Has rebut un missatge estrany del Banc Santander o BBVA? Açò t’interessa

Les tècniques de robatori en línia són cada vegada més sofisticades. El Banc d’Espanya alerta sobre noves tècniques de smishing. Una tècnica que consisteix en l’enviament d’un SMS per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima, en aquest cas un banc.

Fa uns dies, Twitter s’omplia de missatges d’usuaris que denunciaven haver rebut un missatge sospitós del Banc Santander i del BBVA.

 

 

En el missatge s’informava d’un problema relacionat amb el compte bancari i es compartia un enllaç, que, suposadament, dirigia a l’usuari fins a la solució. Una nova forma d’estafa de la qual tots dos bancs ja han alertat.

Estafa per SMS

 

Aquest missatge no arriba només a una persona, els ciberdelinqüents ho envien a centenars d’usuaris, siguen o no clients del banc, per a veure si algun cau en l’engany.

Les persones sense compte en BBVA i Banc Santander són a les quals més va estranyar aquest tipus de missatge i les que van alertar als bancs.

«Els ciberdelinqüents estan suplantant la identitat d’empreses i envien SMS fraudulents. Des de BBVA no t’enviarem SMS amb enllaços, ni et demanarem claus o dades personals. Et recomanem que elimines el missatge», ha escrit el BBVA en el seu compte de Twitter a fi d’evitar que els seus clients siguen estafats.

 

‘Phising’

 

Mentre la tècnica de smishing és per SMS, el phising es fa per correu electrònic. També és una tècnica molt utilitzada i que ja ha afectat anteriorment empreses com a Correus.

L’empresa informava el mes d’octubre passat que els seus clients estaven rebent un mail en el qual se’ls avisava que hi havia un paquet en una oficina de Correus llest per a la seua recollida.

La persona que rebia aquest missatge es preguntava: potser he demanat alguna cosa i no ho recorde? L’objectiu era que el client seguira una sèrie de passos i robar-li diners de la seua targeta.

 

Consells per a evitar estafes

 

Evitar estafes de phising o smishing no és tan senzill com sembla, ja que els ciberdelinqüents cada vegada perfeccionen més les seues tàctiques.

A continuació, t’expliquem alguns consells per a evitar ser estafat d’aquesta manera:

 En cas de rebre un SMS o correu electrònic que et semble estrany, crida immediatament al teu banc o a l’empresa que l’envia.

 Mai faces clic en un enllaç o número de telèfon d’un missatge del qual no estàs segur o conegues la seua procedència.

 Evita guardar informació bancària en el teu dispositiu mòbil.

 Llig amb atenció qualsevol missatge que rebes d’una entitat oficial, fixant-te en tots els detalls.

 Desconfia dels SMS que et parlen de treballs que no existeixen, premis sense haver jugat, o paquets rebuts sense haver-los demanat.

Últimes notícies

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.