Has rebut un missatge estrany del Banc Santander o BBVA? Açò t’interessa

Les tècniques de robatori en línia són cada vegada més sofisticades. El Banc d’Espanya alerta sobre noves tècniques de smishing. Una tècnica que consisteix en l’enviament d’un SMS per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima, en aquest cas un banc.

Fa uns dies, Twitter s’omplia de missatges d’usuaris que denunciaven haver rebut un missatge sospitós del Banc Santander i del BBVA.

 

 

En el missatge s’informava d’un problema relacionat amb el compte bancari i es compartia un enllaç, que, suposadament, dirigia a l’usuari fins a la solució. Una nova forma d’estafa de la qual tots dos bancs ja han alertat.

Estafa per SMS

 

Aquest missatge no arriba només a una persona, els ciberdelinqüents ho envien a centenars d’usuaris, siguen o no clients del banc, per a veure si algun cau en l’engany.

Les persones sense compte en BBVA i Banc Santander són a les quals més va estranyar aquest tipus de missatge i les que van alertar als bancs.

“Els ciberdelinqüents estan suplantant la identitat d’empreses i envien SMS fraudulents. Des de BBVA no t’enviarem SMS amb enllaços, ni et demanarem claus o dades personals. Et recomanem que elimines el missatge”, ha escrit el BBVA en el seu compte de Twitter a fi d’evitar que els seus clients siguen estafats.

 

‘Phising’

 

Mentre la tècnica de smishing és per SMS, el phising es fa per correu electrònic. També és una tècnica molt utilitzada i que ja ha afectat anteriorment empreses com a Correus.

L’empresa informava el mes d’octubre passat que els seus clients estaven rebent un mail en el qual se’ls avisava que hi havia un paquet en una oficina de Correus llest per a la seua recollida.

La persona que rebia aquest missatge es preguntava: potser he demanat alguna cosa i no ho recorde? L’objectiu era que el client seguira una sèrie de passos i robar-li diners de la seua targeta.

 

Consells per a evitar estafes

 

Evitar estafes de phising o smishing no és tan senzill com sembla, ja que els ciberdelinqüents cada vegada perfeccionen més les seues tàctiques.

A continuació, t’expliquem alguns consells per a evitar ser estafat d’aquesta manera:

 En cas de rebre un SMS o correu electrònic que et semble estrany, crida immediatament al teu banc o a l’empresa que l’envia.

 Mai faces clic en un enllaç o número de telèfon d’un missatge del qual no estàs segur o conegues la seua procedència.

 Evita guardar informació bancària en el teu dispositiu mòbil.

 Llig amb atenció qualsevol missatge que rebes d’una entitat oficial, fixant-te en tots els detalls.

 Desconfia dels SMS que et parlen de treballs que no existeixen, premis sense haver jugat, o paquets rebuts sense haver-los demanat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.