Mónica, la primera víctima de violència masclista d’enguany, i Rubén s’estaven divorciant

Mónica Linde i Rubén

Mónica Linde s’estava separant de la seua parella, Rubén, i presumpte assassí | Instagram (Mónica Linde)

Mónica Linde i la seua filla Ciara són les primeres víctimes de violència masclista del 2020. El dia de Reis, Esplugues de Llobregat, en Barcelona, va començar el dia amb una tràgica notícia en lloc de la il·lusió per obrir els regals que els Reis d’Orient havien deixat durant la nit. Rubén Darío, de 27 anys, presumptament havia assassinat a la seua dona i a la seua filla, de 28 i 3 anys, respectivament, i s’havia intentat suïcidar.

 

Mónica i Rubén, en tràmits de separació

Mónica i Rubén, els dos de nacionalitat espanyola, eren parella des de fa cinc anys, tot i que des del mes de desembre estaven en tràmits de separació. Ara, en fa tres que es van mudar al pis que encara compartien en Esplugues de Llobregat, just abans de què nasquera Ciara, la xiqueta que tenien en comú. Els veïns, segons relata ‘El País’, coincidixen en què eren una parella discreta, sense discussions ni crits i, fins i tot, alguns d’ells ni tan sols els coneixien. És més, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), l’home no té antecedents judicials ni cap denúncia prèvia per violència masclista ni maltractaments.

 

La gran de tres germans, Mónica, destaca en les seues xarxes socials que se’n va anar a treballar a l’estranger. En concret, va ser dependenta d’un Zara Home en Londres i també va treballar en Barcelona, com a personal administratiu de la Clínica Teknon. Ara, des de feia pocs mesos, la xica estava treballant en l’aeroport de Barcelona com a coordinadora de vols de la companyia de baix cost Easy Jet.

 

Mónica Linde i la seua filla, Ciara

Mónica i la seua filla Ciara, de 3 anys, presumptament assassinades per Rubén, parella i pare, respectivament | Instagram (Mónica Linde)

 

Dol per l’assassinat de Mónica i Ciara

A primera hora del matí, cap a les 6.00 d’este dilluns, 6 de gener, els veïns de l’edifici a on vivia la família van alertar als Mossos d’Esquadra perquè se sentien crits. Els agents es van personar en el domicili i es van trobar amb els cossos sense vida de la dona i la xiqueta, possiblement estrangulades, segons una primera hipòtesi, i sense que l’equip dels Servicis d’Emergències Mèdiques (SEM) poguera fer res per salvar-les. En el mateix lloc dels fets, Rubén va ser detingut com al presumpte autor del doble assassinat, tot i que va ser traslladat a un centre mèdic a causa de les lesions que presentava per haver-se autolesionat. Una volta es recupere, passarà a disposició judicial.

 

Este dilluns al migdia, davant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat s’han concentrat unes 350 persones per a condemnar el doble assassinat, mentres que la bandera del consistori oneja a mitja asta i han decretat tres dies de dol. El 2019 va tancar amb 55 dones assassinades en mans de la seua parella o exparella, la xifra més elevada dels anteriors cinc anys, mentres que el 2018 ho va fer amb 47 i el 2017 amb 53 víctimes de violència masclista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.