Mónica, la primera víctima de violència masclista d’enguany, i Rubén s’estaven divorciant

Mónica Linde i Rubén

Mónica Linde s’estava separant de la seua parella, Rubén, i presumpte assassí | Instagram (Mónica Linde)

Mónica Linde i la seua filla Ciara són les primeres víctimes de violència masclista del 2020. El dia de Reis, Esplugues de Llobregat, en Barcelona, va començar el dia amb una tràgica notícia en lloc de la il·lusió per obrir els regals que els Reis d’Orient havien deixat durant la nit. Rubén Darío, de 27 anys, presumptament havia assassinat a la seua dona i a la seua filla, de 28 i 3 anys, respectivament, i s’havia intentat suïcidar.

 

Mónica i Rubén, en tràmits de separació

Mónica i Rubén, els dos de nacionalitat espanyola, eren parella des de fa cinc anys, tot i que des del mes de desembre estaven en tràmits de separació. Ara, en fa tres que es van mudar al pis que encara compartien en Esplugues de Llobregat, just abans de què nasquera Ciara, la xiqueta que tenien en comú. Els veïns, segons relata ‘El País’, coincidixen en què eren una parella discreta, sense discussions ni crits i, fins i tot, alguns d’ells ni tan sols els coneixien. És més, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), l’home no té antecedents judicials ni cap denúncia prèvia per violència masclista ni maltractaments.

 

La gran de tres germans, Mónica, destaca en les seues xarxes socials que se’n va anar a treballar a l’estranger. En concret, va ser dependenta d’un Zara Home en Londres i també va treballar en Barcelona, com a personal administratiu de la Clínica Teknon. Ara, des de feia pocs mesos, la xica estava treballant en l’aeroport de Barcelona com a coordinadora de vols de la companyia de baix cost Easy Jet.

 

Mónica Linde i la seua filla, Ciara

Mónica i la seua filla Ciara, de 3 anys, presumptament assassinades per Rubén, parella i pare, respectivament | Instagram (Mónica Linde)

 

Dol per l’assassinat de Mónica i Ciara

A primera hora del matí, cap a les 6.00 d’este dilluns, 6 de gener, els veïns de l’edifici a on vivia la família van alertar als Mossos d’Esquadra perquè se sentien crits. Els agents es van personar en el domicili i es van trobar amb els cossos sense vida de la dona i la xiqueta, possiblement estrangulades, segons una primera hipòtesi, i sense que l’equip dels Servicis d’Emergències Mèdiques (SEM) poguera fer res per salvar-les. En el mateix lloc dels fets, Rubén va ser detingut com al presumpte autor del doble assassinat, tot i que va ser traslladat a un centre mèdic a causa de les lesions que presentava per haver-se autolesionat. Una volta es recupere, passarà a disposició judicial.

 

Este dilluns al migdia, davant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat s’han concentrat unes 350 persones per a condemnar el doble assassinat, mentres que la bandera del consistori oneja a mitja asta i han decretat tres dies de dol. El 2019 va tancar amb 55 dones assassinades en mans de la seua parella o exparella, la xifra més elevada dels anteriors cinc anys, mentres que el 2018 ho va fer amb 47 i el 2017 amb 53 víctimes de violència masclista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.