Mor el mític exciclista Julio Jiménez en un accident als 87 anys

L’exciclista Julio Jiménez, de 87 anys, ha mort aquesta matinada a l’hospital La nostra Senyora de Sonsoles d’Àvila al no superar les lesions de l’accident de trànsit que en la capital avilesa, en el qual altres dos octogenaris també van resultar ferits, en col·lidir el vehicle en el qual viatjaven contra una paret.

L’accident es va produir al migdia del passat dimarts en l’eixida del safareig de vehicles que regenta l’exciclista Ángel Arroyo, en la rotonda de Font de la Teula amb Pintor Caprotti, en la zona nord de la ciutat.

Jiménez, acompanyat d’un matrimoni, va acudir a aqueix establiment i a l’eixida una maniobra incorrecta va provocar que el cotxe col·lidira contra una paret.

Els tres ocupants del vehicle, després d’una telefonada al Centre d’Emergències de 112, van rebre assistència en el lloc de l’accident. Jiménez va ser traslladat en una UVI mòbil a l’Hospital d’Àvila.

L’Ajuntament d’Àvila ha instal·lat la capella ardent de l’exciclista en el Palau de Caprotti. El consistori ha decretat dos dies de dol oficial per la seua mort. La bandera de la ciutat onejarà a mitja asta en els edificis municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jesús Manuel Sánchez Cabrera, va destacar la trajectòria esportiva de Jiménez i la seua profunda qualitat humana, que li va fer mereixedor d’un carrer, la Costa de Julio Jiménez.

Conegut popularment com El rellotger d’Àvila va aconseguir en la seua carretera professional en 1959 i 1969 cinc victòries en el Tour de França, a les quals es van sumar quatre més en el Giro d’Itàlia i altres tres en la Volta a Espanya. En la seua etapa ciclista va destacar com un gran escalador, la qual cosa li va fer guanyar fins a tres ocasions el mallot de la muntanya tant en el Tour com en la Volta.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.