Mónica, la primera víctima de violència masclista d’enguany, i Rubén s’estaven divorciant

Mónica Linde i Rubén

Mónica Linde s’estava separant de la seua parella, Rubén, i presumpte assassí | Instagram (Mónica Linde)

Mónica Linde i la seua filla Ciara són les primeres víctimes de violència masclista del 2020. El dia de Reis, Esplugues de Llobregat, en Barcelona, va començar el dia amb una tràgica notícia en lloc de la il·lusió per obrir els regals que els Reis d’Orient havien deixat durant la nit. Rubén Darío, de 27 anys, presumptament havia assassinat a la seua dona i a la seua filla, de 28 i 3 anys, respectivament, i s’havia intentat suïcidar.

 

Mónica i Rubén, en tràmits de separació

Mónica i Rubén, els dos de nacionalitat espanyola, eren parella des de fa cinc anys, tot i que des del mes de desembre estaven en tràmits de separació. Ara, en fa tres que es van mudar al pis que encara compartien en Esplugues de Llobregat, just abans de què nasquera Ciara, la xiqueta que tenien en comú. Els veïns, segons relata ‘El País’, coincidixen en què eren una parella discreta, sense discussions ni crits i, fins i tot, alguns d’ells ni tan sols els coneixien. És més, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), l’home no té antecedents judicials ni cap denúncia prèvia per violència masclista ni maltractaments.

 

La gran de tres germans, Mónica, destaca en les seues xarxes socials que se’n va anar a treballar a l’estranger. En concret, va ser dependenta d’un Zara Home en Londres i també va treballar en Barcelona, com a personal administratiu de la Clínica Teknon. Ara, des de feia pocs mesos, la xica estava treballant en l’aeroport de Barcelona com a coordinadora de vols de la companyia de baix cost Easy Jet.

 

Mónica Linde i la seua filla, Ciara

Mónica i la seua filla Ciara, de 3 anys, presumptament assassinades per Rubén, parella i pare, respectivament | Instagram (Mónica Linde)

 

Dol per l’assassinat de Mónica i Ciara

A primera hora del matí, cap a les 6.00 d’este dilluns, 6 de gener, els veïns de l’edifici a on vivia la família van alertar als Mossos d’Esquadra perquè se sentien crits. Els agents es van personar en el domicili i es van trobar amb els cossos sense vida de la dona i la xiqueta, possiblement estrangulades, segons una primera hipòtesi, i sense que l’equip dels Servicis d’Emergències Mèdiques (SEM) poguera fer res per salvar-les. En el mateix lloc dels fets, Rubén va ser detingut com al presumpte autor del doble assassinat, tot i que va ser traslladat a un centre mèdic a causa de les lesions que presentava per haver-se autolesionat. Una volta es recupere, passarà a disposició judicial.

 

Este dilluns al migdia, davant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat s’han concentrat unes 350 persones per a condemnar el doble assassinat, mentres que la bandera del consistori oneja a mitja asta i han decretat tres dies de dol. El 2019 va tancar amb 55 dones assassinades en mans de la seua parella o exparella, la xifra més elevada dels anteriors cinc anys, mentres que el 2018 ho va fer amb 47 i el 2017 amb 53 víctimes de violència masclista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.