Mor el mític exciclista Julio Jiménez en un accident als 87 anys

L’exciclista Julio Jiménez, de 87 anys, ha mort aquesta matinada a l’hospital La nostra Senyora de Sonsoles d’Àvila al no superar les lesions de l’accident de trànsit que en la capital avilesa, en el qual altres dos octogenaris també van resultar ferits, en col·lidir el vehicle en el qual viatjaven contra una paret.

L’accident es va produir al migdia del passat dimarts en l’eixida del safareig de vehicles que regenta l’exciclista Ángel Arroyo, en la rotonda de Font de la Teula amb Pintor Caprotti, en la zona nord de la ciutat.

Jiménez, acompanyat d’un matrimoni, va acudir a aqueix establiment i a l’eixida una maniobra incorrecta va provocar que el cotxe col·lidira contra una paret.

Els tres ocupants del vehicle, després d’una telefonada al Centre d’Emergències de 112, van rebre assistència en el lloc de l’accident. Jiménez va ser traslladat en una UVI mòbil a l’Hospital d’Àvila.

L’Ajuntament d’Àvila ha instal·lat la capella ardent de l’exciclista en el Palau de Caprotti. El consistori ha decretat dos dies de dol oficial per la seua mort. La bandera de la ciutat onejarà a mitja asta en els edificis municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jesús Manuel Sánchez Cabrera, va destacar la trajectòria esportiva de Jiménez i la seua profunda qualitat humana, que li va fer mereixedor d’un carrer, la Costa de Julio Jiménez.

Conegut popularment com El rellotger d’Àvila va aconseguir en la seua carretera professional en 1959 i 1969 cinc victòries en el Tour de França, a les quals es van sumar quatre més en el Giro d’Itàlia i altres tres en la Volta a Espanya. En la seua etapa ciclista va destacar com un gran escalador, la qual cosa li va fer guanyar fins a tres ocasions el mallot de la muntanya tant en el Tour com en la Volta.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.