Mor el mític exciclista Julio Jiménez en un accident als 87 anys

L’exciclista Julio Jiménez, de 87 anys, ha mort aquesta matinada a l’hospital La nostra Senyora de Sonsoles d’Àvila al no superar les lesions de l’accident de trànsit que en la capital avilesa, en el qual altres dos octogenaris també van resultar ferits, en col·lidir el vehicle en el qual viatjaven contra una paret.

L’accident es va produir al migdia del passat dimarts en l’eixida del safareig de vehicles que regenta l’exciclista Ángel Arroyo, en la rotonda de Font de la Teula amb Pintor Caprotti, en la zona nord de la ciutat.

Jiménez, acompanyat d’un matrimoni, va acudir a aqueix establiment i a l’eixida una maniobra incorrecta va provocar que el cotxe col·lidira contra una paret.

Els tres ocupants del vehicle, després d’una telefonada al Centre d’Emergències de 112, van rebre assistència en el lloc de l’accident. Jiménez va ser traslladat en una UVI mòbil a l’Hospital d’Àvila.

L’Ajuntament d’Àvila ha instal·lat la capella ardent de l’exciclista en el Palau de Caprotti. El consistori ha decretat dos dies de dol oficial per la seua mort. La bandera de la ciutat onejarà a mitja asta en els edificis municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jesús Manuel Sánchez Cabrera, va destacar la trajectòria esportiva de Jiménez i la seua profunda qualitat humana, que li va fer mereixedor d’un carrer, la Costa de Julio Jiménez.

Conegut popularment com El rellotger d’Àvila va aconseguir en la seua carretera professional en 1959 i 1969 cinc victòries en el Tour de França, a les quals es van sumar quatre més en el Giro d’Itàlia i altres tres en la Volta a Espanya. En la seua etapa ciclista va destacar com un gran escalador, la qual cosa li va fer guanyar fins a tres ocasions el mallot de la muntanya tant en el Tour com en la Volta.

Últimes notícies

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.
FILMOTECA D'ESTIU