Mor el mític exciclista Julio Jiménez en un accident als 87 anys

L’exciclista Julio Jiménez, de 87 anys, ha mort aquesta matinada a l’hospital La nostra Senyora de Sonsoles d’Àvila al no superar les lesions de l’accident de trànsit que en la capital avilesa, en el qual altres dos octogenaris també van resultar ferits, en col·lidir el vehicle en el qual viatjaven contra una paret.

L’accident es va produir al migdia del passat dimarts en l’eixida del safareig de vehicles que regenta l’exciclista Ángel Arroyo, en la rotonda de Font de la Teula amb Pintor Caprotti, en la zona nord de la ciutat.

Jiménez, acompanyat d’un matrimoni, va acudir a aqueix establiment i a l’eixida una maniobra incorrecta va provocar que el cotxe col·lidira contra una paret.

Els tres ocupants del vehicle, després d’una telefonada al Centre d’Emergències de 112, van rebre assistència en el lloc de l’accident. Jiménez va ser traslladat en una UVI mòbil a l’Hospital d’Àvila.

L’Ajuntament d’Àvila ha instal·lat la capella ardent de l’exciclista en el Palau de Caprotti. El consistori ha decretat dos dies de dol oficial per la seua mort. La bandera de la ciutat onejarà a mitja asta en els edificis municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jesús Manuel Sánchez Cabrera, va destacar la trajectòria esportiva de Jiménez i la seua profunda qualitat humana, que li va fer mereixedor d’un carrer, la Costa de Julio Jiménez.

Conegut popularment com El rellotger d’Àvila va aconseguir en la seua carretera professional en 1959 i 1969 cinc victòries en el Tour de França, a les quals es van sumar quatre més en el Giro d’Itàlia i altres tres en la Volta a Espanya. En la seua etapa ciclista va destacar com un gran escalador, la qual cosa li va fer guanyar fins a tres ocasions el mallot de la muntanya tant en el Tour com en la Volta.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.