Mor la jirafa Che, nascuda en Vivers, als 24 anys en el Bioparc de València

Jirafa Che

Jirafa Che | Bioparc de València

 

Esta passada matinada del dissabte 16 de novembre, la girafa Che, que va nàixer en 1995 en l’antic zoo de Vivers d’una parella que procedien d’un circ, ha mort en el Bioparc. L’animal va arribar en 2007 i es va convertir en «una col·laboradora molt especial», segons ha informat el parc.

 

Sobre este tema, la veterinària Loles Carbonell ha destacat que Che ha sigut la girafa de numeroses generacions de valencians i, per tant, «especialment volguda per tots». Carbonell ha assenyalat que encara recorda emocionada el seu naixement, el primer que va presenciar d’una girafa i, des d’eixe moment, l’ha «mimat i cuidat amb el màxim de benestar fins al final».

 

Tot l’equip del parc han sentit especialment la pèrdua d’este animal pel seu excepcional caràcter «amigable» que la va convertir en «una col·laboradora molt especial» en la integració i connexió del grup de girafes de Bioparc, que ha estat format per nou exemplars.

 

  

Han ressaltat que durant tots estos anys, ha sigut «una ajuda imprescindible» en moments excepcionalment delicats, com quan alguna cria era rebutjada per la seua mare. Che adoptava ràpidament el rol de «mare adoptiva» mentres els cuidadors li salvaven la vida alimentant-la a mà durant mesos.

 

 

També s’ocupava de tranquil·litzar i acompanyar a les girafes que arribaven d’altres parcs o les que podien  necessitar tractaments especials. La presència de Che «calmava, estimulava i beneficiava a la resta del grup», han ressaltat.

 

Che va ser un dels primers 16 animals que van arribar al Bioparc en 2007, amb uns altres tan icònics com el rinoceront Ròmul. Des d’eixe moment, la seua qualitat de vida «va millorar enormement» i era «emocionant contemplar-la en la seua nova casa trotant per l’extensa sabana». En 2011 va tindre a la seua primera cria a la vista del públic, que va rebre el nom d’Àfrica per votació popular dels valencians i hui en dia continua vivint en el Bioparc. Dos anys després, en 2013, va parir a Kebo, un mascle que va ser traslladat a Portugal.

 

La seua mort era esperada a causa de la seua edat. Cal tindre en compte que l’esperança de vida d’una girafa en el seu hàbitat és de 10 a 15 anys i en captivitat pot arribar a 27 anys. Che, amb 24, ja era una anciana.

 

Durant els seus 12 anys de vida en el Bioparc ha disfrutat amb el seu grup fins a l’últim dia d’un dels recintes més cridaners i admirats del parc. Vivia en un espectacular espai multi especie, a on convivia amb quatre espècies diferents d’antílops, gasela Thomson, blesbok, impala i antílop aquàtic; ocells singulars com ibis sagrat i jabirú i diferents espècies d’anàtids.

 

El Bioparc de València compta amb grup reproductor de girafa Rothschild, també coneguda com Baringo, una de les subespècies de girafa més amenaçades del planeta. El ramat forma part del programa europeu de conservació (EEP) i el seu objectiu és generar una «reserva genètica» que garantisca la pervivència d’esta espècie en greu perill d’extinció i, en este sentit, cada una de les cries representen l’esperança per al futur de la seua espècie. A més, la Fundació BIOPARC també participa en la seua preservació ‘in situ’ amb la ‘Giraffe Conservation Foundation’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.

La Xarxa Vives distingix Francis Mojica amb la seua Medalla d’Honor per revolucionar la genètica

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha rebut la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives a la Universitat de Perpinyà per la seua aportació clau al sistema CRISPR, que ha revolucionat l’edició genètica.

La jutgessa de la DANA descarta investigar de moment si Mazzolari va mentir o té responsabilitats penals

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha refusat obrir una peça sobre un possible fals testimoni de la diputada provincial de Carreteres, Reme Mazzolari, o sobre eventuals responsabilitats penals, com demanava l’acusació popular de Ciudadanos.

Pedro Martínez paga la clàusula i trenca amb el València Basket per a fitxar pel Real Madrid

Pedro Martínez ha fet efectiva la seua clàusula de rescissió i posa fi a la seua segona etapa al València Basket per a firmar pel Real Madrid, després de dos temporades plenes d’èxits recents.