10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Un italià, detingut per presumpte tràfic de drogues, mor en els calabossos de la Policia Local de Benidorm

 

Este dijous a la vesprada, Francesco Sforza, un home de 40 anys, al parèixer de nacionalitat italiana, va morir en els calabossos de la Policia Local de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), quan la Guàrdia Civil va acudir a la reguarda per a traslladar-lo a presó, tal com havia acordat el jutjat de guàrdia d’esta localitat. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’home estava detingut per un presumpte delicte de tràfic de drogues i estava pendent de ser traslladat a la presó de Fontcalent, i a demés, estava previst iniciar els tràmits per a la seua extradició al seu país d’origen, segons confirma el regidor de Seguretat Ciutadana de la localitat, Lorenzo Martínez.

 

Martínez ha explicat que l’home ha mort sense signes externs de violència. «Quan els agents de la Guàrdia Civil van anar a recollir-lo a les quatre de la vesprada el van trobar mort en la cel·la”, ha explicat Martínez.

 

No hi havia signes de violència externa

Immediatament es va avisar als servicis sanitaris, que van intentar reanimar-lo sense èxit amb el desfibril·lador que hi ha en les dependències policials. Els sanitaris van constatar que no hi havia signes de violència externa pel que la causa de la mort serà determinada durant l’autòpsia.

 

Segons van informar fonts sanitàries, l’home podria haver mort per un accident cardiovascular. El cadàver va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a practicar-li l’autòpsia.

 

Ara, una jutgessa de Benidorm ha obert una investigació per a esclarir les causes i circumstàncies de la mort d’un pròfug italià en un dels calabossos de la Policia Local d’esta localitat valenciana.

 

L’advocada de la víctima demana responsabilitats

L’advocada de Sforza, Mariana Ivanov ha instat a la jutgessa de guàrdia a depurar «les responsabilitats que han comportat la pèrdua de la vida d’una persona privada de llibertat i dels seus drets fonamentals».

 

Ivanov també ha demanat que l’informen dels motius pels que no li van avisar de la detenció del seu client, i ha sol·licitat autorització per a fer un segon examen forense al cos.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.