14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Un italià, detingut per presumpte tràfic de drogues, mor en els calabossos de la Policia Local de Benidorm

 

Este dijous a la vesprada, Francesco Sforza, un home de 40 anys, al parèixer de nacionalitat italiana, va morir en els calabossos de la Policia Local de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), quan la Guàrdia Civil va acudir a la reguarda per a traslladar-lo a presó, tal com havia acordat el jutjat de guàrdia d’esta localitat. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’home estava detingut per un presumpte delicte de tràfic de drogues i estava pendent de ser traslladat a la presó de Fontcalent, i a demés, estava previst iniciar els tràmits per a la seua extradició al seu país d’origen, segons confirma el regidor de Seguretat Ciutadana de la localitat, Lorenzo Martínez.

 

Martínez ha explicat que l’home ha mort sense signes externs de violència. «Quan els agents de la Guàrdia Civil van anar a recollir-lo a les quatre de la vesprada el van trobar mort en la cel·la”, ha explicat Martínez.

 

No hi havia signes de violència externa

Immediatament es va avisar als servicis sanitaris, que van intentar reanimar-lo sense èxit amb el desfibril·lador que hi ha en les dependències policials. Els sanitaris van constatar que no hi havia signes de violència externa pel que la causa de la mort serà determinada durant l’autòpsia.

 

Segons van informar fonts sanitàries, l’home podria haver mort per un accident cardiovascular. El cadàver va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a practicar-li l’autòpsia.

 

Ara, una jutgessa de Benidorm ha obert una investigació per a esclarir les causes i circumstàncies de la mort d’un pròfug italià en un dels calabossos de la Policia Local d’esta localitat valenciana.

 

L’advocada de la víctima demana responsabilitats

L’advocada de Sforza, Mariana Ivanov ha instat a la jutgessa de guàrdia a depurar «les responsabilitats que han comportat la pèrdua de la vida d’una persona privada de llibertat i dels seus drets fonamentals».

 

Ivanov també ha demanat que l’informen dels motius pels que no li van avisar de la detenció del seu client, i ha sol·licitat autorització per a fer un segon examen forense al cos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.