La mascareta no serà obligatòria durant el bany

Ejemplo de shortcode con estilo
Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un «esforç físic intens» de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres. Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes […]

Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un «esforç físic intens» de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres.

Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

D’esta manera, es modifica la Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, coneguda com a llei de la nova normalitat, aprovada el 18 de març a les Corts Generals i publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat dimarts passat, en la qual s’establia l’obligatorietat d’utilitzar mascaretes en tots els llocs i circumstàncies.

A més, mantenint sempre la distància de seguretat, segons indica el citat document, no serà obligatori usar mascareta durant el bany ni en els períodes de descans abans o després.

La mascareta tampoc serà obligatòria durant la pràctica d’esport, ni en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al medi aquàtic i en els períodes estrictament necessaris per a menjar o beure en llocs on estiga autoritzat.

Sí que serà obligatòria mentre es transite pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; als passejos arran de mar i altres entorns aquàtics; als vestidors de piscines públiques o comunitàries, tret de les dutxes, i quan s’estiga a l’exterior o a l’interior d’establiments de restauració fora dels períodes necessaris per a menjar o beure.

Últimes notícies

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.

BioComunica26 debat com reforçar el rigor de la comunicació científica

BioComunica26 ha reunit professionals a València per a analitzar com reforçar el rigor i la credibilitat de la comunicació científica. El congrés també ha abordat la IA, la salut i la captació d’inversió.

Les platges de la Safor i la Ribera Baixa ja es netegen de canyes

La Diputació de Valencia ha començat a retirar canyes i residus de les platges afectades per la dana Adam. Daimús és el primer municipi.

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 68 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 80 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant

La vaga mèdica deixa xifres dispars entre València i la resta de províncies

Avanza situa el seguiment de la vaga mèdica en el 35,3 % a la província de València, mentre Sanitat dona un 2,21 %. Les xifres autonòmiques també discrepen.

Mor Fátima Báñez en l’accident de trens de Toledo

L'exministra d'Ocupació tenia 59 anys i viatjava en l'últim vagó de l'Iryo implicat en la col·lisió amb un AVE, després d'una llarga trajectòria política i empresarial

L’Alcúdia es va inundar al 90 % i l’alcalde denuncia la falta d’informació

Andreu Salom ha declarat que l’Alcúdia es va inundar al 90 % abans de les 18.00 hores del 29 d’octubre de 2024. També ha relatat la falta d’informació i la sensació d’abandonament.