Mor el mític exciclista Julio Jiménez en un accident als 87 anys

L’exciclista Julio Jiménez, de 87 anys, ha mort aquesta matinada a l’hospital La nostra Senyora de Sonsoles d’Àvila al no superar les lesions de l’accident de trànsit que en la capital avilesa, en el qual altres dos octogenaris també van resultar ferits, en col·lidir el vehicle en el qual viatjaven contra una paret.

L’accident es va produir al migdia del passat dimarts en l’eixida del safareig de vehicles que regenta l’exciclista Ángel Arroyo, en la rotonda de Font de la Teula amb Pintor Caprotti, en la zona nord de la ciutat.

Jiménez, acompanyat d’un matrimoni, va acudir a aqueix establiment i a l’eixida una maniobra incorrecta va provocar que el cotxe col·lidira contra una paret.

Els tres ocupants del vehicle, després d’una telefonada al Centre d’Emergències de 112, van rebre assistència en el lloc de l’accident. Jiménez va ser traslladat en una UVI mòbil a l’Hospital d’Àvila.

L’Ajuntament d’Àvila ha instal·lat la capella ardent de l’exciclista en el Palau de Caprotti. El consistori ha decretat dos dies de dol oficial per la seua mort. La bandera de la ciutat onejarà a mitja asta en els edificis municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jesús Manuel Sánchez Cabrera, va destacar la trajectòria esportiva de Jiménez i la seua profunda qualitat humana, que li va fer mereixedor d’un carrer, la Costa de Julio Jiménez.

Conegut popularment com El rellotger d’Àvila va aconseguir en la seua carretera professional en 1959 i 1969 cinc victòries en el Tour de França, a les quals es van sumar quatre més en el Giro d’Itàlia i altres tres en la Volta a Espanya. En la seua etapa ciclista va destacar com un gran escalador, la qual cosa li va fer guanyar fins a tres ocasions el mallot de la muntanya tant en el Tour com en la Volta.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA reclama a Utiel i Chiva que acrediten els avisos d’Emergències

La magistrada que investiga la gestió de la DANA demana a Utiel i Chiva que certifiquen els avisos del Centre d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024 i rebutja noves testificals.

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.