13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Mor l’escriptora i acadèmica Carme Miquel

Carme Miquel

L’escriptora era membre de l’Acadèmia des del 2016 | AVL

 

Ha mort Carme Miquel, als 74 anys. L’escriptora, membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua des del 2016 i fundadora i primera presidenta de l’Associació Escola Valenciana (1990 – 1994) sempre va destacar pel seu activisme en pro del valencià, especialment, en el món educatiu. Són diferents els seus llibres de text per a l’ensenyament de la llengua valenciana i, de fet, als 20 anys va fundar la secció de Pedagogia de Lo Rat Penat, el 1964.

 

La nuciera, nascuda el 1945, va destacar com una de les escriptores de literatura juvenil més llegides. La seua obra ‘Aigua en cistella’, premi de novel·la Ciutat d’Alzira, ha venut ja prop de 20.000 exemplars i ha marcat generacions de jóvens lectors d’institut. No de bades, va ser docent durant 40 anys. El món de la cultura valenciana hui li mostra les seues condolències.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’AVL firmarà un conveni amb el Congrés per a la difusió del valencià

L'AVL firmarà el dimecres a València un conveni amb el Congrés destinat a la formació, el coneixement i la difusió del valencià. A l'acte assistiran Verònica Cantó i Francina Armengol i es produirà una setmana després de l'elecció de Juanfran Pérez Llorca.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.

València Basket i Ethan Happ rescindixen el seu contracte

València Basket i el pivot Ethan Happ han pactat la seua desvinculació del club. La decisió arriba després d'una llarga inactivitat per lesió i setmanes de negociació.

Zulima Pérez demana a Martínez Mus explicacions per la retirada en FGV d’una campanya del Govern sobre la reconstrucció postdana

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha reclamat al vicepresident segon en funcions que aclarisca per quin FGV va retirar abans d'hora una campanya institucional, una decisió que ha vinculat amb censura per la falta d'explicacions.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura al seu pas per Orihuela

Els bombers han recuperat el cos d'un home en el riu Segura, a Orihuela, i la Policia Nacional ha obert una investigació. A l'espera de l'autòpsia, no s'han apreciat signes aparents de violència.

Ramazani no viatja a Vallecas i és baixa per al València-Raig

L'extrem belga va quedar fora de la llista i no va viatjar per al València-Raig després de valorar les seues sensacions en l'últim assaig. Diakhaby va seguir de baixa.

El Vila-real encadena tres victòries a domicili dos anys i mig després

El Vila-real va guanyar 2-3 a la Reial Societat i va encadenar el seu tercer triomf seguit com a visitant, alguna cosa que no aconseguia des de feia més de dos anys i mig. La sèrie es va iniciar amb dos 0-2 a Mestalla i Cornellà.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya: tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a tres presumptes membres de la primera cèl·lula de The Base a Espanya a la província de Castelló. El líder va ingressar a la presó i es van intervindre armes, material paramilitar i propaganda neonazi.