Montón mostra correus per a demostrar la seua honestedat i nega irregularitats en l’obtenció del màster de la URJC

 

Carmen Montón ha sigut recentment objecte de polèmica al posar-se en dubte l’obtenció del seu màster a través de la Universitat Rey Juan Carlos. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social ha volgut aclarir els rumors amb una roda de premsa realitzada este matí i ha negat que hi haja algun tipus d’irregularitat en la realització del Màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, que va realitzar en el curs 2010-2011 en l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid, clausurat després del sonat cas de Cristina Cifuentes, i ha mostrat diversos correus electrònics que segons ella «acrediten la seua honestedat», afegint a més, que no pensa dimitir. La ministra s’ha pronunciat així en la roda de premsa en la seu del Ministeri després de la informació publicada per ‘eldiario.es’ en la que assenyala que la ministra va obtindre una nota mitjana de 8,43 en el màster a pesar que el va començar quan la meitat de les assignatures ja havien finalitzat.

De la mateixa manera, segons el mateix mitjà, Carmen Montón va pagar la matrícula del mateix màster fora de termini, tres mesos després i va superar la meitat de les matèries sense acudir a les classes i sense tractar amb els professors. La ministra ha avisat que «no tots som iguals», ja que ella té més de 30 correus que acrediten haver cursat aquestos estudis durant el curs 2010-2011, té el títol, té el treball de fi de màster i el certificat acadèmic de les notes. Així mateix, ha dit haver informat el president del govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta, Carmen Calvo. Durant la seua compareixença, Montón ha anat negant punt per punt les informacions publicades, reconeixent estar «tranquil·la» i sentir-se «recolzada» per Sánchez perquè va fer «tot» el que li recomanaren des de la universitat. La matrícula la va realitzar, segons ha dit, per a estar «millor formada», ja que era en aquell moment la portaveu d’Igualtat del PSOE, i que en tot moment va actuar d’acord amb les institucions que de la universitat pública li van donar. Per tant, ha negat haver aprovat el curs sense haver assistit a classe, ja que, segons un correu electrònic, ella estava autoritzada per a cursar-lo a distància. Insistint en la seua innocència ha negat haver començat el màster quan ja havia acabat, i ha afirmat tindre el treball de final de màster, titulat ‘La reproducció assistida, un alliberament o un retrocés en la igualtat’. Assegura tindre el document, els esborranys previs al definitiu i fins i tot l’ordinador en què el va fer. Per tot això ha reiterat la seua honestedat i ha insistit que el seu cas res té a vore amb altres.

 

 

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.