Has rebut un missatge estrany del Banc Santander o BBVA? Açò t’interessa

Les tècniques de robatori en línia són cada vegada més sofisticades. El Banc d’Espanya alerta sobre noves tècniques de smishing. Una tècnica que consisteix en l’enviament d’un SMS per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima, en aquest cas un banc.

Fa uns dies, Twitter s’omplia de missatges d’usuaris que denunciaven haver rebut un missatge sospitós del Banc Santander i del BBVA.

 

 

En el missatge s’informava d’un problema relacionat amb el compte bancari i es compartia un enllaç, que, suposadament, dirigia a l’usuari fins a la solució. Una nova forma d’estafa de la qual tots dos bancs ja han alertat.

Estafa per SMS

 

Aquest missatge no arriba només a una persona, els ciberdelinqüents ho envien a centenars d’usuaris, siguen o no clients del banc, per a veure si algun cau en l’engany.

Les persones sense compte en BBVA i Banc Santander són a les quals més va estranyar aquest tipus de missatge i les que van alertar als bancs.

«Els ciberdelinqüents estan suplantant la identitat d’empreses i envien SMS fraudulents. Des de BBVA no t’enviarem SMS amb enllaços, ni et demanarem claus o dades personals. Et recomanem que elimines el missatge», ha escrit el BBVA en el seu compte de Twitter a fi d’evitar que els seus clients siguen estafats.

 

‘Phising’

 

Mentre la tècnica de smishing és per SMS, el phising es fa per correu electrònic. També és una tècnica molt utilitzada i que ja ha afectat anteriorment empreses com a Correus.

L’empresa informava el mes d’octubre passat que els seus clients estaven rebent un mail en el qual se’ls avisava que hi havia un paquet en una oficina de Correus llest per a la seua recollida.

La persona que rebia aquest missatge es preguntava: potser he demanat alguna cosa i no ho recorde? L’objectiu era que el client seguira una sèrie de passos i robar-li diners de la seua targeta.

 

Consells per a evitar estafes

 

Evitar estafes de phising o smishing no és tan senzill com sembla, ja que els ciberdelinqüents cada vegada perfeccionen més les seues tàctiques.

A continuació, t’expliquem alguns consells per a evitar ser estafat d’aquesta manera:

 En cas de rebre un SMS o correu electrònic que et semble estrany, crida immediatament al teu banc o a l’empresa que l’envia.

 Mai faces clic en un enllaç o número de telèfon d’un missatge del qual no estàs segur o conegues la seua procedència.

 Evita guardar informació bancària en el teu dispositiu mòbil.

 Llig amb atenció qualsevol missatge que rebes d’una entitat oficial, fixant-te en tots els detalls.

 Desconfia dels SMS que et parlen de treballs que no existeixen, premis sense haver jugat, o paquets rebuts sense haver-los demanat.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.