14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Mor José Lladró, el germà mitjà de la companyia de porcellana de luxe

José Lladró

José Lladró, cofundador d’un dels grans imperis empresarials valencians | Agències

 

Este dilluns de matí ha mort José Lladró, el germà mitjà dels tres fundadors de la mítica firma valenciana de ceràmica de luxe: Porcellana Lladró. Els tres germans d’Almàssera (l’Horta Nord) van alçar un imperi que va arribar a tindre un museu en la Quinta Avinguda de Nova York, inaugurat el 1988, i a ser sinònim de luxe per a moltes estreles de Hollywood.

 

José Lladró, de 91 anys, és el segon dels patriarques Lladró en morir, després que el 2017 morira Juan, el germà major i el qui va capitanejar durant més temps la companyia, bé directament o bé a través de les seues filles. Els germans van ser capaços de fundar un imperi empresarial en els anys 50, quan van muntar un forn artesanal en el corral de sa casa en Almàssera i a on van posar en pràctica els seus coneiximents en pintura, escultura i porcellana elèctrica.

 

Lladro

Lladró, en la Ciutat de la Porcellana, entre Tavernes i Almàssera | Agències

 

La companyia es va escampar per tot el món com a sinònim de luxe. Però era en les cases valencianes a on més devoció se li tenia a la firma, a on tot el món que es preuara tenia alguna figureta de traços dolços i tons pastel. L’empresa era un èxit, fins que en el 90 va donar símptomes d’esgotament en el model empresarial i els germans van delegar la gestió en els fills en el 2003.

 

Amb tot, Juan Lladró, el major, va continuar controlant l’empresa a través de les seues filles, a partir del 2007, i després de desavinences familiars i batalles pel control de la companyia, finalment, el fons d’inversió PHI Industrial va comprar l’empresa de porcellana en el 2017. Amb José, per tant, mor una part de la història empresarial i industrial valenciana i espanyola dels anys 50.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.