Mercadona ofereix soja texturizada, el substitut de la carn per als vegans

La soja texturizada de Mercadona

La soja texturitzada de Mercadona | Twitter

 

Des de fa ja algunes setmanes es pot trobar en els supermercats Mercadona un producte nou per a molts consumidors. Apostant cada vegada més per a oferir aliments i productes aptes per a celíacs, vegans i per a dietes especials, la companyia valenciana va llançar al mercat un substitutiu de la dieta vegana per a la carn: la soja texturitzada.

  

  

Segons la pàgina web especialitzada ‘Gastronomia Vegana’, la soja texturitzada és un ingredient d’aspecte una mica estrany, que pot recordar als cereals o muesli del desdejuni, però que és ideal per a cuinar-lo substituint així les carns, ja siga en guisats, preparats per a farciments com a croquetes o canelons, entre altres. 

 

 

Des de sempre s’havia pensat que en dietes vegetarianes i veganes el gran aliment substitut de la carn era el conegut tofu, però no obstant açò, este aliment és més difícil de cuinar donada a la seua textura. La soja texturitzada té molt millor sabor i a més no es desfà en cuinar-la al costat d’altres ingredients com les verdures.

 

Cóm cuinar-la i conservar-la

Este producte és molt fàcil de conservar, ja que igual que els cereals i derivats tarda bastant a posar-se dolent. Tancar bé l’envàs i mantenir-ho en un lloc fresc i sec serà suficient.

  

 

Per a poder realitzar tot tipus de plats amb la soja texturitzada que es pot trobar en Mercadona, és molt important, primer de tot, hidratar-la fins que tinga una textura molt més blana. Per a açò simplement s’ha de deixar reposar en aigua calenta.

  

 

D’esta manera i una vegada estiga perfectament hidratada, es pot cuinar com un tros de carn, depenent de la grandària de la soja texturitzada. Per exemple, en trossos més grans es pot passar per la planxa com un filet de carn de porc. També es pot cuinar com si fóra carn en tomaca, fer broquetes a la barbacoa i fins i tot realitzar hamburgueses donant-li la forma arredonida.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.