Mor la jirafa Che, nascuda en Vivers, als 24 anys en el Bioparc de València

Jirafa Che

Jirafa Che | Bioparc de València

 

Esta passada matinada del dissabte 16 de novembre, la girafa Che, que va nàixer en 1995 en l’antic zoo de Vivers d’una parella que procedien d’un circ, ha mort en el Bioparc. L’animal va arribar en 2007 i es va convertir en «una col·laboradora molt especial», segons ha informat el parc.

 

Sobre este tema, la veterinària Loles Carbonell ha destacat que Che ha sigut la girafa de numeroses generacions de valencians i, per tant, «especialment volguda per tots». Carbonell ha assenyalat que encara recorda emocionada el seu naixement, el primer que va presenciar d’una girafa i, des d’eixe moment, l’ha «mimat i cuidat amb el màxim de benestar fins al final».

 

Tot l’equip del parc han sentit especialment la pèrdua d’este animal pel seu excepcional caràcter «amigable» que la va convertir en «una col·laboradora molt especial» en la integració i connexió del grup de girafes de Bioparc, que ha estat format per nou exemplars.

 

  

Han ressaltat que durant tots estos anys, ha sigut «una ajuda imprescindible» en moments excepcionalment delicats, com quan alguna cria era rebutjada per la seua mare. Che adoptava ràpidament el rol de «mare adoptiva» mentres els cuidadors li salvaven la vida alimentant-la a mà durant mesos.

 

 

També s’ocupava de tranquil·litzar i acompanyar a les girafes que arribaven d’altres parcs o les que podien  necessitar tractaments especials. La presència de Che «calmava, estimulava i beneficiava a la resta del grup», han ressaltat.

 

Che va ser un dels primers 16 animals que van arribar al Bioparc en 2007, amb uns altres tan icònics com el rinoceront Ròmul. Des d’eixe moment, la seua qualitat de vida «va millorar enormement» i era «emocionant contemplar-la en la seua nova casa trotant per l’extensa sabana». En 2011 va tindre a la seua primera cria a la vista del públic, que va rebre el nom d’Àfrica per votació popular dels valencians i hui en dia continua vivint en el Bioparc. Dos anys després, en 2013, va parir a Kebo, un mascle que va ser traslladat a Portugal.

 

La seua mort era esperada a causa de la seua edat. Cal tindre en compte que l’esperança de vida d’una girafa en el seu hàbitat és de 10 a 15 anys i en captivitat pot arribar a 27 anys. Che, amb 24, ja era una anciana.

 

Durant els seus 12 anys de vida en el Bioparc ha disfrutat amb el seu grup fins a l’últim dia d’un dels recintes més cridaners i admirats del parc. Vivia en un espectacular espai multi especie, a on convivia amb quatre espècies diferents d’antílops, gasela Thomson, blesbok, impala i antílop aquàtic; ocells singulars com ibis sagrat i jabirú i diferents espècies d’anàtids.

 

El Bioparc de València compta amb grup reproductor de girafa Rothschild, també coneguda com Baringo, una de les subespècies de girafa més amenaçades del planeta. El ramat forma part del programa europeu de conservació (EEP) i el seu objectiu és generar una «reserva genètica» que garantisca la pervivència d’esta espècie en greu perill d’extinció i, en este sentit, cada una de les cries representen l’esperança per al futur de la seua espècie. A més, la Fundació BIOPARC també participa en la seua preservació ‘in situ’ amb la ‘Giraffe Conservation Foundation’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.