Mónica, la primera víctima de violència masclista d’enguany, i Rubén s’estaven divorciant

Mónica Linde i Rubén

Mónica Linde s’estava separant de la seua parella, Rubén, i presumpte assassí | Instagram (Mónica Linde)

Mónica Linde i la seua filla Ciara són les primeres víctimes de violència masclista del 2020. El dia de Reis, Esplugues de Llobregat, en Barcelona, va començar el dia amb una tràgica notícia en lloc de la il·lusió per obrir els regals que els Reis d’Orient havien deixat durant la nit. Rubén Darío, de 27 anys, presumptament havia assassinat a la seua dona i a la seua filla, de 28 i 3 anys, respectivament, i s’havia intentat suïcidar.

 

Mónica i Rubén, en tràmits de separació

Mónica i Rubén, els dos de nacionalitat espanyola, eren parella des de fa cinc anys, tot i que des del mes de desembre estaven en tràmits de separació. Ara, en fa tres que es van mudar al pis que encara compartien en Esplugues de Llobregat, just abans de què nasquera Ciara, la xiqueta que tenien en comú. Els veïns, segons relata ‘El País’, coincidixen en què eren una parella discreta, sense discussions ni crits i, fins i tot, alguns d’ells ni tan sols els coneixien. És més, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), l’home no té antecedents judicials ni cap denúncia prèvia per violència masclista ni maltractaments.

 

La gran de tres germans, Mónica, destaca en les seues xarxes socials que se’n va anar a treballar a l’estranger. En concret, va ser dependenta d’un Zara Home en Londres i també va treballar en Barcelona, com a personal administratiu de la Clínica Teknon. Ara, des de feia pocs mesos, la xica estava treballant en l’aeroport de Barcelona com a coordinadora de vols de la companyia de baix cost Easy Jet.

 

Mónica Linde i la seua filla, Ciara

Mónica i la seua filla Ciara, de 3 anys, presumptament assassinades per Rubén, parella i pare, respectivament | Instagram (Mónica Linde)

 

Dol per l’assassinat de Mónica i Ciara

A primera hora del matí, cap a les 6.00 d’este dilluns, 6 de gener, els veïns de l’edifici a on vivia la família van alertar als Mossos d’Esquadra perquè se sentien crits. Els agents es van personar en el domicili i es van trobar amb els cossos sense vida de la dona i la xiqueta, possiblement estrangulades, segons una primera hipòtesi, i sense que l’equip dels Servicis d’Emergències Mèdiques (SEM) poguera fer res per salvar-les. En el mateix lloc dels fets, Rubén va ser detingut com al presumpte autor del doble assassinat, tot i que va ser traslladat a un centre mèdic a causa de les lesions que presentava per haver-se autolesionat. Una volta es recupere, passarà a disposició judicial.

 

Este dilluns al migdia, davant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat s’han concentrat unes 350 persones per a condemnar el doble assassinat, mentres que la bandera del consistori oneja a mitja asta i han decretat tres dies de dol. El 2019 va tancar amb 55 dones assassinades en mans de la seua parella o exparella, la xifra més elevada dels anteriors cinc anys, mentres que el 2018 ho va fer amb 47 i el 2017 amb 53 víctimes de violència masclista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.