Mercadona ofereix soja texturizada, el substitut de la carn per als vegans

La soja texturizada de Mercadona

La soja texturitzada de Mercadona | Twitter

 

Des de fa ja algunes setmanes es pot trobar en els supermercats Mercadona un producte nou per a molts consumidors. Apostant cada vegada més per a oferir aliments i productes aptes per a celíacs, vegans i per a dietes especials, la companyia valenciana va llançar al mercat un substitutiu de la dieta vegana per a la carn: la soja texturitzada.

  

  

Segons la pàgina web especialitzada ‘Gastronomia Vegana’, la soja texturitzada és un ingredient d’aspecte una mica estrany, que pot recordar als cereals o muesli del desdejuni, però que és ideal per a cuinar-lo substituint així les carns, ja siga en guisats, preparats per a farciments com a croquetes o canelons, entre altres. 

 

 

Des de sempre s’havia pensat que en dietes vegetarianes i veganes el gran aliment substitut de la carn era el conegut tofu, però no obstant açò, este aliment és més difícil de cuinar donada a la seua textura. La soja texturitzada té molt millor sabor i a més no es desfà en cuinar-la al costat d’altres ingredients com les verdures.

 

Cóm cuinar-la i conservar-la

Este producte és molt fàcil de conservar, ja que igual que els cereals i derivats tarda bastant a posar-se dolent. Tancar bé l’envàs i mantenir-ho en un lloc fresc i sec serà suficient.

  

 

Per a poder realitzar tot tipus de plats amb la soja texturitzada que es pot trobar en Mercadona, és molt important, primer de tot, hidratar-la fins que tinga una textura molt més blana. Per a açò simplement s’ha de deixar reposar en aigua calenta.

  

 

D’esta manera i una vegada estiga perfectament hidratada, es pot cuinar com un tros de carn, depenent de la grandària de la soja texturitzada. Per exemple, en trossos més grans es pot passar per la planxa com un filet de carn de porc. També es pot cuinar com si fóra carn en tomaca, fer broquetes a la barbacoa i fins i tot realitzar hamburgueses donant-li la forma arredonida.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.