10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Has rebut un missatge estrany del Banc Santander o BBVA? Açò t’interessa

Les tècniques de robatori en línia són cada vegada més sofisticades. El Banc d’Espanya alerta sobre noves tècniques de smishing. Una tècnica que consisteix en l’enviament d’un SMS per part d’un ciberdelinqüent a un usuari simulant ser una entitat legítima, en aquest cas un banc.

Fa uns dies, Twitter s’omplia de missatges d’usuaris que denunciaven haver rebut un missatge sospitós del Banc Santander i del BBVA.

 

 

En el missatge s’informava d’un problema relacionat amb el compte bancari i es compartia un enllaç, que, suposadament, dirigia a l’usuari fins a la solució. Una nova forma d’estafa de la qual tots dos bancs ja han alertat.

Estafa per SMS

 

Aquest missatge no arriba només a una persona, els ciberdelinqüents ho envien a centenars d’usuaris, siguen o no clients del banc, per a veure si algun cau en l’engany.

Les persones sense compte en BBVA i Banc Santander són a les quals més va estranyar aquest tipus de missatge i les que van alertar als bancs.

“Els ciberdelinqüents estan suplantant la identitat d’empreses i envien SMS fraudulents. Des de BBVA no t’enviarem SMS amb enllaços, ni et demanarem claus o dades personals. Et recomanem que elimines el missatge”, ha escrit el BBVA en el seu compte de Twitter a fi d’evitar que els seus clients siguen estafats.

 

‘Phising’

 

Mentre la tècnica de smishing és per SMS, el phising es fa per correu electrònic. També és una tècnica molt utilitzada i que ja ha afectat anteriorment empreses com a Correus.

L’empresa informava el mes d’octubre passat que els seus clients estaven rebent un mail en el qual se’ls avisava que hi havia un paquet en una oficina de Correus llest per a la seua recollida.

La persona que rebia aquest missatge es preguntava: potser he demanat alguna cosa i no ho recorde? L’objectiu era que el client seguira una sèrie de passos i robar-li diners de la seua targeta.

 

Consells per a evitar estafes

 

Evitar estafes de phising o smishing no és tan senzill com sembla, ja que els ciberdelinqüents cada vegada perfeccionen més les seues tàctiques.

A continuació, t’expliquem alguns consells per a evitar ser estafat d’aquesta manera:

 En cas de rebre un SMS o correu electrònic que et semble estrany, crida immediatament al teu banc o a l’empresa que l’envia.

 Mai faces clic en un enllaç o número de telèfon d’un missatge del qual no estàs segur o conegues la seua procedència.

 Evita guardar informació bancària en el teu dispositiu mòbil.

 Llig amb atenció qualsevol missatge que rebes d’una entitat oficial, fixant-te en tots els detalls.

 Desconfia dels SMS que et parlen de treballs que no existeixen, premis sense haver jugat, o paquets rebuts sense haver-los demanat.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.