Mercadona ofereix soja texturizada, el substitut de la carn per als vegans

La soja texturizada de Mercadona

La soja texturitzada de Mercadona | Twitter

 

Des de fa ja algunes setmanes es pot trobar en els supermercats Mercadona un producte nou per a molts consumidors. Apostant cada vegada més per a oferir aliments i productes aptes per a celíacs, vegans i per a dietes especials, la companyia valenciana va llançar al mercat un substitutiu de la dieta vegana per a la carn: la soja texturitzada.

  

  

Segons la pàgina web especialitzada ‘Gastronomia Vegana’, la soja texturitzada és un ingredient d’aspecte una mica estrany, que pot recordar als cereals o muesli del desdejuni, però que és ideal per a cuinar-lo substituint així les carns, ja siga en guisats, preparats per a farciments com a croquetes o canelons, entre altres. 

 

 

Des de sempre s’havia pensat que en dietes vegetarianes i veganes el gran aliment substitut de la carn era el conegut tofu, però no obstant açò, este aliment és més difícil de cuinar donada a la seua textura. La soja texturitzada té molt millor sabor i a més no es desfà en cuinar-la al costat d’altres ingredients com les verdures.

 

Cóm cuinar-la i conservar-la

Este producte és molt fàcil de conservar, ja que igual que els cereals i derivats tarda bastant a posar-se dolent. Tancar bé l’envàs i mantenir-ho en un lloc fresc i sec serà suficient.

  

 

Per a poder realitzar tot tipus de plats amb la soja texturitzada que es pot trobar en Mercadona, és molt important, primer de tot, hidratar-la fins que tinga una textura molt més blana. Per a açò simplement s’ha de deixar reposar en aigua calenta.

  

 

D’esta manera i una vegada estiga perfectament hidratada, es pot cuinar com un tros de carn, depenent de la grandària de la soja texturitzada. Per exemple, en trossos més grans es pot passar per la planxa com un filet de carn de porc. També es pot cuinar com si fóra carn en tomaca, fer broquetes a la barbacoa i fins i tot realitzar hamburgueses donant-li la forma arredonida.

Últimes notícies

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.