Un italià, detingut per presumpte tràfic de drogues, mor en els calabossos de la Policia Local de Benidorm

 

Este dijous a la vesprada, Francesco Sforza, un home de 40 anys, al parèixer de nacionalitat italiana, va morir en els calabossos de la Policia Local de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), quan la Guàrdia Civil va acudir a la reguarda per a traslladar-lo a presó, tal com havia acordat el jutjat de guàrdia d’esta localitat. 

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, l’home estava detingut per un presumpte delicte de tràfic de drogues i estava pendent de ser traslladat a la presó de Fontcalent, i a demés, estava previst iniciar els tràmits per a la seua extradició al seu país d’origen, segons confirma el regidor de Seguretat Ciutadana de la localitat, Lorenzo Martínez.

 

Martínez ha explicat que l’home ha mort sense signes externs de violència. «Quan els agents de la Guàrdia Civil van anar a recollir-lo a les quatre de la vesprada el van trobar mort en la cel·la”, ha explicat Martínez.

 

No hi havia signes de violència externa

Immediatament es va avisar als servicis sanitaris, que van intentar reanimar-lo sense èxit amb el desfibril·lador que hi ha en les dependències policials. Els sanitaris van constatar que no hi havia signes de violència externa pel que la causa de la mort serà determinada durant l’autòpsia.

 

Segons van informar fonts sanitàries, l’home podria haver mort per un accident cardiovascular. El cadàver va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a practicar-li l’autòpsia.

 

Ara, una jutgessa de Benidorm ha obert una investigació per a esclarir les causes i circumstàncies de la mort d’un pròfug italià en un dels calabossos de la Policia Local d’esta localitat valenciana.

 

L’advocada de la víctima demana responsabilitats

L’advocada de Sforza, Mariana Ivanov ha instat a la jutgessa de guàrdia a depurar «les responsabilitats que han comportat la pèrdua de la vida d’una persona privada de llibertat i dels seus drets fonamentals».

 

Ivanov també ha demanat que l’informen dels motius pels que no li van avisar de la detenció del seu client, i ha sol·licitat autorització per a fer un segon examen forense al cos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.