Mor per coronavirus una dona de 58 anys que es va negar a vacunar-se a Elda

 

Durant la matinada d’ahir, una dona de 58 anys va morir a conseqüència del coronavirus en la Unitat de Cures Intensiu (UCI) de l’Hospital Comarcal d’Elda. Pel que sembla, la víctima feia diversos dies que romania ingressada en estat greu en aquest centre hospitalari alacantí.

 

L’evolució de la dona va ser a pitjor en planta i les greus conseqüències que implicaven els seus pulmons van fer que fóra ingressada en l’UCI fins que va morir fa tan sols unes poques hores. La pacient havia decidit que no es vacunaria, i a més, segons ha avançat el diari Información, la víctima difonia els valors negacionistes que s’oposen a l’administració de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Els percentatges de persones que decideixen vacunar-se tant en el territori valencià com a Espanya són molt elevats i aquesta alta acceptació facilita la desescalada. No obstant això, no tota la comunitat de persones que es nega a adquirir la immunització està formada per negacionistes. Una gran quantitat d’aquest grup està compost per població que se sent atemorida pels efectes adversos de la vacuna.

 

Aquesta setmana, la Conselleria de Sanitat ha iniciat una campanya de repesca que abastarà un total de 400.000 persones que en el seu moment van rebre el missatge per a vacunar-se, però no van acudir a la cita. Aquesta vegada, tindran una segona oportunitat.

Últimes notícies

Educació reunirà divendres les autonomies amb el PISA 2025 de fons

El Ministeri d Educació ha convocat per a divendres la conferència sectorial amb les comunitats per repartir fons de FP i abordar el Pla d Educació Inclusiva, en plena polèmica pels resultats de l informe PISA 2025.

Boluda insta a aprofitar la proposta de finançament per a la Comunitat Valenciana

El president de l’AVE, Vicente Boluda, defensa a Alacant que la Comunitat Valenciana ha d’aprofitar l’oferta de reforma del finançament autonòmic i la qualifica de punt de partida per a millorar.

Muñoz insta el PP a treballar per la Comunitat i deixar d’atacar Morant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha advertit el PP que la Comunitat Valenciana està 'paralitzada' i li ha exigit que deixe d’atacar Diana Morant i fixe ja data per al debat de política general en Les Corts.

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.