els llocs i circumstàncies.

A més, mantenint sempre la distància de seguretat, segons indica el citat document, no serà obligatori usar mascareta durant el bany ni en els períodes de descans abans o després.

La mascareta tampoc serà obligatòria durant la pràctica d’esport, ni en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al medi aquàtic i en els períodes estrictament necessaris per a menjar o beure en llocs on estiga autoritzat.

Sí que serà obligatòria mentre es transite pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; als passejos arran de mar i altres entorns aquàtics; als vestidors de piscines públiques o comunitàries, tret de les dutxes, i quan s’estiga a l’exterior o a l’interior d’establiments de restauració fora dels períodes necessaris per a menjar o beure.

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.