Mor la jirafa Che, nascuda en Vivers, als 24 anys en el Bioparc de València

Jirafa Che

Jirafa Che | Bioparc de València

 

Esta passada matinada del dissabte 16 de novembre, la girafa Che, que va nàixer en 1995 en l’antic zoo de Vivers d’una parella que procedien d’un circ, ha mort en el Bioparc. L’animal va arribar en 2007 i es va convertir en «una col·laboradora molt especial», segons ha informat el parc.

 

Sobre este tema, la veterinària Loles Carbonell ha destacat que Che ha sigut la girafa de numeroses generacions de valencians i, per tant, «especialment volguda per tots». Carbonell ha assenyalat que encara recorda emocionada el seu naixement, el primer que va presenciar d’una girafa i, des d’eixe moment, l’ha «mimat i cuidat amb el màxim de benestar fins al final».

 

Tot l’equip del parc han sentit especialment la pèrdua d’este animal pel seu excepcional caràcter «amigable» que la va convertir en «una col·laboradora molt especial» en la integració i connexió del grup de girafes de Bioparc, que ha estat format per nou exemplars.

 

  

Han ressaltat que durant tots estos anys, ha sigut «una ajuda imprescindible» en moments excepcionalment delicats, com quan alguna cria era rebutjada per la seua mare. Che adoptava ràpidament el rol de «mare adoptiva» mentres els cuidadors li salvaven la vida alimentant-la a mà durant mesos.

 

 

També s’ocupava de tranquil·litzar i acompanyar a les girafes que arribaven d’altres parcs o les que podien  necessitar tractaments especials. La presència de Che «calmava, estimulava i beneficiava a la resta del grup», han ressaltat.

 

Che va ser un dels primers 16 animals que van arribar al Bioparc en 2007, amb uns altres tan icònics com el rinoceront Ròmul. Des d’eixe moment, la seua qualitat de vida «va millorar enormement» i era «emocionant contemplar-la en la seua nova casa trotant per l’extensa sabana». En 2011 va tindre a la seua primera cria a la vista del públic, que va rebre el nom d’Àfrica per votació popular dels valencians i hui en dia continua vivint en el Bioparc. Dos anys després, en 2013, va parir a Kebo, un mascle que va ser traslladat a Portugal.

 

La seua mort era esperada a causa de la seua edat. Cal tindre en compte que l’esperança de vida d’una girafa en el seu hàbitat és de 10 a 15 anys i en captivitat pot arribar a 27 anys. Che, amb 24, ja era una anciana.

 

Durant els seus 12 anys de vida en el Bioparc ha disfrutat amb el seu grup fins a l’últim dia d’un dels recintes més cridaners i admirats del parc. Vivia en un espectacular espai multi especie, a on convivia amb quatre espècies diferents d’antílops, gasela Thomson, blesbok, impala i antílop aquàtic; ocells singulars com ibis sagrat i jabirú i diferents espècies d’anàtids.

 

El Bioparc de València compta amb grup reproductor de girafa Rothschild, també coneguda com Baringo, una de les subespècies de girafa més amenaçades del planeta. El ramat forma part del programa europeu de conservació (EEP) i el seu objectiu és generar una «reserva genètica» que garantisca la pervivència d’esta espècie en greu perill d’extinció i, en este sentit, cada una de les cries representen l’esperança per al futur de la seua espècie. A més, la Fundació BIOPARC també participa en la seua preservació ‘in situ’ amb la ‘Giraffe Conservation Foundation’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.