Detingut un matrimoni per abusos sexuals a clienta a Elda

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat alacantina d’Elda a un matrimoni que regentava un centre estètic i que, presumptament, van abusar sexualment de les seues clientes, als qui van gravar nues i rebent el tractament que havien contractat. Han sigut identificades 83 víctimes, algunes d’elles menors d’edat, i se’ls imputa, a més, diversos delictes de descobriment i revelació de secrets, així com producció de pornografia infantil.

La investigació policial s’ha desenvolupat durant diversos mesos gràcies a la cooperació internacional en la lluita contra l’explotació sexual de menors a través de les tecnologies de la informació i la comunicació. D’esta manera, des de l’Ambaixada dels Estats Units a Madrid, es va informar els agents sobre l’existència de connexions a Espanya des de les quals s’estarien distribuint continguts amb material de pornografia infantil a través d’Internet. Segons estes dades, un usuari va pujar a una plataforma diversos arxius en els quals apareixien menors d’edat que estaven sent víctimes d’abusos sexuals.

Una vegada identificada la titularitat de les connexions, els agents van dur a terme l’entrada i registre del domicili de l’investigat trobant-se gran quantitat d’arxius relatius a l’explotació sexual de menors. Part d’estos arxius van resultar ser de caràcter particularment degradant per a les víctimes.

 

Acumulaven més de 500 enregistraments a dones i xiquetes adolescents

A més, es van trobar tres discos durs amb més 500 enregistraments amb càmera oculta, principalment a dones i xiquetes adolescents que acudien a la clínica per a rebre un tractament de depilació. Tot això va motivar la detenció del matrimoni per descobriment i revelació de secrets. Addicionalment, se li imputa a l’home un delicte de tinença i distribució de pornografia infantil. Durant el registre domiciliari es va intervindre divers material electrònic per a la seua anàlisi forense i, així, poder determinar l’abast de les actuacions dels detinguts.

Després d’una àrdua i extensa tasca d’anàlisi dels arxius, s’ha aconseguit identificar a 83 víctimes, incloses menors d’edat, sent algunes d’elles, víctimes d’abús sexual. En la majoria dels casos, els arxius són vídeos de clientes nues de cintura cap avall rebent el tractament de depilació en la zona genital.

Els detinguts disposaven de diverses càmeres ocultes col·locades a l’habitació de l’establiment per a realitzar dos tipus d’enregistraments. En primer lloc amb visió zenital, en col·locar una càmera de vídeo oculta en una reixeta de ventilació situada en el sostre de la sala de la clínica d’estètica, i, d’altra banda, amb visió frontal detalladament dels genitals de les víctimes. Per a això utilitzaven un “bolígraf cambra espia” que situaven el més pròxim possible sobre la llitera on es tombaven les clientes, sense que elles s’adonaren.

Cadascuna dels enregistraments analitzats durava prop de cinc hores

De l’anàlisi detallada dels centenars d’enregistraments, d’unes cinc hores de duració cadascuna aproximadament, s’ha demostrat que algunes de les víctimes també ho van ser per abús sexual, ja que la detinguda massejava els genitals durant diversos minuts arribant, fins i tot, a l’accés carnal amb l’excusa del tractament estètic que la víctima s’estava realitzant.

Els investigadors han localitzat enregistraments des de l’any 2012, quan la dona va començar a treballar en la clínica, i d’altres clientes que van continuar sent ateses en el seu propi domicili quan la clínica va tancar. Als arrestats se’ls imputen presumptes delictes d’abús sexual; producció, distribució i tinença de material d’abús sexual infantil, a més de descobriment i revelació de secrets.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.