Mónica, la primera víctima de violència masclista d’enguany, i Rubén s’estaven divorciant

Mónica Linde i Rubén

Mónica Linde s’estava separant de la seua parella, Rubén, i presumpte assassí | Instagram (Mónica Linde)

Mónica Linde i la seua filla Ciara són les primeres víctimes de violència masclista del 2020. El dia de Reis, Esplugues de Llobregat, en Barcelona, va començar el dia amb una tràgica notícia en lloc de la il·lusió per obrir els regals que els Reis d’Orient havien deixat durant la nit. Rubén Darío, de 27 anys, presumptament havia assassinat a la seua dona i a la seua filla, de 28 i 3 anys, respectivament, i s’havia intentat suïcidar.

 

Mónica i Rubén, en tràmits de separació

Mónica i Rubén, els dos de nacionalitat espanyola, eren parella des de fa cinc anys, tot i que des del mes de desembre estaven en tràmits de separació. Ara, en fa tres que es van mudar al pis que encara compartien en Esplugues de Llobregat, just abans de què nasquera Ciara, la xiqueta que tenien en comú. Els veïns, segons relata ‘El País’, coincidixen en què eren una parella discreta, sense discussions ni crits i, fins i tot, alguns d’ells ni tan sols els coneixien. És més, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), l’home no té antecedents judicials ni cap denúncia prèvia per violència masclista ni maltractaments.

 

La gran de tres germans, Mónica, destaca en les seues xarxes socials que se’n va anar a treballar a l’estranger. En concret, va ser dependenta d’un Zara Home en Londres i també va treballar en Barcelona, com a personal administratiu de la Clínica Teknon. Ara, des de feia pocs mesos, la xica estava treballant en l’aeroport de Barcelona com a coordinadora de vols de la companyia de baix cost Easy Jet.

 

Mónica Linde i la seua filla, Ciara

Mónica i la seua filla Ciara, de 3 anys, presumptament assassinades per Rubén, parella i pare, respectivament | Instagram (Mónica Linde)

 

Dol per l’assassinat de Mónica i Ciara

A primera hora del matí, cap a les 6.00 d’este dilluns, 6 de gener, els veïns de l’edifici a on vivia la família van alertar als Mossos d’Esquadra perquè se sentien crits. Els agents es van personar en el domicili i es van trobar amb els cossos sense vida de la dona i la xiqueta, possiblement estrangulades, segons una primera hipòtesi, i sense que l’equip dels Servicis d’Emergències Mèdiques (SEM) poguera fer res per salvar-les. En el mateix lloc dels fets, Rubén va ser detingut com al presumpte autor del doble assassinat, tot i que va ser traslladat a un centre mèdic a causa de les lesions que presentava per haver-se autolesionat. Una volta es recupere, passarà a disposició judicial.

 

Este dilluns al migdia, davant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat s’han concentrat unes 350 persones per a condemnar el doble assassinat, mentres que la bandera del consistori oneja a mitja asta i han decretat tres dies de dol. El 2019 va tancar amb 55 dones assassinades en mans de la seua parella o exparella, la xifra més elevada dels anteriors cinc anys, mentres que el 2018 ho va fer amb 47 i el 2017 amb 53 víctimes de violència masclista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.