Mor la jirafa Che, nascuda en Vivers, als 24 anys en el Bioparc de València

Jirafa Che

Jirafa Che | Bioparc de València

 

Esta passada matinada del dissabte 16 de novembre, la girafa Che, que va nàixer en 1995 en l’antic zoo de Vivers d’una parella que procedien d’un circ, ha mort en el Bioparc. L’animal va arribar en 2007 i es va convertir en «una col·laboradora molt especial», segons ha informat el parc.

 

Sobre este tema, la veterinària Loles Carbonell ha destacat que Che ha sigut la girafa de numeroses generacions de valencians i, per tant, «especialment volguda per tots». Carbonell ha assenyalat que encara recorda emocionada el seu naixement, el primer que va presenciar d’una girafa i, des d’eixe moment, l’ha «mimat i cuidat amb el màxim de benestar fins al final».

 

Tot l’equip del parc han sentit especialment la pèrdua d’este animal pel seu excepcional caràcter «amigable» que la va convertir en «una col·laboradora molt especial» en la integració i connexió del grup de girafes de Bioparc, que ha estat format per nou exemplars.

 

  

Han ressaltat que durant tots estos anys, ha sigut «una ajuda imprescindible» en moments excepcionalment delicats, com quan alguna cria era rebutjada per la seua mare. Che adoptava ràpidament el rol de «mare adoptiva» mentres els cuidadors li salvaven la vida alimentant-la a mà durant mesos.

 

 

També s’ocupava de tranquil·litzar i acompanyar a les girafes que arribaven d’altres parcs o les que podien  necessitar tractaments especials. La presència de Che «calmava, estimulava i beneficiava a la resta del grup», han ressaltat.

 

Che va ser un dels primers 16 animals que van arribar al Bioparc en 2007, amb uns altres tan icònics com el rinoceront Ròmul. Des d’eixe moment, la seua qualitat de vida «va millorar enormement» i era «emocionant contemplar-la en la seua nova casa trotant per l’extensa sabana». En 2011 va tindre a la seua primera cria a la vista del públic, que va rebre el nom d’Àfrica per votació popular dels valencians i hui en dia continua vivint en el Bioparc. Dos anys després, en 2013, va parir a Kebo, un mascle que va ser traslladat a Portugal.

 

La seua mort era esperada a causa de la seua edat. Cal tindre en compte que l’esperança de vida d’una girafa en el seu hàbitat és de 10 a 15 anys i en captivitat pot arribar a 27 anys. Che, amb 24, ja era una anciana.

 

Durant els seus 12 anys de vida en el Bioparc ha disfrutat amb el seu grup fins a l’últim dia d’un dels recintes més cridaners i admirats del parc. Vivia en un espectacular espai multi especie, a on convivia amb quatre espècies diferents d’antílops, gasela Thomson, blesbok, impala i antílop aquàtic; ocells singulars com ibis sagrat i jabirú i diferents espècies d’anàtids.

 

El Bioparc de València compta amb grup reproductor de girafa Rothschild, també coneguda com Baringo, una de les subespècies de girafa més amenaçades del planeta. El ramat forma part del programa europeu de conservació (EEP) i el seu objectiu és generar una «reserva genètica» que garantisca la pervivència d’esta espècie en greu perill d’extinció i, en este sentit, cada una de les cries representen l’esperança per al futur de la seua espècie. A més, la Fundació BIOPARC també participa en la seua preservació ‘in situ’ amb la ‘Giraffe Conservation Foundation’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.