Has rebut un missatge estrany del Banc Santander o BBVA? Açò t’interessa

Les tècniques de robatori en línia són cada vegada més sofisticades. El Banc d’Espanya alerta sobre noves tècniques de smishing. Una tècnica que consisteix en l’enviament d’un SMS per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima, en aquest cas un banc.

Fa uns dies, Twitter s’omplia de missatges d’usuaris que denunciaven haver rebut un missatge sospitós del Banc Santander i del BBVA.

 

 

En el missatge s’informava d’un problema relacionat amb el compte bancari i es compartia un enllaç, que, suposadament, dirigia a l’usuari fins a la solució. Una nova forma d’estafa de la qual tots dos bancs ja han alertat.

Estafa per SMS

 

Aquest missatge no arriba només a una persona, els ciberdelinqüents ho envien a centenars d’usuaris, siguen o no clients del banc, per a veure si algun cau en l’engany.

Les persones sense compte en BBVA i Banc Santander són a les quals més va estranyar aquest tipus de missatge i les que van alertar als bancs.

«Els ciberdelinqüents estan suplantant la identitat d’empreses i envien SMS fraudulents. Des de BBVA no t’enviarem SMS amb enllaços, ni et demanarem claus o dades personals. Et recomanem que elimines el missatge», ha escrit el BBVA en el seu compte de Twitter a fi d’evitar que els seus clients siguen estafats.

 

‘Phising’

 

Mentre la tècnica de smishing és per SMS, el phising es fa per correu electrònic. També és una tècnica molt utilitzada i que ja ha afectat anteriorment empreses com a Correus.

L’empresa informava el mes d’octubre passat que els seus clients estaven rebent un mail en el qual se’ls avisava que hi havia un paquet en una oficina de Correus llest per a la seua recollida.

La persona que rebia aquest missatge es preguntava: potser he demanat alguna cosa i no ho recorde? L’objectiu era que el client seguira una sèrie de passos i robar-li diners de la seua targeta.

 

Consells per a evitar estafes

 

Evitar estafes de phising o smishing no és tan senzill com sembla, ja que els ciberdelinqüents cada vegada perfeccionen més les seues tàctiques.

A continuació, t’expliquem alguns consells per a evitar ser estafat d’aquesta manera:

 En cas de rebre un SMS o correu electrònic que et semble estrany, crida immediatament al teu banc o a l’empresa que l’envia.

 Mai faces clic en un enllaç o número de telèfon d’un missatge del qual no estàs segur o conegues la seua procedència.

 Evita guardar informació bancària en el teu dispositiu mòbil.

 Llig amb atenció qualsevol missatge que rebes d’una entitat oficial, fixant-te en tots els detalls.

 Desconfia dels SMS que et parlen de treballs que no existeixen, premis sense haver jugat, o paquets rebuts sense haver-los demanat.

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.