Un matrimoni i el seu fill detinguts per coaccionar a una dona a mendicar en el carrer en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un matrimoni i al seu fill, de 44, 42 i 25 anys, respectivament, com a presumptes autors dels delictes de coaccions i detenció il·legal, després d’obligar una dona a practicar la mendicitat i a entregar-los els diners recaptats. Al jove se li imputa, a demés, un delicte d’agressió sexual.

 

Els fets haurien passat des de l’arribada de la víctima a Espanya, en juliol de 2020, prolongant-se fins a l’actualitat. El matrimoni s’hauria oferit a trobar-li un treball, però una volta ací, presumptament, la van obligar a mendicar en la ciutat de València i a entregar-los tots els diners obtinguts.

 

Els investigadors van poder saber que els sospitosos no permetien a la dona moure’s lliurement i la vigilaven constantment per a evitar que fugira d’ells, indicant-li sempre els llocs en els que havia de mendicar. En cas de no obtindre suficients diners, presumptament la increpaven, arribant a usar la violència, produint-li l’ara detinguda uns talls superficials a la mà amb un ganivet. 

 

Els agents van saber que en una ocasió el fill del matrimoni l’hauria tirada a terra i li va fer tocaments en un parc de la ciutat, sent esta auxiliada per una ciutadana, conseguint escapar-se d’ell. Per tot això, els policies els van detindre com a presumptes autors dels delictes de coaccions i detenció il·legal, sent el fill, a demés, sospitós d’un delicte d’agressió sexual. Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial. 

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.