Mercadona ofereix soja texturizada, el substitut de la carn per als vegans

La soja texturizada de Mercadona

La soja texturitzada de Mercadona | Twitter

 

Des de fa ja algunes setmanes es pot trobar en els supermercats Mercadona un producte nou per a molts consumidors. Apostant cada vegada més per a oferir aliments i productes aptes per a celíacs, vegans i per a dietes especials, la companyia valenciana va llançar al mercat un substitutiu de la dieta vegana per a la carn: la soja texturitzada.

  

  

Segons la pàgina web especialitzada ‘Gastronomia Vegana’, la soja texturitzada és un ingredient d’aspecte una mica estrany, que pot recordar als cereals o muesli del desdejuni, però que és ideal per a cuinar-lo substituint així les carns, ja siga en guisats, preparats per a farciments com a croquetes o canelons, entre altres. 

 

 

Des de sempre s’havia pensat que en dietes vegetarianes i veganes el gran aliment substitut de la carn era el conegut tofu, però no obstant açò, este aliment és més difícil de cuinar donada a la seua textura. La soja texturitzada té molt millor sabor i a més no es desfà en cuinar-la al costat d’altres ingredients com les verdures.

 

Cóm cuinar-la i conservar-la

Este producte és molt fàcil de conservar, ja que igual que els cereals i derivats tarda bastant a posar-se dolent. Tancar bé l’envàs i mantenir-ho en un lloc fresc i sec serà suficient.

  

 

Per a poder realitzar tot tipus de plats amb la soja texturitzada que es pot trobar en Mercadona, és molt important, primer de tot, hidratar-la fins que tinga una textura molt més blana. Per a açò simplement s’ha de deixar reposar en aigua calenta.

  

 

D’esta manera i una vegada estiga perfectament hidratada, es pot cuinar com un tros de carn, depenent de la grandària de la soja texturitzada. Per exemple, en trossos més grans es pot passar per la planxa com un filet de carn de porc. També es pot cuinar com si fóra carn en tomaca, fer broquetes a la barbacoa i fins i tot realitzar hamburgueses donant-li la forma arredonida.

Últimes notícies

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.