Mor per coronavirus una dona de 58 anys que es va negar a vacunar-se a Elda

 

Durant la matinada d’ahir, una dona de 58 anys va morir a conseqüència del coronavirus en la Unitat de Cures Intensiu (UCI) de l’Hospital Comarcal d’Elda. Pel que sembla, la víctima feia diversos dies que romania ingressada en estat greu en aquest centre hospitalari alacantí.

 

L’evolució de la dona va ser a pitjor en planta i les greus conseqüències que implicaven els seus pulmons van fer que fóra ingressada en l’UCI fins que va morir fa tan sols unes poques hores. La pacient havia decidit que no es vacunaria, i a més, segons ha avançat el diari Información, la víctima difonia els valors negacionistes que s’oposen a l’administració de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Els percentatges de persones que decideixen vacunar-se tant en el territori valencià com a Espanya són molt elevats i aquesta alta acceptació facilita la desescalada. No obstant això, no tota la comunitat de persones que es nega a adquirir la immunització està formada per negacionistes. Una gran quantitat d’aquest grup està compost per població que se sent atemorida pels efectes adversos de la vacuna.

 

Aquesta setmana, la Conselleria de Sanitat ha iniciat una campanya de repesca que abastarà un total de 400.000 persones que en el seu moment van rebre el missatge per a vacunar-se, però no van acudir a la cita. Aquesta vegada, tindran una segona oportunitat.

Últimes notícies

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.